شناسه خبر: 17126 منتشر شده در مورخ: 1398/2/22 ساعت: 09:31 گروه: اجتماعی  
اقشار تحت پوشش بهزیستی بیش از سایرین تحت فشار اقتصادی هستند

اقشار تحت پوشش بهزیستی بیش از سایرین تحت فشار اقتصادی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که امروز اقشار مختلف مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اقشار تحت پوشش بهزیستی، بیش از سایرین تحت فشارند.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی‌قیداری بعد در جمع خبرنگاران در محل بهزیستی استان زنجان، با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت معلولان و سالمندان، از جمله وظایفی است که بهزیستی بر عهده دارد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که امروز اقشار مختلف مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بالطبع اقشاری که تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، بیش از سایرین و سال‌های گذشته تحت فشار خواهند بود که همین موضوع وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با تکیه بر منابع دولتی، همه نیازهای این بخش را رفع کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی بهزیستی، جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی است، از این رو تلاش می‌کنیم از طرق مختلف نسبت به این کار اقدام کنیم که یکی از این راه‌ها فرهنگ‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در این امر خداپسندانه است که این مهم می‌تواند در قالب هیئت‌ها و انجمن‌های خیریه نیز صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌هایی است که شاهد مشارکت حداکثری مردم در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان جامعه هستیم، تصریح کرد: آمار حاکی از آن است که سال گذشته میزان مشارکت‌های مردمی اعم از کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید که این مهم از سوی هزار و ۲۶۱ خیر محقق شده است.

محمدی‌قیداری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۰ هزار معلول به همراه ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار کرد: بهزیستی استان طرح‌های مختلفی را در طول سال به اجرای می‌گذارد که یکی از این اقدامات، طرح حامی است تا در قالب آن خیران بتوانند بر اساس توانمندی خود، یک یا چند کودک یتیم را سرپرستی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته در قالب اجرای طرح حامی توانستیم ۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از مساعدت‌های خیرین را جمع‌آوری کنیم، افزود: علاوه بر طرح حامی، سایر طرح‌های این اداره‌کل از جمله طرح شکرانه سلامت نیز به اجرا گذاشته شد که میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در قالب این طرح نیز ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

محمدی قیداری میزان زکات فطره و مشارکت‌های مردمی ماه مبارک رمضان در سال گذشته را به ترتیب ۱۵۴ میلیون تومان و ۶۵۶ میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین اداره‌کل بهزیستی استان زنجان ۷۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۱۵۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی برای مردم سیل‌زده لرستان و خوزستان ارسال کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *