شناسه خبر: 17105 منتشر شده در مورخ: 1398/2/21 ساعت: 08:49 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان جزو اولویت‌های استان زنجان است

مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان جزو اولویت‌های استان زنجان است

استاندار زنجان گفت: موضوع مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان جزو اولویت‌های استان در حوزه شهری بوده و به جد دنبال می‌شود.

به گزارش ایران سپید فتح‌الله حقیقی در حاشیه مراسم افطاری در مرکز شیرخوارگاه و نوباوگان شهید ثمین تاب بهزیستی زنجان، در جمع خبرنگاران، بابیان اینکه موضوع مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان جزو اولویت‌های استان در حوزه شهری بوده و به جد دنبال می‌شود، افزود: مدیران باید در برهه کنونی موضوع مناسب‌سازی فضای شهری را برای معلولان و سالمندان بیش از گذشته جدی بگیرند.

وی بابیان اینکه بهزیستی یکی از بخش‌هایی است که عملکرد قابل قبولی در زمینه‌های مختلف در استان زنجان داشته است، تصریح کرد: خیرین در زمینه توسعه فضاهای ویژه معلولان در استان زنجان مشارکت خوبی داشته‌اند و در حال حاضر تعامل خوبی بین خیرین و بهزیستی در جزوه‌های مختلف وجود دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه خیران فارغ از اقداماتی که تا به امروز در این زمینه انجام داده‌اند، باید در حوزه‌های اجتماعی نیز بیشتر ورود پیدا کنند، ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است تا چند کار به‌صورت مشترک در حوزه‌های اجتماعی صورت گیرد و معتقدیم اگر این اقدامات جدی گرفته‌شده و باپشتکار انجام شود، زنجان می‌تواند در برخی خدمات به‌عنوان پایلوت در کشور مطرح شود.

حقیقی با تأکید بر اینکه با دست‌خالی نمی‌توان در حوزه‌های اجتماعی کارهای تأثیرگذاری انجام داد و حتماً باید طبق سنوات گذشته اعتبارات قابل‌توجهی به این بخش در استان اختصاص یابد، اظهار کرد: یکی از مواردی که به دنبال پایلوت شدن در کشور هستیم، موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که اولین گام را نیز در این زمینه با مصوب کردن آموزش‌های پیش از ازدواج برای زوجین، برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مقوله صیانت از نهاد خانواده است، افزود: ستادی که در این راستا تشکیل‌شده، به کلیت خانواده و حوزه‌های سالم و مشکل‌دار پرداخته و جنبه‌های مختلف را موردبررسی قرار می‌دهد که در کنار همه این اقدامات، سعی می‌شود از موازی کاری جلوگیری شود.

استاندار زنجان همچنین از موضوع مهم مناسب‌سازی فضای شهری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی برای قشر معلول و سالمند در برهه کنونی یادکرد و گفت: برای اینکه بتوان در این زمینه کارهای اساسی و ماندگاری انجام داد، حتماً باید مدیران این امر اعتقاد راسخ به‌کاری که انجام می‌دهند، داشته باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *