شناسه خبر: 17066 منتشر شده در مورخ: 1398/2/17 ساعت: 10:08 گروه: فرهنگی  
روزه اولی ها، «سر سفره خدا»

روزه اولی ها، «سر سفره خدا»

برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» امسال نیز در شبکه نهال مهمان سحرگاهی خانواده های ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت سیما؛ برنامه «سر سفره خدا» در چهارمین سال تجربه خود با هدف ایجاد نشاط معنوی در کودکان ٩-١٢ سال و روزه اولی‌ها، ترغیب و تشویق کودکان به فضائل اخلاقی، تشخص بخشیدن به کودکان روزه‌دار و به خصوص با نگاهی ویژه نسبت به مسئولیت اجتماعی کودکان و تأثیرگذاری آنها در اجتماع؛ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد، سحرهای ماه مبارک رمضان از کانال نهال پخش می شود.

تهیه کننده برنامه «سر سفره خدا» با اشاره به عمر 4 ساله این برنامه گفت: به پیشنهاد شبکه کودک برای ساخت ویژه برنامه سحر برای کودکان، طرحی را ارائه دادیم به نام «سر سفره خدا» که پس از پخش با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدیم، این استقبال باعث شد که هرسال این ویژه برنامه را تولید کنیم.
حمید عطارد رویکرد اصلی این برنامه را تزریق نشاط و شادی برای روزه اولی ها دانست و افزود: این برنامه با محوریت ماه مبارک رمضان در فضایی کاملا شاد و پرنشاط به دنبال این است که روزه اولی ها در ساعات سحر کاملا با نشاط سر سفره سحر در کنار والدین خود بنشینند و خاطره خوبی از سحرهای ماه مبارک رمضان داشته باشند.
تهیه کننده «سر سفره خدا» تشخص بخشیدن به کودکان را از دیگر اهداف اصلی این برنامه دانست و افزود: ما می خواهیم به کودکان مان این شخصیت را بدهیم و امیدوار هستیم این برنامه حال خوبی را برای کودکان عزیزمان ایجاد کند.
وی ادامه داد:تمامی کسانی که در قاب دوربین این برنامه حضور دارند در گروه سنی 9 تا 12سال هستند، گزارش هایی که این بچه ها می گیرند و شخصیت اصلی نمایشی برنامه که کودکی 10ساله به نام احسان است. امسال آیتم های جدیدی را برای این برنامه مدنظر گرفته ایم، اصلی ترین آیتم پلاتوهای نمایشی است و تمام سعی مان این بوده که برنامه ای کاملا جذاب و آموزنده را روی آنتن داشته باشیم.
حمید عطارد رویکرد امسال برنامه «سر سفره خدا» را مسئولیت پذیری در کودکان عنوان و تصریح کرد: امسال با هدف مسئولیت پذیری در بین کودکان این برنامه را تولید کرده ایم تا اهمیت مسئولیت پذیری را کودکانمان درک کنند؛ مسئول بودن در قبال پدر و مادر، معلم، محیط زیست، جامعه و.... این موضوعات با کارشناسی های اتاق فکر برنامه که شامل اساتید علوم تربیتی دانشگاه و متخصصین علوم دینی ظرف 4 ـ 5 ماه شکل گرفته، تدوین شده است. «سر سفره خدا» امسال با محوریت محله و مسجد شکل گرفته است و تمام تلاش مان این بوده حس و حال محله های قدیم و روح جمعی‌ای را که در آن محله ها بود زنده کنیم و کمی از فضای آپارتمان نشینی و ماشینی جامعه امروز دور شویم.
کارگردان «سر سفره خدا» خاطر نشان کرد: شبکه کودک به جای برنامه های سحر گاهی دیگر شبکه های سیما که غالبا مناجات و گفتگوهای معارفی است به سمت موقعیت های نمایشی برای کودکان رفته است که جذابیت بیشتری برای آنها دارد، برنامه های متفاوت و کاملا محتوایی که هدف اصلی شبکه کودک است و با همراهی خوب مدیر شبکه و دیگر دست اندرکاران توانسته ایم رضایت مخاطبانمان را جلب کنیم.
برنامه «سر سفره خدا» با اجرای حامد مدرس و بازیگری احسان مهدی، امیر سهیلی، محمد حاج بابایی و امید علی مردانی از ساعت 3 الی 4:30 بامداد مهمان سحرگاهی خانواده های ایرانی است.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *