شناسه خبر: 17040 منتشر شده در مورخ: 1398/2/16 ساعت: 08:53 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

روزنامه دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

دعای روز اول ماه مبارک رمضان - نظرات بی منطق آمریکاییها تمامی ندارد - نرخ رسمی زولبیا و بامیه ماه رمضان اعلام شد - احساسات کودکان را جدی بگیرید "بخش پایانی" - صعود نابینایان به قله قلعه دختر در آهار - برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان - کلینیک چشم پزشکی 9 بیمار را نابینا کرد

روزنامه ایران سپید

دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

6 می 2019

سال بیست و سوم شماره 6128

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دعای روز اول ماه مبارک رمضان 2

نظرات بی منطق آمریکاییها تمامی ندارد 5

نرخ رسمی زولبیا و بامیه ماه رمضان اعلام شد 7

احساسات کودکان را جدی بگیرید "بخش پایانی" 10

صعود نابینایان به قله قلعه دختر در آهار 13

برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان 17

کلینیک چشم پزشکی 9 بیمار را نابینا کرد

 

 

..........ضیافت نور

* دعای روز اول ماه مبارک رمضان: «خدایا! قرار ده روزه  ام را در این ماه روزه؛ روزه  داران واقعی و شبزنده داریم را نیز مانند شبزنده داران و بیدارم کن در آن، از خواب بیخبران و گناهم را بر من ببخش. ای معبود جهانیان و درگذر از من، ای درگذرنده از گناهکاران!»

اگر میخواهید به غیر از نمازهای یومیه نمازهای مخصوص این ماه پر برکت را هم به جای آورید، باید بگویم نماز شب اول ماه مبارک رمضان چهار رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد پانزده مرتبه توحید خوانده میشود. امسال میتواند برای بسیاری از دختران و پسرانمان اولین سال روزه داری باشد که با پا گذاشتن در سن تکلیف، حال باید تکالیف دینیشان را نیز ادا کنند. اما شاید برایتان سؤال شود که دختران 9 ساله یا پسران 15 ساله امروز که جسمی ضعیف دارند و نمیتوانند این روزهای بلند سال را تا افطار تاب آورند، باید چه کنند؟ آیا روزه برایشان واجب است؟ پاسخ: حجت الاسلام و المسلمین رضایی، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری در خصوص حکم روزه گرفتن دخترانی که به سن تکلیف رسیده اند، میگوید: «دختر خانمهای روزه اولی به دو گروه تقسیم میشوند که یک گروه از لحاظ جسمی توانایی گرفتن روزه را دارا بوده و رشد خوب و کاملی دارند. خانواده ها میتوانند با بیدار نگه داشتن این دخترها تا سحر هم از لحاظ تأمین آب مورد نیاز بدن و هم تغذیه تا زمان اذان به آنها کمک کنند.» وی در مورد گروه دوم هم بیان میکند: «گروه دوم دخترهایی هستند که در حالی که به سن تکلیف رسیده اند، اما رشد و توانشان در حد کودکان 5 ساله بوده و تحمل گرسنگی  را ندارند. لذا روزه گرفتن بر آنها هنوز واجب نشده است؛ همان طور که بر افراد مسن کمتوان نیز واجب نیست. این امر در مورد پسران نیز جاری است.» البته در این مورد فقها نظرات متفاوتی دارند که بهتر است برای اطلاع دقیقتر با دفتر مرجع دینی خود تماس گرفته و بر اساس نظر او تصمیم بگیرید. حال که بحث بر سر روزه اولیهاست، جا دارد شعری از سعدی را برایتان آوریم که در خصوص پسربچه ای که برای جلب رضایت پدر و مادرش روزه میگیرد، اما....

شنیدم که نابالغی روزه داشت، به صد محنت آورد روزی به چاشت؛ به کتابش آن روز سائق نبرد، بزرگ آمدش طاعت از طفل خر؛ پدر دیده بوسید و مادر سرش، فشاندند بادام و زر بر سرش؛ چو بر وی گذر کرد یک نیمه روز، فتاد اندر او ز آتش معده سوز؛ به دل گفت اگر لقمه چندی خورم، چه داند پدر غیب یا مادرم؛ چو روی پسر در پدر بود و قوم، نهان خورد و پیدا به سر برد صوم؛ که داند چو در بند حق نیستی، اگر بی وضو در نماز ایستی؟ پس این پیر از آن طفل نادانتر است، که از بهر مردم به طاعت در است؛ کلید در دوزخ است آن نماز، که در چشم مردم گزاری دراز؛ اگر جز به حق میرود جاده ات، در آتش فشانند سجاده ات. * امام رضا (ع) در خصوص فضیلتهای ماه مبارک رمضان میفرماید: «مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگى آخرت را بیابند.»

..............سیاسی

* نظرات بی منطق آمریکاییها تمامی ندارد. علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس اظهار داشت: نظرات بی منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به جای سیاستورزی به عملیات روانی اشتغال دارند. وی افزود: آنان با خلق ماجراهای زنجیره ای قصد ایجاد سردرگمی بین المللی دارند. پس از اقدامات غیر قانونی علیه سپاه، امر به صفر کردن نفت ایران گام دیگری است که تحقق پیدا نمیکند و حرفهای نسنجیده دیگر آنان در مورد همکاری هسته ای کشورها در چارچوب توافق هسته ای، از جمله خرید آب سنگین یا مواد غنی شده یا فروش مواد اولیه نمونه هایی از آشفتگی فکری آنان را نشان میدهد.

* ابوذر ندیمی، مشاور سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با رادیو درباره تصمیم دولت در مورد بنزین گفت: موضوع سهمیه بندی بنزین به عنوان یک محور گفتگو همچنان وجود دارد، اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده و در واقع هنوز درباره جزئیات اجرایی این اقدام تصمیمگیری نشده و در حقیقت بیشتر ابعاد کارشناسی آن در حال حاضر مطرح است.

* پرویز زرگر، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: طی چند روز گذشته شاهد هجوم شهروندان به مغازه ها برای خرید ماکارونی بوده ایم که این به هیچ وجه درست نیست. ما در تولید گندم به خودکفایی رسیده و صادر کننده ماکارونی هستیم و معلوم نیست چطور مردم فکر میکنند بازار با کمبود ماکارونی مواجه خواهد شد. گران شدن چند برابری ماکارونی شایعه ای بیش نیست و اگر قرار باشد قیمتها افزایش یابد، در یک بازه منطقی اتفاق می افتد. چون گندم دولتی است، دولت نظارت خاصی بر قیمت ماکارونی دارد و امکان افزایش بی رویه آن وجود ندارد. در تأمین کالاهای پر مصرف در ماه مهمانی خدا مثل مرغ، شکر، برنج، روغن و... مشکلی وجود ندارد و خوشبختانه این کالاها بر مبنای نیاز شهروندان تأمین شده اند.

............گزارش روز

* نرخ رسمی زولبیا و بامیه ماه رمضان اعلام شد: علی بهره مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی، فروشی و کافه قنادی قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد. این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در رمضان سال گذشته ۱۴ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ ۱۲ هزار تومان تعیین شده بود. بر این اساس قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۶ هزار تومان افزایش یافته است.

* کالاهای اساسی در ماه رمضان چقدر قیمت خورد؟ برنج هندی کیلویی ۷/۴۰۰ تومان، روغن ۱۰ درصد ارزانتر از نرخ مصوب: مسعود بصیری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه به ایسنا گفت: در جلسه سی و دوم کارگروه تنظیم بازار کمیته ای تشکیل شد و درباره چگونگی تنظیم بازار کالاهای اساسی و دیگر کالاها همچون خرما و زولبیا و بامیه تصمیماتی اتخاذ و این مصوبات به همه استانها ابلاغ شد. به عنوان مثال در ردیف کالاهای اساسی ۳۰ هزار تن برنج هندی برای توزیع استانی مصوب شده که قیمت مصرف کننده آن کیلویی ۷/۴۰۰ تومان بوده و در بسته بندیهای ۱۰ کیلوگرمی توزیع خواهد شد. همچنین برای شکر نیز ۱۲۰ هزار تن برای مصارف صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن برای مصارف خانوار در نظر گرفته ایم که به صورت فله ای و با قیمت کیلویی ۳/۴۰۰ تومان برای مصرف کنندگان در بخشهای مختلف عرضه خواهد شد. وی افزود: برای روغن نباتی نیز به گونه ای مصوب شده که ۱۰ هزار تن با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای صنف و صنعت و ۲۰ هزار تن برای مصارف خانوار که ۱۰ درصد پایینتر از نرخ مصوب خواهد بود، در نظر گرفته ایم که به عنوان مثال یک حلب ۱۶ کیلوگرمی برای مصارف صنف و صنعت ۱۰۵ هزار تومان اعلام شده است. - کالاهای اساسی: مرغ کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان: در زمینه گوشت مرغ ۱۵ هزار تن به صورت گرم و به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که در استانها توزیع خواهد شد و این قیمتها، قیمت مصرف کننده است. همچنین برای گوشت قرمز ۵۰۰۰ تن پیشبینی کرده ایم که قیمت یک کیلوگرم گوشت مخلوط منجمد را ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته ایم. بصیری ادامه داد: در زمینه خرما نیز با توجه به اینکه در فصل تولید قرار نداریم و این محصول هم اکنون در اختیار تولید کنندگان نیست و در سردخانه ها وجود دارد، با صاحبان کالا در استانهای خرماخیز جلساتی برگزار کرده ایم و مقرر شده در سازمان میادین میوه و تره بار تهران و برخی استانها غرفه های رایگانی در اختیار آنها قرار گیرد تا خرما را با قیمت ۱۵ درصد پایینتر از نرخ میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه کنند.

..............آموزشی

* احساسات کودکان را جدی بگیرید "بخش پایانی": بسیاری از والدین هوش بچه ها را در اتمام کاری در منزل یا گرفتن نمره خوب در مدرسه میدانند و چنانچه در این مواقع کودک را به ادامه کار تشویق کنیم، بطور ناخودآگاه به او پیام میدهیم که تنها باهوش بودن در انجام این کارها است و از این طریق به خیال خود فکر میکنیم اعتماد و عزت نفس او را زیاد کرده ایم. اما باید بدانید که این گونه ستودن واقعاً تأثیر عکس دارد. با گفتن اینکه او باهوش است، در واقع فشار زیادی روی کودک وارد میسازیم. وقتی کودکی حل یک بازی پازل را تمام کرد، اگر به او گفته شود چقدر باهوش است، برای حل پازلهای سختتر تلاش نمیکند؛ زیرا نگران است که شاید نتواند پازل را حل کند. برای اینکه بچه ها را به باهوش بودن تشویق کنیم، باید ابتدا تلاش کنیم کودک بر روی کاری که انجام داده و به نتیجه رسیده متمرکز شود و ضمن قدرشناسی، اجازه دهیم که بفهمد چه چیزی برای پدر و مادر واقعاً ارزش دارد. خانواده ها با تشویق کودکان به ادامه این کار، با تقویت اعتماد به نفس در واقع بچه را برای کارهای سختتر و حل مشکلات بعدی آماده میکنند. کودکان هر چقدر که رشد میکنند، به همان میزان نسبت به درک مطلب و رفتار اطرافیان داناتر و از طرفی کنجکاوتر میشوند. برای نمونه گریه، ابرازی برای اعلام ناراحتی یا ابراز احساسات بچه ها به شمار میرود و هرچه زمان بگذرد و بزرگتر شود، ضمن بالا رفتن تحمل آنها، گریه را پنهان کرده و احساسات و عاطفه خود را به شکلهای دیگر بیان میکنند. تشویق کودکان به ابراز احساس درونی آنان، کمک میکند تا تواناییهای خود را تقویت و تنظیم کنند و افراد بزرگسال هم از این قاعده مستثنی نیستند؛ چرا که هر فردی در سراسر زندگی به بیان احساس و توانایی برای حل مشکلات پیش رو نیاز دارد. تعهد والدین به قولهای داده شده به فرزندان در رفتار آنان بسیار تأثیرگذار است. خانواده ها سعی کنند در تمام امور زندگی صداقت را پیشه خود سازند و از بدقولی و طفره رفتن از تصمیمات قبلی حذر کنند؛ چرا که پایبندی به تعهدات و مسئولیت پذیری در قبال کارهای انجام شده، الگوی مناسبی برای فرزندان است. تهدید کردن کودکان از سوی والدین کار اشتباهی است. با سختگیری و عصبانیت نمیتوان به نتیجه مطلوب دست یافت و از طرفی رابطه کودک با والدین را با خطر مواجه خواهد ساخت. والدین برای جلوگیری از کارهای مخاطره آمیز کودکان باید با هشدار دادن و بیان خطرات احتمالی پیش رو، تلاش کنند تا کودک به سمت کارهای مناسبتری هدایت شود. سعی کنید درباره خطرات احتمالی که در کمین است، به کودک توضیح دهید. برای نمونه در زمانی که بچه ها با یکدیگر درگیر میشوند، به آنان خطرات کارشان را گوشزد کنید و در عوض برای خالی کردن انرژی و برقراری امنیت جسمی، آنان را به بازی با بالش و لوازم بیخطر تشویق کنید. در نهایت این امر باعث میشود فرزندان احساسات خود را بهتر کنترل کنند.

...............ورزشی

* صعود نابینایان به قله قلعه دختر در آهار: مقصد این بار، قله قلعه دختر در روستای زیبای آهار است. ساعت ۶.۴۰ دقیقه صبح روز جمعه ۱۳ اردیبهشت، از کنار متروی دروازه دولت حرکت کردیم. گروه ۲۹ نفره ما شامل ۱۴ کوهنورد نابینا و کمبینا و ۱۵ همنورد بینا است. در این بین، پنج پسر و پنج نفر از میان دختران، نابینای مطلق B1 هستند. منطقه رودبار قصران، نرسیده به فشم، خروجی سمت راست جاده را وارد میشویم تا به سمت آهار برویم. ساعت حدود ۸.۱۵ دقیقه صبح است که به آهار میرسیم. از میدان آهار اگر به سمت چپ برویم، سر از آبشار شکرآب در خواهیم آورد که مخصوص طبیعتگردی است. هدف ما اما، یک کوهنوردی استقامتی است. پس سمت راست جاده را در پیش میگیریم و از میان کوچه پس کوچه های قدیم آهار راه میرویم تا از روستا خارج میشویم. ساعت ۸.۳۰ دقیقه بود که از آهار در ارتفاع ۲۱۰۰ متری راه افتادیم. با سرعت کم و به ملاحظه همراهان، دو ساعت و نیم طول کشید تا به روستای ده تنگه رسیدیم. بخشهایی از جاده را سیل برده بود و عبور از مسیر را بسیار دشوار کرده بود. استاد رفیعی، لیدر گروه میگوید: خود محلیها هم میگفتند عبور از این منطقه در حال حاضر خطرناک است. اما به هر حال با توانایی که من از بچه ها سراغ داشتم، پیش رفتیم. روستای ده تنگه در این موقع از سال، کاملاً بهاری است؛ هرچند تابش شدید خورشید و گرمای هوا، بچه های گروه را اذیت میکرد. از میانه راه با پوشش وسیع ریواس و دیگر گلهای بهاری رو به رو شدیم. در انتهای دره، کوه های سفیدپوش آهار و قلعه دختر خودنمایی میکرد. در مسیر به سمت ده تنگه، چندین بار از درون آب رد شدیم تا اینکه برای ادامه مسیر، مجبور شدیم از رودخانه که عرض آن دو و نیم متر بود عبور کنیم. آب شدت زیادی داشت و برای گذر از آن، باید از روی یک چوب باریک عبور میکردیم. با مساعدت استاد رفیعی که به داخل آب رفته بود و سایر همنوردان بینا، هر طور که بود از رودخانه عبور کردیم و کنار یک چشمه توقف کردیم. چشمه ای که آب بسیار خنک و گوارایی داشت. بطریها را پر از آب کردیم و نیم ساعتی مشغول استراحت شدیم. حالا عقربه ها، ساعت ۱۱ صبح را نشان میدهند. در اینجا، ارتفاع از سطح دریا، ۲۳۸۰ متر است. پس از استراحت، به راه می افتیم. کم کم شیب بیشتر میشود و کناره های مسیر، مملو از ریواس است. ریواسهایی به گل نشسته که کل کوه را فرش کرده اند. جلوتر و پس از کمی ارتفاع گرفتن از کنار آخرین باغ و درختهای پر شکوفه گیلاس رد میشویم و پاکوب را ادامه میدهیم. حدود یک ساعت و نیم پیش میرویم و ساعت یک ظهر، در ارتفاع حدود ۲۶۵۰ متری توقف میکنیم. حالا دیگر به برف رسیده ایم. قصد داشتیم به گردنه زارگاه که ارتفاع آن ۲۸۵۰ متر است برویم و نیم ساعت تا آنجا فاصله داشتیم. اما دیگر وقت گذشته بود و فرصت نشد به بالای گردنه و قله قلعه دختر حرکت کنیم. به گفته استاد رفیعی، حدود یک ساعت و نیم تا قله که ارتفاع آن ۳۱۸۰ متر است فاصله داشتیم. اما صلاح دیدیم به سمت پایین برگردیم. ۴۵ دقیقه استراحت کردیم، ناهار خوردیم و عکسهای یادگاری گرفتیم. استاد رفیعی میگوید: برنامه دشواری بود، البته نابینایان انرژی بالایی دارند؛ هرچند تعداد نفرات زیاد هم مشکلساز میشود. همنوردان جدیدی هم که به گروه اضافه شده بودند، نگاه مثبتی به بچه ها داشتند. بعد از ماه رمضان صعودهای خود را به صورت مرتب پی خواهیم گرفت و توان گروه در حدی است که بتواند به علمکوه صعود کند. تعدادی از بچه ها نیز چنانچه تمرینات خود را به صورت مستمر ادامه دهند، میتوانند راهی قله دماوند شوند. ساعت ۱۸ عصر بود که در روستای آهار، سوار ماشین شدیم و به تهران برگشتیم. ۱۳ اردیبهشت ۹۸ هم برای ما خاطره ساز شد و با حدود ۱8 کیلومتر کوه پیمایی و کوهنوردی، یکی از دشوارترین صعودهای کوهنوردان نابینا و کمبینای هیأت تهران رقم خورد.

«امیر سرمدی»

...............فرهنگ و هنر

* برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان: شبهای رمضان و سریالهای سیما: شبکه های یک، دو و سه با سریالهای جدید «از یادها رفته»، «دلدار» و «برادر جان»، شبکه چهار با سریال تأمینی «امام علی (ع)» در شبهای ماه رمضان مهمان مخاطبان روزه دار میشوند. این چهار سریال در شبهای ماه رمضان از شبکه های یک، دو، سه و چهار در ساعات ۲۲:۱۰، ۲۱:۳۰، ۲۰:۳۵ و ۲۴ روی آنتن میروند. * برنامه های سحر و افطار تلویزیون: سرپرست شبکه قرآن سیما اعلام کرد: حسن سلطانی اجرای برنامه سحرگاهی شبکه یک را به عهده دارد و این برنامه از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد پخش خواهد شد. برنامه «دعوت» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد. برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» و ویژه برنامه افطار «هزار راه نرفته» از شبکه دو سیما پخش میشود. ویژه برنامه سحرگاهی «ماه من» با اجرای نجم الدین شریعتی به صورت زنده از شبکه سه روی آنتن میرود. * برنامه های ویژه شبهای احیا: شبکه یک، پوشش مراسم احیا از حرم امام رضا (ع) را در هر سه شب احیا در برنامه دارد. شبکه دو، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از مصلای امام خمینی (ره) و دو شب دیگر از حرم حضرت معصومه (س) برنامه ها را به روی آنتن خواهد برد. شبکه سه هر سه شب از حسینیه همدانیها، ویژه برنامه های احیا را پخش خواهد کرد. شبکه چهار، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از حرم حضرت معصومه (س) و شب ۲۱ رمضان از حرم مطهر حضرت عبد العظیم حسنی و شب ۲۳ رمضان از دانشگاه تهران برنامه خواهد داشت. شبکه پنج، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان از حرم عبد العظیم و در شبهای ۲۱ و ۲۳ رمضان از مهدیه تهران روی آنتن میرود. * برنامه های ترتیلخوانی: شبکه یک بعد از نماز صبح از حرم امام رضا (ع)، شبکه دو ساعت ۱۰:۳۰ از خراسان جنوبی شهرستان طبس، شبکه سه ساعت ۱۴:۴۵ از حرم حضرت معصومه (س)، شبکه پنج ساعت ۱۱ از امامزاده صالح (ع) پخش میشود.

.............حوادث

* کلینیک چشم پزشکی 9 بیمار را نابینا کرد: پرونده تخلف یک کلینیک خصوصی در شهر قم که باعث نابینایی بیماران شده بود برای رسیدگی به شعبه 6 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم فرستاده شد. فروردین امسال پلیس چند شکایت دریافت کرد مبنی بر اینکه مسئولان و پزشکان یک کلینیک چشم پزشکی خصوصی در شهر قم با انجام عملهای جراحی و به سبب آلودگی تجهیزات پزشکی و عفونت شدید باعث نابینایی چشم بیماران شده اند. این در حالی بود که بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی و بازتاب آن، محمود پرهام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اخبار منتشر شده را تکذیب نکرد. زن جوانی که یکی از بستگانش را به این کلینیک برده و چشم بیمارش نابینا شده است میگوید: خاله ام را برای درمان آب مروارید به این کلینیک بردم. پس از انجام عمل جراحی او را ترخیص کردیم، اما سردردهای زیاد و چشم درد شدید داشت. روز بعد به پزشک مراجعه کردیم و پزشک متوجه عفونت شدید چشم شد و پس از تزریق اولیه و دستور بستری، ما را روانه بیمارستان فارابی تهران کرد. یک هفته بیمارمان بستری شد و پس از چند عمل مختلف، از جمله پیوند قرنیه و ترمیم شبکیه، پزشکان اعلام کردند که دیگر امیدی به بینایی وجود ندارد. بیمار دیگری که عفونت باعث آسیب جدی به چشمش شده، در رابطه با جزئیات این اتفاق میگوید: 31 فروردین ماه برای عمل آب مروارید به این کلینیک آمدم. پس از عمل جراحی با سردردهای زیادی مواجه شدم. روز بعد از جراحی همراه با دامادم به کلینیک مراجعه کردیم، اما پزشک معالج با عنوان اینکه التهاب است، مرا به اتاق پانسمان ارجاع داد که پرستار همان کلینیک به من گفت چشم شما عفونت کرده است. روز بعد در تماسی از سوی این کلینیک چشم پزشکی از پسرم خواسته شد هرچه سریعتر برای معاینه دوباره به کلینیک برویم. اما پزشک معالج نگفت که دچار عفونت شده ای و با تزریق داخل چشم به همراه معرفینامه ما را به بیمارستان فارابی فرستاد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *