شناسه خبر: 16993 منتشر شده در مورخ: 1398/2/11 ساعت: 08:56 گروه: اجتماعی  
۵۸ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی قزوین پرداخت شد

۵۸ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان بهزیستی قزوین پرداخت شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۲۹۷ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

به گزارش ایران سپید علیرضا وارثی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند که با ارائه خدمات توانبخشی، آموزشی، فرهنگی، تحصیلی و مشاوره‌ای تلاش کرده‌ایم نیازهای آنها برطرف شود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات و نیازهای اساسی معلولان و مددجویان بهزیستی مسکن و اشتغال است که هر چند رسالت ما ایجاد شغل نیست اما برای رفع این دغدغه تلاش زیادی صورت گرفته تا بخشی از این دغدغه برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: حدود ۱۸ صد از جمعیت حوزه اجتماعی ما شرایط اشتغال را ندارند و ۷۲ درصد قادر به فعالیت هستند که در همین زمینه نیز حدود ۸۰ درصد جمعیت واجد کار، مهارت لازم را ندارند.

وارثی گفت: در حوزه معلولین ۴۳ درصد معادل ۱۳ هزار و ۷۷۲ نفر امکان اشتغال ندارند و ۵۷ درصد واجد شغل هستند البته بازار حرفه هم متناسب نیست و امکانات کاربردی نداریم در شرایطی که جهان در مسیر ایجاد اشتغال در نسل چهارم است ما در شغل نسل سوم هم مانده‌ایم.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی متولی ایجاد شغل نیست بلکه تسهیل کننده و فرصت ساز است و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و پیگیری امور در این زمینه فعالیت مؤثری داشته باشد.

وارثی یادآور شد: برای جامعه هدف باید فرصت اشتغال فراهم شود اما مشکل اصلی نداشتن مهارت و آموزش حرفه‌ای است که باید این نقیصه برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: تعهد اشتغال ما در سال قبل برای همه مددجویان و معلولان تحت پوشش تعداد ۶۰۷ نفر بود که ۱۰۹ درصد آن محقق شد و توانستیم برای ۶۶۳ نفر شغل ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: البته اشتغال ایجاد شده پایدار بود و تسهیلات قرض الحسنه، خود اشتغالی و مشاغل خانگی به افراد واجد شرایط پرداخت شد.

وارثی افزود: در سال گذشته ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، خود اشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه برای مددجویان تحت پوشش سازمان در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری به ۲۹۷ نفر از طریق بانک‌های عامل پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: از اعتبارات سال ۹۶ به تعداد ۶۲ نفر با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات داده شد که ۳۱ نفر در آبیک، تعداد ۹ نفر در آوج، ۳۹ نفر در بویین زهرا، ۵۹ نفر در تاکستان، ۱۰۶ نفر در قزوین و ۵۳ نفر در البرز از تسهیلات برخوردار شدند.

وارثی گفت: در سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به تعداد ۱۰۳ نفر در سال جاری و ۵۱۱ نفر به صورت تثبیت شغل از سال‌های گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال و سهم یارانه ارتقای کارایی به ۵۴ نفر برای اشتغال ایجاد شده به کانون توانا دو میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در خصوص مشمولان برخوردار شده از سهم بیمه کارفرمایی در مناطق مختلف استان هم بیان کرد: در بویین زهرا و آبیک ۱۶ نفر، در البرز ۲۸ نفر، در آوج هشت نفر، در تاکستان ۳۸ نفر و در قزوین ۴۰۵ نفر و در مجموع ۵۱۱ نفر از این حق بیمه برخوردار شدند.

استخدام ۴ معلول در آموزش و پرورش

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه اظهار داشت: در بخش دولتی آموزش پرورش با استخدام ۴ معلول و در بخش خصوصی شهرداری و اتوبوسرانی و تاکسی رانی بیشترین سهم را در جذب مددجویان بر عهده داشتند.

 

وارثی تصریح کرد: با پرداخت سرمایه کار بلاعوض به ۶۹ کارفرما تعداد ۳۸ معلول و ۳۱ زن سرپرست خانوار مشغول کار شدند.

وی اضافه کرد: شهرستان قزوین بیشترین و آوج کمترین اشتغال را داشت و پرداخت سهم بیمه ۲۳ درصد به کارفرمایان امسال هم ادامه دارد و هر کارفرما در صورت ایجاد شغل برای معلولان می‌تواند برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کند.

وارثی در خصوص اولویت‌های امسال بهزیستی گفت: تعامل با دستگاه‌های اجرایی، ازجمله فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، مهارت آموزی و افزایش حمایت بیمه‌ای از مهمترین رویکردهای ما در سال جاری است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *