شناسه خبر: 16992 منتشر شده در مورخ: 1398/2/11 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
۶۰ کارفرما برای ایجاد اشتغال مددجویان با بهزیستی همکاری می کنند

۶۰ کارفرما برای ایجاد اشتغال مددجویان با بهزیستی همکاری می کنند

معاون موسسات غیر دولتی و اشتغال بهزیستی استان قزوین گفت: ۶۰ کارفرما برای ایجاد اشتغال معلولان و مددجویان با بهزیستی استان همکاری می کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر  به مناسبت روز روان شناس و مشاوره علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان به همراه غفار رمضانی معاون مؤسسات غیر دولتی و اشتغال بهزیستی ظهر دوشنبه در نشست خبری در محل بهزیستی قزوین برگزار شد.

غفار رمضانی در این نشست خبری گفت: برای ایجاد شغل برای مددجویان و معلولان توسط یک تیم کارشناسی ارگونومی و شرایط اجتماعی، روحی، روانی مددجو و معلول ارزیابی شده و بر اساس آن کار پیشنهاد می‌شود و تیم تخصصی وضعیت معیشت و توان اقتصادی را هم در نظر می‌گیرد.

وی بیان کرد: دو سال متوالی توانستیم در راستی آزمایی در کشور برتر شویم و در این زمینه ما فقط دنبال دادن تسهیلات نیستیم که آمار ارائه کنیم و در واقع «پول پاشی» نمی‌کنیم بلکه اشتعال ما پایدار و هدفمند است چون افراد درست شناسایی می‌شوند و مددجویان هم انگیزه بالایی در اشتغالزایی دارند.

رمضانی تصریح کرد: ۱۲ بانک عامل در استان با بهزیستی همکاری دارند و در این راستا اعتبارات کشور ۷۰ میلیارد ریال بود که سهم تخصیصی استان ۶۰ میلیارد ریال تعیین شد که به ۲۹۷ نفر بیش از ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شد و زنان سرپرست خانوار، افراد بهبود یافته و فرزندان مددجویان تحت پوشش از آن برخوردار شدند.

 

معاون مؤسسات غیر دولتی و اشتغال بهزیستی استان گفت: امسال یک میلیارد و ۴۶ میلیون تومان سهم بیمه کارفرما پرداخت کردیم که در سال جاری این اعتبار در ردیف قانون بودجه دیده شده و سهم بیمه کارفرمایی افزایش یافته است.

رمضانی بیان کرد: سال قبل سهمیه بیمه ما ۵۶ نفر بود که ۲۸۹ میلیون تومان به کانون توانا پرداخت شد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم اعتباری بود که امسال یک میلیارد تومان داده خواهد شد.

۲۱ نفر سهم اشتغال یارانه

رمضانی گفت: فرصت اشتغال از طریق ۵ درصد مشارکت‌ها تعداد ۷ نفر بوده که یک نفر معلول شنوایی، دو نفر معلول جسمی و حرکتی، ۴ نفر زن سرپرست خانوار است.

وی اضافه کرذ: فرصت اشتغال از طریق بیمه هدفمندی یارانه‌ها نیز در سال گذشته ۲۱ نفر بود که ۱۵۲ نفر به صورت تثبیتی از سال قبل از آن بوده است.

رمضانی یادآورشد: اشتغال یافتگان در مراکز غیر دولتی ۱۷۵۰ نفر، فرصت اشتغال از طریق گروه همیار ۱۴ گروه و از طریق سی بی آر تعداد ۵۷ نفر توس ۶۰ کارفرما بوده است.

 

وی اظهارداشت: ابلاغ تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۶۰۷ نفر بود که عملکرد اشتغال ۶۶۳ نفر با ۱۰۹ درصد رشد بوده است.

رمضانی تصریح کرد: ۱۴ گروه همیار داریم که هر گروه ۵ تا ۹ نفر را شامل می‌شود که با یک سرمایه اولیه ۳۰ میلیون تومانی وارد کار می‌شوند.

وی از تحت پوشش قرار دادن ۴۰۰ دانشجوی معلول هم خبر داد و یادآورشد: هزینه تحصیل این افراد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *