شناسه خبر: 16990 منتشر شده در مورخ: 1398/2/10 ساعت: 13:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 10 اردیبهشت 1398

روزنامه سه شنبه 10 اردیبهشت 1398

تأمین تجهیزات توانبخشی در مناطق محروم - نباید از کلمه کوپن بترسیم - معلولان خواهان اجرای قانون ابلاغ شده هستند - طرح شهاب چیست؟ - آستانه تابآوری جامعه بسیار کاهش یافته است - رضا صادقی با همان سبک قدیمی همچنان میفروشد - نبود تجهیزات، مانع حضور نابینایان در آسیا شد

روزنامه ایران سپید

سه شنبه 10 اردیبهشت 1398

24 شعبان 1440

30 آوریل 2019

سال بیست و سوم شماره 6123

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تأمین تجهیزات توانبخشی در مناطق محروم 2

نباید از کلمه کوپن بترسیم 3

معلولان خواهان اجرای قانون ابلاغ شده هستند 5

طرح شهاب چیست؟ 9

آستانه تابآوری جامعه بسیار کاهش یافته است 11

رضا صادقی با همان سبک قدیمی همچنان میفروشد 14

نبود تجهیزات، مانع حضور نابینایان در آسیا شد 17    

ماجرای سرقتهای سریالی یک خودرو

..............ویژه

* تأمین تجهیزات توانبخشی در مناطق محروم: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: پیشبینی میشود امسال تمام روستاها و مناطق محروم تحت پوشش طرح تأمین تجهیزات توانبخشی قرار بگیرد. حسین نحوینژاد با اشاره به پرداخت یارانه مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان، اظهار کرد: در این زمینه با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، یارانه مراکز به روز شده است. یکی از برنامه های سازمان بهزیستی در سال جاری، پرداخت یارانه مراکز به صورت الکترونیکی است که بر اساس بخشنامه ابلاغ شده است. نحوینژاد افزود: طرح تأمین تجهیزات توانبخشی از چند سال پیش، از سوی سازمان آغاز شده است و پیشبینی می شود امسال تمام روستاها و مناطق محروم تحت پوشش طرح قرار بگیرد. وی اضافه کرد: با تدبیر صورت گرفته، قرار است به زودی محموله هایی از وسایل توانبخشی به روستاهای سیلزده در کشور ارسال شود.

 

.............سیاسی

* نباید از کلمه کوپن بترسیم.

الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایران در شرایط ویژه جنگ اقتصادی قرار دارد، اما مسئولان شمایل جنگی را پیدا نکرده اند؛ چرا که اگر چنین شرایطی را احساس و درک میکردند، تصمیمات آنها در اقتصاد در این زمینه تنظیم میشد. نباید از کلمه کوپن بترسیم؛ چرا که کشور از کوپن در زمان جنگ تحمیلی ضرر نکرده و این کوپنها میتوانند تبدیل به کالا شوند. حضرتی پیشنهاد داد: هزینه آب، برق، گاز و تلفن منازل زیر ۸۰ متر باید رایگان شود و بالای ۸۰ متر به شکل تصاعدی افزایش یابد.

* سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تا کنون به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تأکید کرد: صبر و تحمل جمهوری اسلامی نامحدود نیست و ما با ارزیابی جامع از شرایط حاضر، به زودی واکنش مناسب به اقدامات غیر قانونی آمریکا را اتخاذ خواهیم کرد.  

* غلامعلی رجایی، مشاور آیت ا... هاشمی گفت: به آقای روحانی گفته بودند که پرونده را مختومه اعلام کند، اما رئیس جمهوری موافقت نکردند. با اینکه این پرونده همچنان در شورای عالی امنیت ملی باز است، اما هنوز به نتیجه نرسیده و رسیدگی به آن فعلاً متوقف شده است.

* در حالی که اواخر فروردین ماه وزارت صنعت از حذف شدن ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت قرمز خبر داده بود، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی از حذف شدن ارز دولتی برای واردات کره، حبوبات و چای خبر داد.

* دیاکو حسینی، کارشناس ارشد مرکز بررسیهای استراتژیک گفت: ترامپ نگاه ایدئولوژیکی به ایران ندارد، اما ائتلافی از جریانات تندرو و جنگطلب که اعضای آن سوابق طولانی در ضدیت با ایران دارند، وی را محاصره کرده است.

 

............گزارش ویژه

* معلولان خواهان اجرای قانون ابلاغ شده هستند: روز گذشته گفتگوی ما را با برخی فعالان حوزه حقوق معلولان در مورد تأخیر در اجرایی شدن قانون حمایت از حقوق معلولان خواندید ...

قانون برایم کار نمیشود:

مریم معلولیت حرکتی دارد. خودش معتقد است که معلولیتش زیاد بارز نیست، اما با وجود همین معلولیت خفیف و علیرغم داشتن تحصیلات عالیه همچنان بیکار است. «برای من بودن یا نبودن قانون فرقی نمیکند. در شرایطی که بیکارم و هر روز برای پیدا کردن شغلی مناسب همه جا را زیر پا می گذارم، قانون وقتی مهم است که بتواند راه زندگی سختم را هموار کند. اگر قرار باشد قانون تصویب شود و اجرا نشود، وجود هزاران هزار قانون علاج کار من و همنوعان من نیست.» البته مریم معتقد است تا به حال اصلاً به سراغ این قانون نرفته؛ چون به نظرش نیازی به آن پیدا نکرده: «چیزهایی در مورد این قانون از بحثهایی که بچه ها در گروههای تخصصی مربوط به معلولان میکنند، شنیده ام؛ اما هیچ وقت به آن مراجعه نکرده ام. قانون من الآن شغل است و آینده ای نامعلوم که نمیدانم چه طور باید زندگیم را بگذرانم.»

- به قانون امیدوارم: حسین نابینا و دانشآموخته حقوق است. به قول خودش همین ماده ها و قانونها در تار و پود زندگیش تنیده شده اند. حسین با اشاره به پیوستن کشورمان به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت میگوید: «کشور ما به کنوانسیون جهانی پیوسته و همین پیوستن به کنوانسیون کشورها را ملزم به رعایت یک سری نکات میکند که همین نکات گاه کوچک در زندگی افراد معلول تأثیرگذار است. به نظرم انتظار از دوستان معلول، به خصوص تحصیلکرده ها این است که با نگاهی مثبت به قانون نگاه کنند. همه ما در زندگی مشکلاتی داریم، اما نمیتوانیم کتمان کنیم که اگر برخی قوانین و الزامات نبود، شاید الآن وضع بدتری داشتیم. بنا بر این به نظر من همه قوانین در جهت رفاه بیشتر و برای سعادت انسانها طرحریزی میشوند که قانون حمایت از حقوق معلولان هم از آن جمله است. واقعاً نمیتوانیم کتمان کنیم که همان قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که قبل از این قانون تصویب شده بود، چه تأثیرهایی در زندگی معلولان داشت. بحث شهریه رایگان از همانجا مطرح شد و باعث شد بیشتر بچه ها به دنبال ادامه تحصیل بروند یا ماده های دیگر نیز به همین صورت. به هر حال تأثیری هرچند اندک، در زندگی معلولان داشت.»

- باید منتظر اجرای قانون بمانیم: سهیل معینی، از دست اندرکاران قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که از روزهای اولیه نوشتن تا تصویب قانون جامع و قانون جدید حمایت از حقوق معلولان حضور داشته و تأثیرگذار بوده، میگوید: «به نظر من اظهار نظر در این زمینه کمی زود است. ما وقتی میتوانیم اظهار نظر کنیم که قانون اجرا شده باشد. هنوز بخش زیادی از قانون اجرایی نشده است؛ البته جامعه معلولان ایران کمی بدشانسی هم داشت. ابلاغ قانون مصادف شد با تشدید تحریمها علیه کشورمان و همه میدانستیم که سال 98 سال سختی برای دولت و ملت خواهد بود. بنا بر این زمان تصویب قانون، زمان خوبی نبود. البته طی رایزنیها و جلسات مختلفی که گذاشته شد بخشی از بودجه لازم برای اجرای قانون تأمین شد. همین که در بودجه 98 ۲ هزار میلیارد تومان به اعتبارات سازمان بهزیستی و 1100 میلیارد تومان به طور خاص برای قانون در نظر گرفته شد؛ حالا اگر همین بودجه محقق شود، قطعاً شاهد اجرای بخشی از قانون خواهیم بود.» معینی معتقد است این قانون در سال جدید هم شانس کمی برای اجرا دارد: «ببینید دولت در شروع سال با بحث سیل مواجه شد و طبعاً الآن بازسازی مناطق سیلزده اولویت مهمتری است تا اجرای قانون و طبعاً همین بازسازیها چون در بودجه مطرح نبوده، دولت را با مشکل مواجه میکند. اما خارج از بحث بودجه، به نظرم نیاز است که دولت به طور جدی اقدام به اصلاح سیاستها در زمینه رفاه اجتماعی نماید. باید مدیریت یارانه ها تغییر کند. همینها بخش بالقوه ای از منابع را آزاد میکند.»


 

.............گزارش روز

* طرح شهاب چیست؟ چندیست در نظام پولی و بانکی طرحی برای مبارزه با پول شویی راه اندازی شده است که بر اساس آن، به مشتریان حقیقی و حقوقی کد منحصر به فردی  از سوی بانکها تعلق خواهد گرفت تا شهروندان در همه بانکها با آن کد اختصاصی شناسایی شوند. این طرح از اول اردیبهشت سال جاری اجرایی شده و اگر اطلاعات شخصی صاحبان حساب در بانکی ناقص باشد، آن بانک با ارسال پیامکی از فرد درخواست میکند برای تکمیل اطلاعات به بانک مراجعه نماید. روابط عمومی بانک مرکزی در پاسخ به سؤال ایران سپید در خصوص این طرح اعلام کرد: «با توجه به اینکه مشتریان در نظام بانکی کشور باید به درستی احراز هویت شوند، شناسه ای تحت عنوان شناسه هویت الکترونیک بانکی یا همان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده است که به صورت یکتا مشتری را در همه بانکها شناسایی میکند. شناسه «شهاب» برای هر شخص منحصر به فرد بوده و در تمام بانکها به صورت یکسان تعریف میشود. شناسه «شهاب» بعد از احراز هویت و حصول اطمینان از هویت افراد اختصاص داده میشود و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، از ابتدای اردیبهشت، عدم وجود شناسه «شهاب» برای اشخاص به منزله عدم احراز هویت بوده و محدودیتهای مشخصی نظیر نقل و انتقال وجه برای حسابهای اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است اخذ اطلاعات و تکمیل و دریافت شناسه «شهاب» توسط بانکها صورت گرفته و مشتریان چنانچه قبلاً در بانکها احراز هویت شده اند، نیازی به مراجعه به بانکها ندارند. یادآور میشود احراز هویت، به فرایند شناسایی مشتری منطبق با مقررات مبارزه پولشویی اطلاق میشود.» گفتنیست این طرح یک عملیات بین بانکی است و نیازی نیست افراد برای دریافت شناسه شهاب به بانک مراجعه نمایند و به طور خودکار این کد به همه مشتریان بانکها تعلق خواهد گرفت. (جعفری)


 

............بهداشت و سلامت

* آستانه تابآوری جامعه بسیار کاهش یافته است: معاون سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: آستانه تحمل و تابآوری جامعه در برابر مسائل و مشکلات مختلف بسیار کاهش یافته و به مرحله آسیب پذیری شدید رسیده است. اصغر عبد اللهی افزود: فراهم آوردن محیط زندگی و جامعه مطلوب مستلزم فراهم کردن شرایط برای بهبود وضعیت روحی و روانی افراد است. در غیر این صورت جامعه دچار تنشهای روحی و روانی از قبیل پرخاشگری و کاهش آستانه تابآوری میشود. اکنون جامعه ما با 56 نوع آفت و آسیب روانشناختی از جمله وجود چهار میلیون معتاد، 45 درصد چاقی، رواج کورتاژ و قانون گریزی مواجه است. عبد اللهی افزود: امروزه افسردگی به عنوان یک آفت روانشناختی مهم، همه جامعه را تهدید میکند. اگر شرایط سلامت روح و روان جامعه مهیا شود، سطح تابآوری جامعه افزایش مییابد که تبعات مثبت فراوان از جمله کاهش معضل اجتماعی طلاق را به همراه دارد. وی گفت: با اینکه زنان پس از طلاق بسیار آسیب پذیر هستند، اما تابآوری آنان به قدری کاهش یافته که 94 درصد دادخواستهای طلاق از سوی بانوان ارائه میشود. وی افزود: اگر آستانه تحمل به اندازه ای باشد که مادر صلابت مادری را بر جدایی ترجیح دهد، به خاطر محیط خانوادگی و فرزندان فداکاری کند یا شوهر بتواند محیط خانواده را بهتر درک کند، معضلات اجتماعی به میزان بسیار زیاد کاهش مییابد.

* علت ۴۲ درصد مرگهای کشور: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۴۲ درصد مرگ و میرها در کشور به علت ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی بوده و یکی از عوامل خطر ابتلا به این بیماریها، ابتلا به فشار خون بالا است. دکتر علیرضا رئیسی افزود: در کشور ما ۴۵ درصد از افرادی که فشار خون بالا دارند، از این عامل خطر سلامتی آگاهی نداشته و پیرو آن برای پیشگیری از بیماری و درمان به موقع نیز اقدام نمیکنند. بنا بر این، بعد از مدتی با عوارض ناشی از پرفشاری خون که شامل سکته های قلبی و مغزی و عارضه قلبی و کلیوی است، به پزشک مراجعه میکنند. متأسفانه ۵۰ درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز دارو مصرف نکرده و تحت درمان مناسبی قرار ندارند و لذا فشار خون آنها تحت کنترل نیست. به همین دلیل یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی ، کنترل فشار خون است که بر اساس آن وزارت بهداشت در آستانه روز جهانی فشار خون "27 اردیبهشت" راه اندازی بسیج همگانی کنترل فشار خون در کشور را در دستور کار خود قرار داد. رئیسی با بیان اینکه این کمپین با هدف شناسایی، کنترل و اطلاعرسانی و ارجاع موارد به پزشک برگزار میشود، تصریح کرد: این غربالگری در گروه هدف افراد ۳۰ سال به بالا انجام شده و طبق پیشبینیها بیش از ۲۰ میلیون نفر تحت آزمایش اندازه گیری فشار خون قرار خواهند گرفت و انتظار داریم حدود ۲ میلیون نفر از افرادی که از مشکل فشار خون خود مطلع نیستند، شناسایی شده و درمان مناسبی دریافت کنند. این کمپین ۶ تا ۸ هفته تداوم خواهد داشت و تمام هموطنان غربالگری خواهند شد.

............آهنگ و درنگ

* رضا صادقی با همان سبک قدیمی همچنان میفروشد: صحبت کردن از آمار و ارقام مربوط به فروش آلبومهای موسیقی در ایران به یک شوخی تلخ میماند. نه نهاد مشخصی متولی ارائه این آمار میشود و نه ناشران خود اراده ای برای انتشار عمومی چنین ارقامی دارند. اما به هر حال شواهدی وجود دارد که میتوان به استناد آنها تا حدودی رتبه های برتر پرفروش در سبکهای مختلف را حدس زد. از جمله این شواهد، بخش پرفروشهای وبسایت بیپتونس است. البته یادآوری این نکته هم لازم است که فروش بالای یک آلبوم در بیپتونز هم نمیتواند دلیل خوبی برای پر مخاطبتر بودن آن آلبوم در مقایسه با سایر آثار منتشر شده باشد. چه، هستند آلبومها و قطعاتی که فروش قابل توجهی نداشته اند، اما علاقمندان موسیقی آنها را متأسفانه از طرق غیر قانونی به دست آورده و شنیده اند. نگاهی به بخش پرفروشهای بیپتونز نشان میدهد در حال حاضر بعد از آلبوم «دریا» از مسیح و آرش، «زندگی کن» از رضا صادقی همچنان در بالای فهرست پرفروشها قرار گرفته است.

صادقی که عمر فعالیتش در بازار رسمی موسیقی به ۱۴ سال میرسد، «زندگی کن» را در شرایطی در ۲۵ اسفند ۹۷ منتشر کرد که همزمان دو آلبوم جنجالی و پر سر و صدای دیگر، یعنی آلبومهای «دریا» و «عالیجناب» هم در تهران رونمایی شدند که این نکته نشان از اعتماد این خواننده به حمایت طرفدارانش دارد. در قطعاتی که این روزها منتشر میشود، بسیار دیده میشود که سازندگان سعی میکنند از صداها، سبکها و مضامینی که در حال حاضر در بازار موسیقی امتحان پس داده و رواج یافته اند استفاده کنند تا تضمینی باشد بر جذب حد اکثری مخاطبان. همین قضیه به اهل فن امکان میدهد به راحتی حدس بزنند هر قطعه در چه دوره ای منتشر شده است. در «زندگی کن» اما با قطعاتی مواجه میشویم که بر خلاف بسیاری از آلبومهای روز، نمیشود بدون مراجعه به اینسرت آلبوم، سال انتشارشان را حدس زد. فضای کلی آلبوم از نظر ملودی، تنظیم، کلام و شیوه ارائه آواز، درست همان چیزی است که صادقی در طول این ۱۴ سال تحویل داده است. مثل همیشه با ارائه دو ترانه با گویش بندر عباسی، تعهد و علاقه اش به شهرش را یادآوری کرده است و با انتخاب سازبندیهایی که تا حدودی در سبک سافت راک رایج است، برای یکی دو قطعه پاپ نشان داده که نیمچه علاقه ای هم به این سبک موسیقایی دارد. همچنین مثل همیشه سعی کرده با ارائه یکی دو قطعه با تنظیم هاوس یا لاتین، دل علاقمندان این قبیل ریتمها و سازآراییها را هم به دست آورد. صادقی در این آلبوم سعی کرده از همان شاه کلیدی که دو دهه پیش با آن به قلب مخاطبان راه پیدا کرده استفاده کند و دست به ریسک نزند. آمار فروش هم نشان میدهد که علیرغم تکراری بودن فضای آلبوم، تا حدود زیادی توانسته در این کار موفق ظاهر شود. آخرین آلبوم خواننده مشکیپوش توسط مؤسسه فرهنگی-هنری آراد منتشر شده است.

 

................ورزشی

* نبود تجهیزات، مانع حضور نابینایان در آسیا شد: مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در ازبکستان به پایان رسید که در تایم تریل انفرادی معلولین، مهدی محمدی به توفیقی دست نیافت. فرهاد عصفوری سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری نابینایان در خصوص عدم حضور نابینایان در مسابقات آسیایی گفت: به دلیل چند برابر شدن هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی و از سوی دیگر، قدیمی بودن تجهیزات دوچرخه سواری نابینایان، متأسفانه در این دوره از مسابقات تنها مهدی محمدی عازم ازبکستان شد. وی گفت: از ابتدای سال که دوچرخه سواران معلول و نابینا تحت پوشش فدراسیون دوچرخه سواری قرار گرفتند، نابینایان و کمبینایان به خاطر اینکه تجهیزات آنها بسیار قدیمی و مناسب برای شرکت در مسابقات نبود و امکان تهیه دوچرخه دونفره نیز برای فدراسیون دوچرخه سواری وجود نداشت، به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت نشدند. عصفوری بیان کرد: هزینه اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی چند برابر شده، اما بودجه فدراسیون هیچ تغییری نکرده و حتی کمتر نیز شده است. حتی فدراسیون برای اعزام ورزشکاران مجبور است ارز را به صورت آزاد تهیه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که کاهش اعزام دوچرخه سواران معلول و نابینا به مسابقات برون مرزی آیا تأثیر منفی به دنبال نخواهد داشت، اظهار کرد: قطعاً این مسأله سبب بی انگیزه شدن دوچرخه سواران خواهد شد. با پایان مسابقات قهرمانی آسیا، تا پایان سال ۲۰۱۹ دیگر تورنمنت مهمی نداریم. عصفوری در پایان گفت: تجهیزات و وسایل دوچرخه سواری نابینایان مربوط به سال ۲۰۰۶ است که بسیار قدیمی و از رده خارج شده است. البته چون تجهیزات افراد سالم و معلول یکسان است، معلولان مشکلی برای استفاده از دوچرخه های افراد سالم ندارند. اما این شرایط برای نابینایان امکانپذیر نیست و برای شرکت در مسابقات، نیاز به دوچرخه دونفره دارند که تهیه چنین دوچرخه ای در شرایط کنونی میسر نیست.

..............حوادث

* ماجرای سرقتهای سریالی یک خودرو: سارقان حرفه ای که یک خودروی مزدا 3 را از یکدیگر سرقت کرده بودند، به دام افتادند. چندی پیش مرد جوانی به اداره پلیس رفت و از سرقت خودرو اش خبر داد و گفت: خودرو ام را کنار خیابان پارک کرده بودم و برای خرید به داخل مغازه ای رفتم. زمانی که برگشتم خبری از خودرو ام نبود. با شکایت مرد جوان، شماره پلاک خودروی سرقتی در اختیار واحدهای گشت قرار داده شد. در حالی که تحقیقات برای یافتن خودروی مسروقه ادامه داشت، مأموران پلیس هنگام گشت زنی خودرو را در یکی از خیابانهای شمال تهران شناسایی کردند. بدین ترتیب راننده خودرو دستگیر شد و خودروی سرقتی نیز به صاحبش برگردانده شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارق به نام سروش از متهمان سابقه دار است. سروش در تحقیقات گفت: پسری به نام شهرام مدتی قبل، از من هفت و نیم میلیون تومان قرض گرفت. شهرام آرایشگر است و هر بار که برای گرفتن پول به او مراجعه کردم، بهانه ای آورد. تا اینکه شب عید شهرام را سوار بر خودروی مزدا در حال خرید دیدم. از دست او خیلی عصبانی شدم. موضوع را به دو نفر از دوستانم گفتم، با آنها به سراغ شهرام رفتیم. با قمه و چاقو به جانش افتادیم و پس از مجروح کردن شهرام، خودروی مزدا را از او گرفتیم. به دنبال اظهارات متهم جوان، کارآگاهان به سراغ شهرام رفتند و مرد جوان در تحقیقات گفت: مزدا را یکی از دوستانم به نام امیر چند روز قبل از درگیری با سروش به من داد. او متخصص سرقت مزدا 3 است و ماشین را به عنوان امانت دست من داد. اما از شانس بدم سروش به سراغم آمد و با مجروح کردن من، خودروی سرقتی را ربود. با برملا شدن این موضوع، کارآگاهان به سراغ امیر رفته و سارق حرفه ای مزدا را دستگیر کردند. متهم پس از دستگیری به سرقت سریالی خودروهای مزدا اعتراف کرد. به دستور بازپرس ویژه سرقت، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفته و بررسیها در این خصوص ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *