شناسه خبر: 16984 منتشر شده در مورخ: 1398/2/10 ساعت: 13:09 گروه: فرهنگی  
پیشرفت های ایران در مهاجرت به نسل جدید رادیو شگفت انگیز است

پیشرفت های ایران در مهاجرت به نسل جدید رادیو شگفت انگیز است

احمد ندیم مدیر ارشد نوآوری و توسعه تکنولوژی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه(ABU) در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو که با حضور رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد از پیشرفت نوآوری و توسعه تکنولوژی در ایران صدا اظهار شگفتی کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و ششمین اجلاس صدا، احمد ندیم در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو گفت اگر بخواهم اشاره ای به آخرین جشنواره رادیو تلویزیون های اروپا در سال گذشته داشته باشم، در کشورهای پشرفته مانند انگلستان، آمار شنوندگان رادیو در حدود 80درصد ذکر شده به عبارتی هر 10 نفر،8 نفر در طول هفته حدود 21 ساعت رادیو گوش می دهند. اما اینجا آمار تا حد زیادی متفاوت است و باید تلاش بیشتری در خصوص افزایش نفوذ رادیو بین افراد جامعه انجام شود. ما می دانیم که رادیو نقش کلیدی در پیشرفت های جامعه دارد و نقش تأثیرگذار در ایجاد تغییرات در کشورهای پیشرفته مثل انگلستان، در این جشنواره می بینیم که رادیو در ایران نیز بسیار پیشرفت کرده و آینده رادیو دیجیتالی شدن است همانگونه که این اتفاق برای تلویزیون رخ داده  و گمان نمی کنم کسی در رابطه با این حقیقت تردیدی داشته باشد هرچند گذار به رادیو دیجیتال اساسا زمان بر است.  از طرفی رادیو در حال حاضر با چالش های زیادی روبروست، و روشهای سنتی اجرای برنامه های رادیویی تقریبا رو به افول است. ظهور پلتفرم های ارایه محتوای درخواستی انلاین و سیستم های پخش زنده اینترنتی با سرعت زیادی در حال رشد است علی الخصوص در میان جوانان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. رادیو باید سرویس های خود را افزایش دهد. رادیو باید با بهره برداری از پخش زنده های اینترنتی و ارایه سرویس های محتوای صوتی درخواستی را گسترش دهد. البته این معنای از بین رفتن پخش زنده های سنتی رادیو نیست بلکه لزوم تطبیق نوع سرویس دهی با نیازمندی های جدید و مخاطبان جدید را پر رنگ تر میکند.

از سیستم ایران صدا بسیار شگفت زده شدم که یک سیستم بسیار پیشرفته است، شگفت زده شدم که این یک پیشرفت داخلی در کشور و یک تکنولوژی بومی است نه فقط برنامه آنلاین دارد بلکه محتوای درخواستی هم دارد و برای نمونه همه رادیوهای سراسر ایران را پوشش می دهد. در ایران صدا به کارگیری مدل های انگیزشی و تحلیل رفتار مخاطب در بازه های روزانه، هفتگی و ماهانه  به خوبی طراحی و پیاده سازی شده است که ابزار بسیار مناسبی برای بهره برداری برنامه سازان و مدیران رسانه است. تقویت این سیستم ها در اینده از ضروریات رسانه است.
من نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه هستم این نوع از تکنولوژی باید با اعضای ABU به اشتراک گذاشته شود، بسیاری از کشورهای عضوABU پلتفرمی مثل ایران صدا ندارند که یک محتوای آنلاین را برای شنوندگانش فراهم کند و مجموعه امکانات گسترده ای مانند ایران صدا را در اختیار کاربر قرار دهد.
رادیو همیشه یک ابزار شنیدنی ساده و در دسترس بوده است به دلیل اینکه همیشه افراد می توانند همراه با کار کردن و فعالیتهایشان به رادیو گوش دهند باعث تمایز این رسانه از سایر رسانه ها شده است.رادیو همیشه ارتباط نزدیکی با مخاطبانش دارد ،رادیو همواره نقش کلیدی در پیشرفت های جامعه دارد و هدایتگر پتانسیل ها بوده است من معتقدم که در روبرو شدن با چالش های امروز و آینده، رادیو همچنان یک ابزار ساده و در دسترس باقی می ماند.
در این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما نیز عنوان کرد رادیو در سرزمین ما برترین موقعیت را دارد و با رشد پهن باند و اینترنت، امروز ایران صدا رسانه برتر صداپایه ایران است که هم فارسی زبانان وهم ایرانی ها می توانند از آن استفاده کنند.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *