شناسه خبر: 16979 منتشر شده در مورخ: 1398/2/10 ساعت: 13:01 گروه: دانش و فن آوری  
تجربه خریدی متفاوت با سبد هوشمند

تجربه خریدی متفاوت با سبد هوشمند

هفته گذشته یکی از بزرگترین کمپانی های خودروسازی در جهان (فورد) از یک سبد چرخ دار هوشمند مجهز به سیستم ترمز خودکار رونمایی کرد. این سبد با قرارگیری در فروشگاه ها محیط اطراف را اسکن کرده و در صورت مواجه شدن با موانع به طور خودکار ترمز می کند.

به گزارش ایران سپید امروزه یکی از جذابیت های فروشگاه ها برای کودکان وجود سبدهای خرید چرخدار است. آن ها با شور و شوق اقلام خریداری شده را در سبدها قرار داده و تلاش می کنند تا آن را در محیط فروشگاه به تنهایی حرکت دهند. اما حرکت این سبدها از سوی کودکان بسیار نگران کننده است. چرا که احتمال برخورد با اقلام چیده شده در طبقات و حتی مشتری های دیگر وجود دارد. برای حل این مشکل کمپانی فورد، سبد چرخداری را طراحی و ساخته است که به طور خودکار موانع را تشخیص داده و در مواقع اضطراری ترمز می کند.

این سبد هوشمند به دوربین ها و رادارهای هوشمند تجهیز شده و به محض شناسایی هرگونه مانع، سیستم ترمز خودکار فعال شده و در نهایت بدون مداخله نیروی انسانی این سبد چرخ دار ترمز می کند.

در حقیقت فورد با بهره گیری از فناوری تشخیص موانع و ترمز خودکار در خودروهای تولیدی خود این سیستم هوشمند را طراحی کرده و تلاش کرده است تا با این اقدام از امکان تصادف و برخورد سبدهای خرید در محیط های فروشگاهی جلوگیری کند.

آنتونی ایرسون مدیر بازاریابی فورد در قاره اروپا می گوید: ما با افزودن این فناوری قابل توجه به سبدهای خرید فروشگاهی تلاش کردیم تا آمار تصادفات و برخورد این سبدها با اقلام چیده شده و دیگر مشتریان را به حداقل رسانده و گونه ای امنیتی نسبی را به والدین هدیه کنیم.

 مقامات این کمپانی خودروسازی اعلام کردند در حال حاضر ساخت این سبد چرخ دار در مرحله تحقیقاتی بوده و تنها نمونه ای اولیه از آن طراحی و ساخته شده است. قرار است این فناوری در کوتاه ترین زمان ممکن به تولید انبوه رسیده و در فروشگاه های بزرگ مستقر شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *