شناسه خبر: 16880 منتشر شده در مورخ: 1398/2/2 ساعت: 09:50 گروه: اجتماعی  
معاون بهزیستی: کاردرمانی 800 هزار معلول نیازمند کمک بیمه است

معاون بهزیستی: کاردرمانی 800 هزار معلول نیازمند کمک بیمه است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: 800 هزار معلول شدید داریم که هفته ای یک بار نیاز به کاردرمانی دارند و وزارت بهداشت و بیمه نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا حسین نحوی نژاد افزود: اگر برای این معلولان در هر ماه چهار جلسه کاردرمانی داشته باشیم، ماهانه سه میلیون و 200 هزار مورد کاردرمانی نیاز داریم که از عهده بهزیستی برنمی آید و به کمک بیمه و وزارت بهداشت نیاز دارد. 

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی تعرفه خدمات توانپزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی گفت: این خدمات، خدماتی مانند کاردرمانی و گفتاردرمانی را شامل می شوند اما برخی ارائه کنندگان خدمت خارج از قاعده پول می گیرند و به طور مثال دکتری ممکن است 100 هزار تومان ویزیت بگیرد که خلاف قانون است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بخشی از خدمات کاردرمانی در منزل اجرا می شود که دریافت هزینه های اضافی معمولا در این بخش انجام می شود.
وی افزود: طبق ماده 6، مربوط به خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی را به گونه ای تامین کند که علاوه بر تامین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را پوشش دهد.
نحوی نژاد ادامه داد: طبق این قانون، وزارت بهداشت باید افراد دارای معلولیت را در شمول بیمه قرار دهد اما اکنون به دلیل اینکه کاردرمانی بیمه نیست، هر کسی قیمتی برای آن تعیین می کند.
وی یادآور شد: خدمات کاردرمانی در مراکز بهزیستی نیز ارائه می شود اما کفایت نیاز افراد دارای معلولیت را نمی کند. اگر فرد معلول تحت پوشش بهزیستی به خدمات کاردرمانی در منزل نیاز پیدا کرد، به صورت موردی فاکتور می آورد و هزینه آن به صورت خرید خدمت ارائه می شود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: 80 درصد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هفته ای یک بار به کاردرمانی نیاز دارند و باید خیالشان راحت باشد که بیمه هزینه آنها را پرداخت می کند.
نحوی نژاد گفت: کاردرمانی در مراکز بهزیستی به صورت بسته به افراد دارای معلولیت ارائه می شود به آن معنا که در کنار کاردرمانی خدماتی مانند فیزیوتراپی نیز ارائه می شود. 60 تا 70 درصد هزینه کاردرمانی در مراکز بهزیستی را سازمان بهزیستی پرداخت می کند.
وی افزود: باید به حق و حقوق ارائه کنندگان خدمات کاردرمانی نیز توجه کرد چون دستمزد این متخصصان با توجه به تورم نیاز به افزایش دارد اما از سوی دیگر به طور مثال همان 27 هزار تومان ویزیت پزشک عمومی برای خانواده معمولی سنگین است و به آن خانواده فشار می آید اما اگر بیمه کمک کند، این فشارها کم می شود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: مشکل اساسی این نیست که هزینه ویزیت ها را کم کنیم بلکه بیمه باید در این زمینه پاسخگو باشد.
نحوی نژاد خاطرنشان کرد: 550 کلینیک توانپزشکی در کشور تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که کاردرمانی نیز شامل خدمات این مراکز است و سالانه 300 هزار نفر از این کلینیک ها خدمت دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: همچنین حدود 70 هزار مرکز روزانه تحت نظارت بهزیستی در کشور فعالیت می کند که خدمات کاردرمانی نیز جزو آنها است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *