شناسه خبر: 16862 منتشر شده در مورخ: 1398/1/29 ساعت: 21:55 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمریها در سال جدید بعد از ابلاغ کامل بودجه

افزایش مستمریها در سال جدید بعد از ابلاغ کامل بودجه

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص افزایش مستمری های در سال جدید خبر داد و گفت:افزایش 20 درصدی حداقل قانون کار که در برنامه ششم توسعه از آن نام برده شده به طور صد در صد اجرایی میشود

به گزارش ایران سپید حسین نحوینژاد معاونت توانبخشی بهزیستی کل کشور در گفتگو با ایران سپید از احتمال افزایش مستمری مددجویان بیش از 20 درصد حداقل حقوق قانون کار خبر داد و گفت: دو شرط افزایش مستمری را امکان پذیر میسازد اول آنکه قانون بودجه سال 98 به طور کامل ابلاغ شود و شرط دوم بودجه بندی در سازمان هدفمندی یارانه هاست.

در حال حاضر هنوز این دو بخش به نتیجه قابل اجرا دست نیافتند. وی ادامه داد: افزایش 20 درصدی حداقل قانون کار که در برنامه ششم توسعه از آن نام برده شده به طور صد در صد اجرایی میشود اما سازمان بهزیستی در پی آن است که برای افراد دارای معلولیت این 20 درصد را افزایش دهد تا معلولان در سال جدید دریافتی بیشتری را داشته باشند که فعلاً در حال رایزنی هستیم.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه افزایش 20 چگونه محاسبه میشود گفت: اگر حداقل دستمزد قانون کار را یک میلیون تومان در نظر بگیریم 20 در صد آن 200 هزار تومان میشود. همچنین افزایش 20 درصدی بر روی 108 هزار تومان دریافتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعمال خواهد شد. معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص مستمری پرداختی به مددجویان مناطق سیل زده هم افزود: طبق هماهنگیهای ریاست سازمان از فروردین ماه برای مددجویان مناطق سیلزده افزایش سه برابری مستمریها را داشتیم.

بر اساس بعد خانوار به مددجویان آسیب دیده بین 500 هزار تا یک میلیون 500 هزار تومان پرداخت شد. وی در پایان صحبتهایش از زمان اجرایی شدن افزایش پرداختیها گفت: هنوز مشخص نیست مبالغ جدید از چه ماهی واریز میشوند اما با شروع پرداختیهای افزایش یافته در سال 98 ما به التفاوت ماه های پیشین که طبق سال گذشته پرداخت شده بود به حساب مددجویان واریز خواهد شد. فعلاً باید منتظر باشیم تا قانون بودجه سال 98 کامل به دستگاه ها ابلاغ شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *