شناسه خبر: 16844 منتشر شده در مورخ: 1398/1/27 ساعت: 12:37 گروه: اجتماعی  
تولد سالانه ۴ تا ۵ هزار کودک کم شنوا در ایران
رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران؛

تولد سالانه ۴ تا ۵ هزار کودک کم شنوا در ایران

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، گفت: سالانه بین ۴ تا ۵ هزار کودک کم شنوا در کشور به تعداد افراد کم شنوا افزوده می شود.

به گزارش ایران سپید علی قهرمانی، در نشست خبری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، افزود: کم شنوایی فقط مشکل نشنیدن نیست، بلکه ارتباط افراد را نیز مختل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر افراد کم شنوا نتوانند از خدمات لازم برخوردار شوند، در طول دوران رشد، تحصیل و زندگی و اشتغال دچار مشکل خواهند شد.

قهرمانی با اشاره به سرباری اقتصادی عوارض کم شنوایی، گفت: بررسی‌های جهانی نشان داده است که درآمد افراد کم شنوا ۳۳ درصد زیر افراد هم سطح خود است.

وی، شرایط افراد کم شنوا و ناشنوا در کشورمان را با توجه به عدم ثبات اقتصادی، دشوار خواند و افزود: نبود وحدت رویه بین ساختارهایی که به افراد کم شنوا و ناشنوا خدمات ارائه می‌دهند، مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.

رئیس هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، با اشاره به افزایش جمعیت افراد کم شنوا در کشور، گفت: کم شنوایی، یک معضل بهداشت جهانی است.

وی با اشاره به میزان شیوع افت شنوایی در جهان که نشان داده است تا سال ۲۰۲۰، از هر ۲۰ نفر یک نفر درگیر افت شنوایی خواهد بود، ادامه داد: در سال بین ۴ تا ۵ هزار نفر به تعداد افراد کم شنوا در کشور اضافه می‌شود.

قهرمانی گفت: بار افت شنوایی بر روی سلامت و اقتصاد بالاست و می‌بایست، خدمات خاص به این قبیل افراد ارائه شود./ مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *