شناسه خبر: 16841 منتشر شده در مورخ: 1398/1/27 ساعت: 09:39 گروه: ورزشی  
مقاومت و ایستادگی پیام فوتبالیست های معلول فلسطینی

مقاومت و ایستادگی پیام فوتبالیست های معلول فلسطینی

معلولان فلسطینی که طی اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی دست و پای خود را از دست داده اند با به چالش کشیدن معلولیت و شرکت در بازی فوتبال به دنبال رساندن پیام مقاومت و ایستادگی خود در برابر اشغالگران به جهانیان هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا در غره ، بیش از هشتاد بازیکن معلول فلسطینی با حضور در رقابت های فوتبال غزه تلاش می کنند تا درد و رنج های خود را به امید تبدیل کنند و به صهیونیست ها نشان دهند که حتی معلولیت هم نمی تواند آنان را در مسیر رسیدن به اهداف والای خود متوقف کند.

رقابت های فوتبال این روزها با نظارت مربی های بین المللی در غزه برگزار می شود و نفرات برتر امید دارند به رقابت های بین المللی راه پیدا کنند.
'محمد صلاح حسین الاخرس' یکی از بازیکنان معلول که از رفح در این رقابت ها شرکت کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال مجروحیت در راهپیمایی بازگشت، دچار معلولیت شدم، اما امروز اینجا هستم و معلولیت را به چالش می کشم و در پیامی واضح به صهیونیست ها می گویم که حتی این نیز مرا متوقف نمی کند.
وی ادامه داد: قصد دارم با این اقدام پیامی به ملت فلسطین برسانم که گلوله، موشک و دیگر سلاح های صهیونیست ها نمی تواند ما را شکست دهد و ما اجازه نمی دهیم که معلولیت نبض زندگی ما را از کار بیاندازد.
گفتنی است که صهیونیست ها به این معلولان اجازه نمی دهند برای درمان به خارج از فلسطین اشغالی بروند، و آنها را از شرکت در رویدادهای بین المللی و ورزشی منع می کنند.
به گفته ' خالد المبحوح ' مدیر فنی یکی از انجمن های فوتبال معلولان فلسطین، نیروهای رژیم صهیونیستی از روی عمد جوانان فلسطینی را دچار معلولیت می کنند و برای درمان هم به آنان اجازه خروج نمی دهند.
'سهیر زقوت' سخنگوی هلال احمر فلسطین نیز در این باره گفت: 20 تن از 80 معلول شرکت کننده در مسابقات فوتبال غزه در راهپیمایی های بازگشت دچار معلولیت شده اند.
وی ادامه داد، هلال احمر تلاش دارد تا با آماده سازی روحی و جسمی معلولان ، شرایط زندگی عادی را برای آنان فراهم کند.
بر پایه گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در جریان راهپیمایی های بازگشت و سرکوب معترضان فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از یکصد تن از مجروحان دچار معلولیت شده اند.
مردم غزه از 30 مارس 2018 مصادف با 10 فروردین 1397 با برگزاری تظاهرات گسترده با عنوان راهپیمایی بازگشت، خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره غزه شدند و این اقدام را هر هفته عصر جمعه تجدید کرده اند.
در جریان اعترضات در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تاکنون271 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 16هزار و 656 نفر نیز زخمی شدند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *