شناسه خبر: 16828 منتشر شده در مورخ: 1398/1/26 ساعت: 10:34 گروه: اجتماعی  
منازل خانوارهای دارای 2 معلول سیل‌زده در اولویت بهزیستی برای ساخت و بازسازی

منازل خانوارهای دارای 2 معلول سیل‌زده در اولویت بهزیستی برای ساخت و بازسازی

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است گفت: بر اساس برآورد اولیه ما ۳۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان کاملا تخریب و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌ با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در برنامه تهران۲۰ افزود: در سیل اخیر به دلیل تخلیه به موقع، آسیبی متوجه افراد حاضر در  مراکز  بهزیستی اعم از کودکان، معلولان و سالمندان نشده است.

به گفته وی، بر اساس اطلاعات سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل سازمان بهزیستی ۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد خسارت ناشی از سیل با قید کد ملی افراد، احصاء شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در ۹۸ شهرستان درگیر سیل در سراسر کشور برای ۲۸ هزار و ۷۱۱ خانوار مددجوی بهزیستی مبلغی بین ۵ تا ۱۵ میلیون ریال بر اساس بعد خانوار، واریز شده است اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه ما ۳ هزار واحد مسکونی مددجویان دچار تخریب کامل شده است و ۱۲ هزار واحد نیز نیازمند بازسازی و تعمیرات است که بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی داریم، منازل مددجویان به ویژه خانوارهای دارای دو معلول  در اولویت ساخت و یا بازسازی هستند.

قبادی دانا ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای ترمیم روحیه و کاهش آثار روانی و اجتماعی سیل تاکید کرد: راه اندازی ۵۵ مهد کودک ثابت و سیار برای سرگرم کردن و تخلیه هیجانات کودکان، تربیت و اعزام ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی با ۲۶۸ نیروی متخصص و ۱۳۴ دستگاه خودروی ویژه به مناطق سیل زده و انجام غربالگری‌های روانی اولیه انجام شد.

وی افزود: همچنین ۲۲۱ تیم محب (حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا) متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و گروه‌های مشاوره  نیز در محل حضور دارند که تا به حال به ۵۶ هزار نفر ارائه خدمت کرده‌اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *