شناسه خبر: 16797 منتشر شده در مورخ: 1398/1/25 ساعت: 09:13 گروه: ورزشی  
نظرخواهی از معلولان در پروژه‌های شهری

نظرخواهی از معلولان در پروژه‌های شهری

رئیس انجمن سازمان ورزش بانوان معلول گفت: نگاهی گذرا به زیرساخت‌های شهری در پایتخت، حکایت از آن دارد که این شهر برای همه گروه‌های ساکن در آن دسترس‌پذیر نیست.

به گزارش ایران سپید اعظم مهدیزاده ، رئیس انجمن سازمان ورزش بانوان معلول گفت: نگاهی گذرا به زیرساخت‌های شهری در پایتخت، حکایت از آن دارد که این شهر برای همه گروه‌های ساکن در آن دسترس‌پذیر نیست.

از سالمندان و مادران باردار گرفته تا کودکان و معلولان همه و همه امروز نمی‌توانند به راحتی و به‌دور از هرگونه دغدغه در خیابان‌های شهر تردد کنند و متأسفانه این وضعیت برای معلولیت‌های شدیدتر، سخت‌تر و عذاب‌آورتر است. شرایط نامناسب ورودی ساختمان‌های اداری، ایستگاه‌های مترو و بی. آر. تی و حتی ساختمان‌های مسکونی موجب شده تا معلولان، خانه‌نشینی را به حضور در اجتماع ترجیح دهند.

رفتاری که جز افسردگی و گوشه‌نشینی را برای آنها به همراه ندارد. دسترس‌پذیری امکانات شهری برای همه اقشار جامعه از جمله معلولان امکان‌پذیر نمی‌شود مگر در سایه بهره‌مندی مدیریت شهری و مسئولان شهرسازی از نظرات کارشناسی این قشر. موضوعی که متأسفانه همواره مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و موجب شده تا حداقل اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد بسترهای دسترس‌پذیری شهر برای زندگی معلولان به‌طور کامل غیراصولی و غیرکارشناسی باشد.

وقتی از یک سو نه قوانین مصوب برای رفاه حال معلولان از سوی مسئولان اجرا می‌شود، نه علائم معلولیت‌ها در سایه عدم شناخت از سوی شهروندان مورد توجه قرار می‌گیرد، عرصه زندگی در شهر، هر روز برای معلولان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود./ همشهری 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *