شناسه خبر: 16796 منتشر شده در مورخ: 1398/1/25 ساعت: 09:09 گروه: اجتماعی  
نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی اولیه

نیازهای جدید سیل‌زدگان بعد از امدادرسانی اولیه

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از کمک حدود ۹ میلیاردی خیرین به این سازمان برای کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

به گزارش ایران سپید حمدعلی کوزه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خیرین بیشتر تمایل دارند تا کمک‌هایشان را در قالب غیر نقدی به این سازمان تحویل دهند، گفت: از بین کمک‌های جمع آوری شده حدود ۱.۵ میلیارد تومان نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه تعیین میزان دقیق خسارات وارد شده به منازل مددجویان در حال حاضر امکان پذیر نیست، افزود: ارقام اعلام شده شامل خسارت دیدگی ۲۸ هزار مددجوی بهزیستی به دنبال سیل، فعلاً تقریبی است و با فروکش کردن سیل و پایان مراحل اولیه امداد رسانی تعیین رقم دقیق این خسارت‌ها امکان پذیر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه همزمان با پایان گرفتن مراحل ابتدایی امدادرسانی، به سمت نیازهای اساسی‌تر سوق پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: در مراحل اولیه و بحرانی نیاز به اقلامی مانند آب معدنی، پوشک، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و… بیشتر است. این درحالیست که بعد از این مرحله نیاز به اقلامی مانند وسایل توان بخشی و تأمین هزینه مورد نیاز برای ساخت مسکن این افراد بیشتر می‌شود. همچنین با آغاز گرم شدن هوا لازم است وسایل اسکان موقت سیل زدگان و وسایل خنک کننده برای آنها فراهم شود.

کوزه گر تاکید کرد: مؤسسات خیریه‌ای اکه با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند نیز متعهد شده و قول داده‌اند حدود ۶ میلیارد تومان برای ساخت مراکز توان بخشی سازمان بهزیستی و مراکزی نظیر مهدهای کودک و… مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها، ادارات بهزیستی و همچنین مراکز توانبخشی، نگهداری از سالمندان، معلولان، شیرخوارگاه‌ها و… آماده پذیرش کمک‌های مردمی هستند افزود: مردم می‌توانند با استفاده از نرم افزار سکه با کددستوری #۵*۵*۷۴۱*، شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت شعبه دکتر قریب، شماره کارت ۰۱۹ - ۷۸۹۹-۳۳۷۷-۶۱۰۴ و با استفاده از کلیه دستگاه‌های خود پرداز شبکه بانکی در این کمپین شرکت کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *