شناسه خبر: 16779 منتشر شده در مورخ: 1398/1/24 ساعت: 09:25 گروه: ورزشی  
به دنبال افزایش مرغوبیت مدال‌ها در پارالمپیک هستیم

به دنبال افزایش مرغوبیت مدال‌ها در پارالمپیک هستیم

سرمربی تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان، گفت: از کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو اطمینان داریم اما هدف ما افزایش مرغوبیت مدال‌ها است.

به گزارش ایران سپید «بابک محمدی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اعزام وزنه‌برداران جانباز و معلول به رقابت‌های جهانی در قزاقستان سه مرحله اردو در نظر گرفته ‌شده است. مرحله پایانی اردو اوایل تیرماه و متصل به اعزام ورزشکاران به رقابت‌های جهانی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص حضور چهره‌های جدید در اردوی تیم ملی اظهار داشت: برای پارالمپیک 2020 توکیو به فرد سهمیه داده می‌شود، در دو سال گذشته وزنه‌برداران ثابتی به اردوهای تمرینی دعوت می‌شدند که دو مرحله از رقابت‌های گزینشی بازی‌های پارالمپیک را در مکزیک و ژاپن پشت سر گذاشتند و باید در دو مرحله دیگر نیز شرکت کنند.
محمدی گفت: البته این موضوع به معنای چشم‌پوشی از چهره‌های جدید نیست بلکه تلاش داریم تا با دعوت از نخبگان این رشته زمینه را برای درخشش ظرفیت‌های وزنه‌برداران معلولان ایرانی در رقابت‌های جهانی مهیا کنیم.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ادامه داد: برای کسب سهمیه در وزن‌های مختلف هیچ مشکلی نداریم چون رکورد وزنه‌برداران ایرانی در سطح بالای جهان است. راهبرد اصلی افزایش مرغوبیت رنگ مدال‌ها در پارالمپیک توکیو نسبت به دوره‌های گذشته است که نقش مهمی در ارتقای جایگاه کاروان ایران در جدول توزیع مدال‌ها خواهد داشت.
محمدی در پایان با اشاره به قانون پارالمپیک برای اعزام یک نفر در هر وزن تصریح کرد: تابع قانون هستیم و رقابت انتخابی درنهایت مشخص‌کننده مسافران توکیو است.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی معلولان جهان به‌عنوان یکی از مراحل گزینشی پارالمپیک 2020 توکیو به شمار می‌رود که تیرماه امسال در شهر نور سلطان (آستانه) پایتخت کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.
نخستین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان از سه‌شنبه در محل فدراسیون آغاز و تا 6 اردیبهشت ادامه دارد.
مجید فرزین، نادر مرادی، سید حامد صلحی‌پور، روح‌الله رستمی، سامان رضی، امیر جعفری، سید یوسف یوسفی، منصور پورمیرزایی، علی‌اکبر قریب‌شی و سیامند رحمان 10 وزنه‌بردار دعوت‌شده به این اردو هستند.
تیم ملی وزنه‌برداری معلولان ایران در پارالمپیک 2016 ریو 2 مدال طلا و یک برنز کسب کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *