شناسه خبر: 16765 منتشر شده در مورخ: 1398/1/21 ساعت: 09:31 گروه: اجتماعی  
رسیدگی به وضعیت ۲۸ هزار خانوار بهزیستی در ۲۰ استان درگیر سیل

رسیدگی به وضعیت ۲۸ هزار خانوار بهزیستی در ۲۰ استان درگیر سیل

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۲۸ هزار خانوار از مددجویان بهزیستی در ۲۰ استان درگیر سیل بودند، گفت: این افراد سرشماری شده و به آنها رسیدگی شده است.

به گزارش ایران سپید  وحید قبادی دانا در همایش مددکاری اجتماعی و تاب آوری اجتماعی که صبح امروز برگزار شد، گفت: شش هزار مددکار در سطح کشور فعالیت می‌کنند که بدون شک نقش مددکاران در توانمندسازی مددجویان بهزیستی بی بدیل و بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی از خدمات مددکاران بهره مند می‌شوند، گفت: دانش مددکاری باعث شده فهم زیادی در توانمندسازی و پیشگیری از بروز آسیب‌ها را در جامعه هدف داشته باشند و همچنین نقش مهمی بر افزایش تاب آوری جامعه هدف و مردم جامعه ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: تا به امروز ۲۸ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ۲۰ استان کشور درگیر سیل بوده و سرشماری شده اند و به آنها رسیدگی شده و میزان آسیب در این خانوارها محاسبه و در ۱۱ آیتم ثبت شده است.

وی گفت: حضور مداوم و مستمر مددکاران اجتماعی در تیم‌های اورژانس اجتماعی باعث قوت قلب ما شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مددکاران صف شکنان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: در سازمان بهزیستی سعی می‌کنیم در مدیریت موردی در اقدامات مداخله‌ای آسیب‌های اجتماعی با محوریت مددکاران اقدامات ویژه ای را انجام دهیم که مددکاران می‌توانند در کاهش طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی نقش مؤثری داشته باشند.

قبادی دانا گفت: حضور مددکاران در بحران‌های طبیعی نیز بسیار مؤثر بوده است به طوری که امروز توانستیم خانواده‌های درگیر سیل را با کمک آنها سرشماری کنیم و آلام آنها را کاهش دهیم که این کارها با حضور مددکاران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی متشکل از افراد متخصص در مناطق سیل زده حضور دارند، گفت: مددکاران اجتماعی نقش محوری در این تیم‌ها داشتند که امیدواریم آلام، درد و آسیب آنها با کمک مددکاران کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای مددکاران در ارتباط با طرح نماد سعی کرده آموزش‌های ضمن خدمت برای آنها ایجاد کند و همچنین در تدوین محتوای آموزشی مددکاران در کاهش طلاق نیز اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: سعی کرده ایم اطلاعات به روزی را در اختیار آنها قرار دهیم و پروتکل مداخلات مددکاری در همسرآزاری تدوین شده است.

قبادی دانا اظهار داشت: هنگامی که مددکاران اجتماعی صف شکنان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند باید تلاش کنیم فرسودگی آنها به حداقل و کیفیت زندگی آنها به حداکثر برسد تا آنها نیز بتوانند خدمات بهتری را ارائه بدهند.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم از دانش مددکاری در سیاست‌های سلامت اجتماعی استفاده شود./مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *