شناسه خبر: 16733 منتشر شده در مورخ: 1398/1/18 ساعت: 09:44 گروه: اجتماعی  
سند مناسب سازی معابر برای معلولان تا پایان فروردین ابلاغ می شود

سند مناسب سازی معابر برای معلولان تا پایان فروردین ابلاغ می شود

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به تصویب سند راهبردی مناسب سازی معابر برای افراد دارای معلولیت در سال گذشته گفت: این سند راهبردی تا پایان فروردین ماه به تمام دستگاه ها ابلاغ می شود.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: این سند، برنامه ای استراتژیک و نقشه راه پنج ساله ستاد مناسب سازی است که برای شناخت موقعیت فعلی کشور در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولان تدوین شده است و توصیف و تحلیل محیط داخلی و خارجی برای مناسب سازی را ارائه می دهد و جهت حرکت ستاد مناسب سازی کشور را مشخص می کند.

وی خاطرنشان کرد: سند راهبردی مناسب سازی در سال 97، تصویب شده و نواقص و مشکلات آن بررسی و راهکارهای مناسب نیز تدوین شده است؛ این سند بیش از یکصد صفحه دارد و در آن وظایف تمام دستگاه های کشور در زمینه مناسب سازی مشخص شده است.
کاظمی مومن سرائی ادامه داد: امیدواریم با انتشار این سند راهبردی شاهد تحول و پیگیری مسائل مربوط به مناسب سازی و سیاست های مدون ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور باشیم.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مناسب سازی فضاهای شهری امکان حضور افراد دارای معلولیت و کم توان را در جامعه میسر می سازد. 
مومن سرائی افزود: ستاد مناسب سازی کشور، یک مجموعه فرابخشی شامل 15 عضو است که وزیر کشور ریاست این ستاد و رئیس بهزیستی دبیری این ستاد را برعهده دارند و 9 معاون وزیر و دو نماینده تشکل های مردم نهاد در این ستاد عضویت دارند تا برای تسهیل در تردد معلولان، جانبازان و سالمندان کشور در این ستاد، تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.
وی یادآور شد: سامانه معبر با شماره 3000012322 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه مناسب سازی است.
به گزارش ایرنا بنا به اعلام سازمان بهزیستی کشور، در حال حاضر یک میلیون و 560 هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده اند و 15 هزار سالمند در مراکز نگهداری سالمندان نگهداری می شوند. /ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *