شناسه خبر: 16725 منتشر شده در مورخ: 1398/1/17 ساعت: 11:22 گروه: ورزشی  
ورزش نابینایان در سال 98

ورزش نابینایان در سال 98

رهاورد تلاش ملی پوشان نابینا و کمبینا در رشته های مختلف در سال 97، حضور در 10 اعزام برونمرزی که مهمترین آن بازیهای پاراآسیایی جاکارتا بود، منجر به کسب 30 نشان طلا، 23 نقره، 36 برنز و 89 مدال رنگارنگ شد.

به گزارش ایران سپید در این میان، بانوان در سال 97 سهمی قابل توجهی در افتخارات ورزش نابینایان داشتند و در مجموع توانستند 4 طلا، 6 نقره و 7 برنز به دست آورند. آقایان نیز در مجموع 72 مدال رنگارنگ به دست آوردند. سال 98 سالی پرکار برای ورزش نابینایان خواهد بود. فدراسیون نابینایان باید مقدمات حضور در بازیهای مختلف جهت کسب سهمیه مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو، شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی پیشبینی شده را فراهم کند. در میان رشته های ورزشی نابینایان، ملی پوشان گلبال که شرایط حضور آنها در مسابقات جهانی آمریکا فراهم نشد، میبایست در مسابقات قهرمانی آسیا که در ژاپن برگزار میشود حاضر شوند. از آنجا که تنها تیم قهرمان در این مسابقات میتواند سهمیه پارالمپیک 2020 را به دست آورد، کار تیم ملی گلبال آقایان دشوار است. میطلبد فدراسیون نابینایان تا آذرماه اردوهای تدارکاتی مناسب از جمله تورنمنتهای بین المللی را برای تیم گلبال در نظر بگیرد تا ناکامی گلبال در پارالمپیک 2016 ریو جبران شود. تیم ملی فوتبال پنج نفره که عنوان نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو را یدک میکشد، برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو، میبایست در مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار میشود حاضر شود. جودوکاران نابینا نیز اردیبهشتماه مسابقات جهانی باکو و شهریورماه مسابقات آسیایی قرقیزستان را در پیش دارند و هر دو تورنمنت برای کسب سهمیه پارالمپیک حائز اهمیت است. در رشته های شنا و دو و میدانی نیز مسابقات مختلفی زیر نظر IPC در سال 98 برگزار خواهد شد که مهمترین آن، بازیهای جهانی دو و میدانی است که آبانماه سال جاری در امارات برگزار میشود.

امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *