شناسه خبر: 16665 منتشر شده در مورخ: 1397/12/26 ساعت: 10:25 گروه: اجتماعی  
نام‌گذاری سال آینده با عنوان «سال خیرین مدرسه‌ساز»

نام‌گذاری سال آینده با عنوان «سال خیرین مدرسه‌ساز»

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبر داد بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام خیّرین در سال جاری ساماندهی شدند و سال آینده نیز هیچ پروژه نیمه‌تمام غیرفعال در سطح کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایران سپید جلسه مشترک اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت، کوروش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان و سیدمحمدعلی افشانی شهردار سابق تهران برگزار شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه گزارشی از وضعیت اعتبارات این سازمان ارائه کرد و گفت: اعتبارات سال ۹۸ نسبت به لایحه سال ۹۷ بیش از هفت برابر شده است. اعتبارات پروژه‌های خیّرین در سال ۹۶ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت. در قانون بودجه سال ۹۷ هم عدد مصوب ۴۵۰ میلیارد تومان بود که تا امروز بیش از عدد مصوب، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بین استان‌های مختلف کشور توزیع شده است.

مهراله رخشانی‌مهر ادامه داد: تا سال گذشته، حدود ۲ هزار پروژه خیّر ساز نیمه‌تمام وجود داشت که با توزیع اعتبار سال ۹۷ این میزان با کاهش چشمگیر به حدود ۵۰۰ پروژه در سطح کشور رسید.

وی افزود: اعتباری که برای اتمام این پروژه‌ها نیاز است حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که خوشبختانه در بودجه سال ۹۸ هزار میلیارد تومان به این بخش مصوب شده است که مستلزم مشارکت بیشتر خیرین نیکوکار است تا این رقم صددرصد جذب شده و برای سال ۹۹ نیز اعمال شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از نام‌گذاری سال آینده با عنوان «سال خیرین مدرسه‌ساز» خبر داد و گفت: در سال جدید به حوزه مشارکت‌های مردمی و رفع مشکلات و موانع پیش روی خیرین مدرسه‌ساز اهتمام ویژه خواهیم داشت. با توزیع اعتبار سال ۹۷، بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام خیّرین در سطح کشور ساماندهی شدند و با تخصیص اعتبار مصوب سال ۹۸ نیز، هیچ پروژه نیمه تمام غیرفعال در سال آینده نخواهیم داشت.

رخشانی‌مهر به نیازهای حوزه عمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر خیّرین حقیقی و بهویژه توجه بانک‌ها، مؤسسات و نهادهای خیّریه به توسعه فضاهای آموزشی شد. او افزود: دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای حوزه عمرانی آموزش و پرورش باشد.

بنیاد برکت تاکنون ۱۱۱۳ مدرسه به آموزش‌وپرورش تحویل داده است

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اگر اعتبار مصوب در قانون برنامه ششم توسعه کشور که از محل حساب ذخیره ارزی ۳ میلیارد دلار برای بازسازی مدارس فرسوده در نظر گرفته شده است، تخصیص یابد، بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی کشور رفع می‌شود.

در ادامه این نشست کوروش پرویزیان، رئیس بانک پارسیان نیز گفت: بانک پارسیان یکی از سهامداران بنیاد برکت است که با افتخار اعلام می‌کند این بنیاد تا به امروز توانسته ۱۱۱۳ مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده است.

۱۸۰ مدرسه خیّر ساز ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد

سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) نیز در ادامه این جلسه گفت: جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور همواره پیشتاز بوده و به نوعی همه مجامع خیّری این نهاد را الگوی خود قرار داده‌اند. بنیاد برکت به عنوان یک نهاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توانسته انعکاس فعالیت‌های خود را حوزه مدرسه‌سازی گسترش دهد. تا به امروز هزار و ۱۱۳ مدرسه از سوی این نهاد احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است که از این تعداد ۹ هزار کلاس درس در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها بوده است.

مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم در ادامه این جلسه گفت: ۱۵۶ هزار دانش‌آموز استثنایی در هزار و ۵۶۴ مدارس ویژه در گروه‌های ناشنوا، نابینا، معلولان جسمی و حرکتی، اوتیسم و… مشغول به تحصیل هستند. ۱۸۰ مدرسه خیّر ساز ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه داریم که امیدواریم با کمک خیرین نیکوکار بر تعداد این مدارس افزوده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *