شناسه خبر: 16647 منتشر شده در مورخ: 1397/12/25 ساعت: 08:54 گروه: حوادث  
عوارض غیر قابل برگشت شب چهارشنبه سوری

عوارض غیر قابل برگشت شب چهارشنبه سوری

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: بسیاری از مواد محترقه که امروزه استفاده می شوند سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل اینکه کل نسج و استخوان از بین رفته، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا: علی بیژنی در خصوص حوادث شب چهارشنبه آخر سال و تاثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، اظهار داشت: امروزه بیشتر موادی که در این شب توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شوند، از نوع دست ساز بوده که به دلیل تهیه نادرست و مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات، حالت انفجاری بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: قطع انگشت، آسیب به بینی و صورت، کوری چشم از جمله عوارض ناشی از این انفجاره است؛ بنابراین خانواده‌ها باید حتی‌المقدور این مواد محترقه را از مراکز قابل اطمینان خریداری کنند یا به طور کلی دور آن را خط بکشند، چرا که آسیب ناشی از این مواد یک عمر حسرت برای فرد و خانواده‌اش به همراه دارد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: انفجار ناشی از این مواد سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل اینکه کل نسج و استخوان از بین رفته، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.

بیژنی با اشاره به اینکه سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌ کنم که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که انفجار ناشی از مواد محترقه،‌ علاوه بر آسیب و مصدومیت فرد می تواند سبب مرگ افراد شود.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد:‌ بهتر است خانواده‌ها برای برگزاری این ایام، به محل‌هایی ایمن رفته و کنترل مناسبی روی فرزندان خود و تخلیه هیجانات آنها داشته باشند، چرا که در غیر این صورت علاوه بر تلخ شدن نوروز بر آنها و احتمال بروز آسیب و عفونی شدن زخم‌ها، برخی عوارض تا پایان عمر گریبانگیر آنها خواهد بود.

به گزارش ایرنا در چهارشنبه سوری سال گذشته 24 نفر در کشور دچار قطع عضو شدند که 158 نفر از موارد سوختگی از نوع درجه متوسط و شدید (درجه دو و سه) بوده است و 157 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده اند. همچنین 65 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در گروه سنی 6 تا 18 سال بوده اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *