شناسه خبر: 16619 منتشر شده در مورخ: 1397/12/22 ساعت: 08:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 22 اسفند 1397

روزنامه چهارشنبه 22 اسفند 1397

22 واگن قطار برای معلولان مناسبسازی میشود - رئیسی جانشین «شاهرودی» شد - جزئیات افزایش حقوق کارمندان به زبان ساده - چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی - ویژه برنامه نوروزی رادیو در سال ۹۸ - حدودیتهایی در راه کمک به ورزش نابینایان وجود دارد - برادرکشی بعد از قهر همسر

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 22 اسفند 1397

6 رجب 1440

13 مارچ 2019

سال بیست و سوم شماره 6097

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

22 واگن قطار برای معلولان مناسبسازی میشود 2

رئیسی جانشین «شاهرودی» شد 6

جزئیات افزایش حقوق کارمندان به زبان ساده 8

چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی 11

ویژه برنامه نوروزی رادیو در سال ۹۸ 14

محدودیتهایی در راه کمک به ورزش نابینایان وجود دارد 17

برادرکشی بعد از قهر همسر

 

 

.............ویژه

* 22 واگن قطار برای معلولان مناسبسازی میشود: رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست صمیمانه با مسؤولان تشکلهای مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت گفت: تلاش برای بهبود و ارتقای همه جانبه در وضعیت معاش و رفاه معلولان، با جدیت و قدرت تمام توسط سازمان بهزیستی دنبال میشود که البته در این راه به یاری و مساعدت همه شما احتیاج داریم تا جلو برویم. وی همچنین فعالیت جهادی و نهضت همگانی برای حل مشکلات پیش روی معلولان را یک ضرورت دانست و افزود: در راه رفع  مشکلات بیمه، اشتغال، مسکن، درمان و... با بیمه سلامت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، قرارگاه خاتم الانبیا و... رایزنی کرده ایم و به لطف الهی همکاری و یاری همه جانبه آنها را داشتیم. قبادی دانا همچنین از تکمیل هتل تراز معلولان در مشهد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تکمیل این هتل، زمینه ای فراهم میشود که به جای اینکه خانواده معلول را ببرد، معلول خانواده اش را به زیارت حضرت امام رضا (ع) و  با افتخار به اسکان هتلی ویژه با امکانات عالی دعوت کند. رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: زمانی که این هتل آماده شود، تکه های پازل به تدریج تکمیل میشود و مثلاً میتوان از شهردار مشهد خواست که مسیر فرودگاه، راه آهن، ترمینالها و... تا حرم را مناسبسازی کند. همچنین برای مناسبسازی واگنها و دسترس پذیری قطار برای معلولان رایزنی کرده ایم که قرار است 22 واگن مناسبسازی شده برای معلولان و افراد ضایعه نخاعی نه تنها در راه آهن مشهد، بلکه در چند مسیر پرتردد با مبلغ 130 میلیارد تومان تسهیلات مناسبسازی شود. قبادی دانا همچنین از رایزنی با استاندار بوشهر و خیرین برای ساخت مجتمع فرهنگی-آموزشی و رفاهی تراز معلولان جنوب کشور در استان بوشهر خبر داد و افزود: این امر زیرساختی برای گردشگری معلولان و مددجویان و خانواده های آنان ایجاد میکند که میتواند راه حل بسیاری از مسائل این افراد باشد.

* شرایط واگذاری «مسکن» به مددجویان بهزیستی: معاون مشارکتهای مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور جزئیات تهیه مسکن برای مددجویان این سازمان را تشریح کرد. محمدعلی کوزه گر با اشاره به تفاهمنامه اخیر سازمان بهزیستی با بسیج سازندگی برای ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان گفت: این تفاهمنامه یک ساله است و امیدواریم تا ظرف این یک سال کار این تعداد واحد مسکونی تمام شود. وی افزود: شکل کار در تفاهمنامه اخیر این طور است که سازمان بهزیستی منابع مورد نیاز را تأمین میکند و بسیج سازندگی عملیات اجرایی و ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به عهده میگیرد. وی از وجود ۱۱۳ هزار نفر مددجو پشت نوبتی برای دریافت مسکن خبر داد و گفت: ۵۳ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است و حدوداً ۱۰۴ هزار واحد هم عمدتاً از سال ۸۵ تا الآن تحویل و واگذار شده است. گاهی این تصور پیش میآید که بهزیستی مسکن میسازد و به مددجوها میدهد، اما اصلاً به این صورت نیست و سازمان بهزیستی تسهیلگر این کار است. به این شکل که دولت و بهزیستی با هم همکاری میکنند تا مددجو صاحب خانه شود. این کار چند مؤلفه دارد که اولین مؤلفه این است که مددجو باید خودش مشارکت کند و سهم آورده داشته باشد. گام بعدی دولت است که بهزیستی به عنوان دولت اولاً وامها را تأمین میکند تا با سود حدود ۴ درصد تخصیص پیدا کند. برای هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض وجود دارد. شرکای اجتماعی و خیرین هم در بخش دیگری مشارکت میکنند که در طرح اخیر، این شریک اجتماعی بسیج سازندگی است. این نهادها امکان ساخت و ساز در کشور را دارند و به عنوان یک شریک اجتماعی عمل کرده و هزینه ساخت را کاهش میدهند. این شرکا در برخی موارد مثل مسکن خانواده های دارای دو معلول، در سهم آورده هم کمک میکنند؛ بنا بر این بهزیستی با کمک مددجو، وام و کمک شرکای اجتماعی، مسکنها را تحویل میدهد.

...........سیاسی

* در ششمین اجلاسیه پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام رئیسی با 42 رأی اعضای حاضر در این اجلاسیه بعنوان نایب رئیس نخست، جایگزین مرحوم آیت ا... سید محمود هاشمی شاهرودی شد. آیت ا... آملی لاریجانی با 29 رأی و آیت ا... فاضل گلپایگانی با پنج رای از دیگر نامزدهای نایب رئیسی نخست مجلس خبرگان رهبری بودند.

* رئیس مجلس خبرگان رهبری با مقایسه ی سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری کشورمان به عراق و سفر شبانه دونالد ترامپ به این کشور گفت: رئیس جمهوری با حضور در عراق قدرت ایران را به نمایش گذاشت.

* عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان بار دیگر 11 ایراد به لایحه بودجه سال 98 کل کشور گرفته است و مجلس شورای اسلامی چهارشنبه برای بررسی این ایرادات، جلسه علنی خواهد داشت.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دست اندرکاران انتخابات که از ارتکاب جرائم انتخاباتی چشمپوشی میکنند، مجازات حبس یا جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی در نظر گرفتند.

* صاحبنظران، تحلیلگران سیاسی و بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق با توجه به اعمال تحریمهای ظالمانه، سفری تاریخی، نقطه عطف و فصل جدیدی در روابط این دو کشور است.

* پنجاه دیپلمات و ژنرال پیشین آمریکایی در بیانیه ای مشترک با ذکر دلایل لازم از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

* رئیس جمهوری در پایان امضای ۵ سند همکاری میان تهران و بغداد اعلام کرد که دو کشور توافق کرده اند صدور ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی رایگان شود. نخست وزیر عراق نیز گفت: ما خواهان بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و دست دوستی و برادری را به سمت ایران، همسایه عزیزمان دراز میکنیم.

 

...........گزارش روز

* جزئیات افزایش حقوق کارمندان به زبان ساده: ظاهراً پرونده موضوع افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان بسته شده. بر اساس مصوبه مجلس، مقرر شد ۴۰۰ هزار تومان به حقوقها اضافه شود و علاوه بر آن «تا ۱۰ درصد» به حقوق آنها افزوده شود. توجه کنید تا ده درصد، یعنی امکان دارد پنج یا دو درصد باشد. عدد دقیقش بستگی به میزان پایه حقوق فعلی شما دارد. هرچه پایه دریافتی شما بیشتر باشد، ضریب مورد بحث کمتر خواهد بود؛ مثلاً کسی که کفِ پایه حقوق را میگیرد، مشمول افزایش ده درصدی خواهد شد. در ابتدا نظر دولت این بود که حقوق همه کارمندان و بازنشستگان با ضریب یکسان 20 درصدی افزایش پیدا کند که نمایندگان مخالفت کردند. پس از اعلام مخالفت دولت با مصوبه مجلس، علی لاریجانی گفت: باید قانون اجرا شود و کسی که حرفی غیر از آن را میگوید، بیجا کرده است. منظور علی لاریجانی این بود که آن افزایش 400 هزار تومانی به همراه ضریبی که در نظر گرفته شده، توأمان اجرایی شود، نوبخت (دولت) پس از اصرار لاریجانی (مجلس) عقبنشینی کرد. سخنگوی شورای نگهبان (کدخدایی) هم با مجلس موافق بود و گفت: این شورا ایراد قانونی و شرعی به افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی نگرفته و آن را تأیید میکند. اما حاجی بابایی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه) دقیقتر و جزئیتر حرف زد: افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق به همراه افزایش تا ۱۰ درصد باعث میشود تا پایینترین حقوقها در سال آینده، ۴۳ درصد و بالاترین حقوق ۱۱ درصد رشد داشته باشد. بگذارید عامیانه تر کنیم ماجرا را؛ کسی که 43 درصد افزایش حقوق دارد، در حال حاضر کفِ پایه حقوق را میگیرد، 400 هزار تومان به حقوقش اضافه میشود، ده درصد دیگر هم به نسبت حقوق پایه اش اضافه میشود. مثلاً آقای موسوی را فرض بگیرید که در حال حاضر یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان حقوق می گیرد، به حقوق او 400 هزار تومان اضافه میشود به علاوه آن ده درصد. با این افزایش، حقوق آقای موسوی میشود یک میلیون و ۷۰۲ هزار تومان. این هم ساز و کار افزایش حقوقها به زبان رسمی: الف- حقوق همه کارمندان دولت و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد. ب- علاوه بر بند الف، حقوق همه کارمندان دولت و بازنشستگان «تا ۱۰ درصد» افزایش یابد. این محاسبه با فرض ثابت بودن ضریب افزایش ۱۰ درصد برای همه گروهها (جزئیات آن باید توسط دولت مشخص شود) و همچنین تأیید شورای نگهبان، میزان افزایش حقوق سال آینده و نیز رشد آن را نسبت به سال ۹۷ مشخص شده است. در این شیوه افزایش «۴۰۰ هزار تومانی» برای همه گروهها ثابت بوده، اما افزایش ضریب «تا ۱۰ درصد» متغیر خواهد بود؛ به طوری که با مدل پلکانی هرچه حقوق بیشتر باشد، این ضریب کاهش خواهد یافت. پس شد افزایش ۴۰۰ هزار تومانی برای همه به انضمام یک ضریب متغیر؛ آن ضریب متغیر قرار است فاصله دریافتیها را کمی کمتر کند.

 

............بهداشت و سلامت

* چند فعالیتِ خانگیِ مفید برای سلامتی: بسیاری از افراد از انجام دادن کارهای خانه لذت نمیبرند، اما اگر بدانند که انجام این قبیل فعالیتها به جز تمیز و مرتب شدن خانه، مزایای بسیاری برای سلامتی دارد، شاید نظرشان تغییر کند. - مرتب کردن تختخواب: افرادی که هر روز تختخواب خود را مرتب میکنند، روزشان با افزایش بهره وری و احساس رفاه بیشتری آغاز میشود. از جمله آن بهره وریها این است که این افراد احساس موفقیت کرده و تمایل دارند کارهای خود را یکی پس از دیگری انجام دهند. در طول روز نیز احساس آسودگی و با انرژی بودن داشته و دچار سستی و خستگی نمیشوند. ترک کردن یک تختخواب نامنظم میتواند روزتان را با استرس همراه کند. - مرتب کردن و آراستن حیاط: افرادی که بیشتر درگیر کارهای خانگی و آراستن حیاط هستند، حدود ۳۰ درصد کمتر از افرادی که کم تحرک هستند در معرض خطر سکته قلبی یا مغزی برای نخستین بار قرار دارند. علاوه بر آن، ماده ای شیمیایی در علفهای تازه بریده شده وجود دارد که باعث میشود افراد احساس راحتی و شادی بیشتری داشته باشند. با تعریق هنگام کار در حیاط منزل و نوشیدن آب، سموم تجمع یافته از بدن خارج میشود. افرادی که زمان زیادی را در این محیط میگذرانند و تعریق میکنند، پس از خنک شدن احساس کسب انرژی تازه ای خواهند داشت. - تمیز کردن سرویسهای بهداشتی و حمام: سرویسهای بهداشتی محلی مناسب برای رشد باکتریهای مضر هستند. با تمیز کردن مرتب آنها در واقع احتمال ابتلا به انواع بیماریها را کاهش داده و احتمال انتقال آلودگیها از محل توالت را به وسایلی مانند مسواک خود از بین میبرید. این کار همچنین از رشد قارچها نیز جلوگیری میکند که در صورتی که به موقع و به درستی به آن نپردازید، کنترل آن در آینده بسیار دشوار خواهد شد. - پرورش گل و گیاه: شرکت در فعالیتهایی که به طبیعت مربوط است، به کاهش علائم افسردگی کمک میکند. در یک مطالعه افراد مبتلا به انواع مختلف افسردگی را هفته ای شش ساعت به امور باغبانی واداشتند. پس از گذشت چند ماه این افراد شاهد کاهش چشمگیر علائم افسردگی خود بوده و این بهبودی تا چند ماه بعد نیز ادامه یافت. بعلاوه با پرورش سبزیجات میتوانید از سبزیجات سالم و تازه باغچه خود استفاده کنید. - خلوت کردن آشپزخانه: افرادی که خانه های بسیار شلوغ و درهم و برهم دارند، حدود ۷۷ درصد بیشتر از دیگر افراد احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن را دارند. یکی از دلایل این موضوع آن است که افراد در یک آشپزخانه شلوغ سختتر میتوانند خوراکیهای مناسب و سالم برای خوردن انتخاب کنند. کاهش وزن بدون نیاز به گرفتن رژیم نیز از مزایای دیگر این کار است. همچنین خلاص شدن از شر به هم ریختگیهای یک آشپزخانه فرصتی برای دور ریختن مواد غذایی ناسالم است. – جارو برقی کشیدن: ۳۰ دقیقه جارو برقی کشیدن همان مزایای سلامتی ۱۵ دقیقه ورزش کیک بوکسینگ را دارد. به جای اینکه هر بار یک اتاق را جارو برقی بکشید، تمام خانه را یک مرتبه جارو کنید.

............فرهنگ و هنر

* ویژه برنامه های نوروزی رادیو در سال ۹۸: هفت سینِ رادیو جوان از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ۹۸: «نفس به نفس شما در بهار» هر روز از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر. «نود و هشت» هر روز از ساعت ۱۲ الی ۱۶. «تازه شو» هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰. «عیدمون» هر شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴. ویژه برنامه نوروز هر شب از ساعت ۱۲ الی ۴ صبح. ویژه برنامه تحویل سال نو از بامداد تا ۸ صبح اول فروردین.

رادیو ایران: برنامه «فرهنگ مردم» ساعت ۲۲ الی ۲۳ در روزهای دوم، نهم و شانزدهم فروردین. این برنامه در خصوص آداب، آیینها، مراسم، ادبیات شفاهی و موسیقیهای مربوط به نوروز و بهار است. برنامه «راه شب» در ایام نوروز ۳۰ بامداد الی ۲:۳۰ دقیقه. برنامه «جهان در سالی که گذشت» گروه سیاسی هر روز ۱۶:۳۰؛ این برنامه به بررسی مهمترین رویدادهای سال ۱۳۹۷ میپردازد. ویژه برنامه «رادیو نوروزان» از ساعت ۲۳ الی ۰۲:۲۵ 29 اسفند؛ این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی به ویژه برنامه تحویل سال، ایجاد فضایی مطلوب و شادیآفرین جهت شروع سال نو و تلاش برای گسترش فضایل اخلاقی میپردازد. «صبح عید با شما» هر روز ۰۹:۳۰ الی ۱۲:۰۰؛ این برنامه در صدد ایجاد فضایی شاد و نقد مسائل اجتماعی توسط هنرمندان به زبان طنز خواهد بود. این برنامه را هنرمندان «صبح جمعه با شما» اجرا خواهند کرد. برنامه «فرش و بنفشه» از گروه دانش و اقتصادی گروه جامعه ۱۷:۰۰ الی ۲۰:۰۰ از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین. این برنامه به فضایی با نشاط و امیدبخش در ایام نوروز و توجه به حفظ محیط زیست و گوشزد، برخی نکات اخلاقی و اجتماعی، ترویج مهربانی و نوعدوستی و تقویت روحیه شاداب همراه با امید و نشاط میپردازد. برنامه «چرتکه» ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۰۰ از 28 اسفند تا ۱۶ فروردین؛ این برنامه با نگاهی به اقتصاد ایران در سال ۹۷ با مخاطبان خود همراه میشود. برنامه «یک، دو، صدا» از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۲:۰۰ با رویکرد مسابقه و طنز به موضوع عید نوروز و گردشگری پخش میشود. برنامه «گلبانگ» ۱۵:۰۰ الی ۱۵:۳۰. «پارسیگویان» از ساعت ۲۳:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای دوم، نهم شانزدهم فروردین. این برنامه به تهیه گزارش و گفتگو با مردم کشورهایی که به زبان فارسی صحبت میکنند و نوروز را گرامی میدارند خواهد پرداخت.

«آیه بهار» ۲۳:۰۰ الی ۲۴:۰۰ شنبه تا پنجشنبه؛ برنامه آیه بهار به بررسی پدیده های هستی مثل ماه، خورشید، ستاره، تغییر فصل و... با نگاهی به آیات قرنن کریم میپردازد. «شب بخیر کوچولو» ۲۱:۳۵ الی ۲۱:۴۵. این برنامه برای کوچولوهای عزیز در ایام نوروز به قصه هایی درباره سنتهای سال نو، صله ارحام و مهربانی به دیگران میپردازد. «تالار آینه» 21:45 الی ۲۱:۵۵؛ این برنامه به معرفی کتاب میپردازد. «ده گشت» ۱۶:۰۰ الی ۱۶:۲۵؛ این برنامه به معرفی اماکن دیدنی برای گشت و گذار در ایام نوروز خواهد پرداخت.

...........ورزشی

* محدودیتهایی در راه کمک به ورزش نابینایان وجود دارد: محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان در مجمع سالیانه هیأت ورزش نابینایان استان قزوین گفت: همه دوست دارند برای پیشبرد امور جامعه نابینایان کمک کنند، اما محدودیتهایی وجود دارد که این شرایط را برای فعالیت بیشتر سخت کرده است. وی با بیان اینکه ساخت و سازها در ورزش نابینایان نیازمند حمایتهای ویژه است، اظهار کرد: مشکل نابینایان به کل جامعه بر میگردد و نیاز است همه افراد برای رفع مشکلات ورزشی این قشر همکاری کنند. مظلومی افزود: فدراسیون به عنوان نماینده ورزشکاران نابینا و کمبینا با تمام توان، از حق و حقوق آنان در وزارت ورزش و جوانان دفاع میکند. وی از اضافه شدن دو رشته جدید این فدراسیون خبر داد و گفت: بولینگ و اسکیت رشته هایی هستند که قرار است به این فدراسیون اضافه شوند و ما در تلاش هستیم که این دو رشته، به خصوص اسکیت را به فدراسیون جهانی معرفی کنیم. وی بیان داشت: استانها باید در بحث زیرساختها تلاش بیشتری داشته باشند و از طرفی در مسابقات کشوری حضور یابند و فدراسیون نابینایان نیز در تأمین هزینه برگزاری مسابقات مشکل ندارد. رئیس فدراسیون نابینایان با بیان اینکه تلاش میشود مشکل ورزش نابینایان و کمبینایان با همکاری بیش از پیش هیأتهای استانی رفع و سامان یابد، افزود: این قشر از جامعه افرادی خاص هستند و با توجه به مشکلات خاصی که دارند، توجه و اعتبار ویژه ای را نیز میطلبند. وی به امضای تفاهمنامه میان این فدراسیون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و اظهار داشت: برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر رشته های ورزشی نابینایان، نیاز به بسیج همه جانبه است و سازمان بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان در استانها در این زمینه پای کار هستند و باید ما را یاری کنند.

............حوادث

* برادرکشی بعد از قهر همسر: ساعت 12 شب جمعه 17 اسفند کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز در جریان قتل مرد 40 ساله ای قرار گرفتند. از آنجا که مرد جوانی به نام فرید با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، بلافاصله تحقیقات از فردی که فرید را به بیمارستان منتقل کرده بود آغاز شد. در بررسیها مشخص شد که عامل این جنایت احمد، برادر فرید بوده که پس از قتل متواری شده است. با به دست آمدن هویت متهم، کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و در کمتر از 8 ساعت پس از قتل، احمد را در حالی که در خیابانهای اطراف خانه اش در حال پرسه زدن بود دستگیر کردند. مرد 52 ساله در همان تحقیقات اولیه به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت: حدود 25 سال است که ازدواج کرده ام، اما خانواده همسرم دست از دخالتهایشان برنمیدارند. دخالتهای آنها به قدری ادامه داشت که یک سال قبل تصمیم گرفتم از آنها زهر چشم بگیرم. برای همین اسلحه ای خریدم و حتی تصمیم داشتم مادرزنم را هم به قتل برسانم. تا اینکه چند روز قبل دوباره با دخالتهای مادرزنم، همسرم قهر کرد و به خانه آنها رفت. ساعت 9 شب حادثه به همراه یکی از دوستانم به خانه برادر کوچکم رفتم و از او خواستم که با همسرم صحبت کند و از او بخواهد که به خانه برگردد. اما او قبول نکرد و گفت دخالتی نمیکند. من هم او را تهدید کردم که تا فردا صبح به او وقت میدهم که همسرم را به خانه برگرداند؛ در غیر این صورت او و خانواده اش را میکشم. اما برادرم گفت نمیتوانم این کار را انجام دهم. من هم اسلحه ای را که به همراه داشتم از جیبم درآوردم و خواستم به سمت برادرم شلیک کنم. اما دوستم که همراه من بود، از پشت سر دستم را گرفت تا مانع شلیک شود، اما من دستم را چرخاندم و تیر از اسلحه شلیک شد و به قفسه سینه برادرم اصابت کرد. بعد از آن هم فرار کردم، اما ساعاتی بعد دستگیر شدم. متهم با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
سعید 1397/12/24 - 11:30
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام و خسته نباشید خدمت شما شغل من ویرایشگر کتابهای صوتی هست به تازگی در کتابخانه ولی عصر اصفهان اقدام به تولید و توزیع تقویم گویا سال 1398 نموده ایم و آن را در کانال ها و گروه های فضای مجازی و سایت گوش کن منتشر نموده ایم خواستم اگر برایتان مغدور است آن را در سایت خود برای دسترسی بهتر و بیشتر دوستان همنوع قرار دهید شما می توانید از سایت گوش کن به لینک مستقیم آن دسترسی پیدا کنید www.gooshkon.irتشکر
وب سایت 1397/12/25 - 08:57
rateup0
ratedown0
comment ممنون از اطلاعرسانی در سایت بارگذاری خواهد شد
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *