شناسه خبر: 16602 منتشر شده در مورخ: 1397/12/21 ساعت: 08:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 21 اسفند 1397

روزنامه سه شنبه 21 اسفند 1397

اجرای قانون جامع معلولان نیازمند 12500 میلیارد تومان اعتبار - دکتر روحانی در بغداد - چه کسانی از لیست یارانه خط میخورند؟ - اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک - آشنایی با آگوستین باریوس، گیتاریست نابغه اهل پاراگوئه - بسته شدن پرونده مسابقات شطرنج نابینایان با حضور در جام فردوسی - زن آرایشگر طراح اصلی سرقت مسلحانه بود

روزنامه ایران سپید

سه شنبه 21 اسفند 1397

5 رجب 1440

12 مارچ 2019

سال بیست و سوم شماره 6096

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

* اطلاعیه ایران سپید: به اطلاع میرسانیم سالنامه سال جدید به همراه روزنامه چهارشنبه 22 اسفند ماه توزیع خواهد شد.

.........عناوین این شماره.......

اجرای قانون جامع معلولان نیازمند 12500 میلیارد تومان اعتبار 2

دکتر روحانی در بغداد 4

چه کسانی از لیست یارانه خط میخورند؟  6

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک

آشنایی با آگوستین باریوس، گیتاریست نابغه اهل پاراگوئه 13

بسته شدن پرونده مسابقات شطرنج نابینایان با حضور در جام فردوسی 17

زن آرایشگر طراح اصلی سرقت مسلحانه بود

.............ویژه

*  اجرای قانون جامع معلولان نیازمند 12500 میلیارد تومان اعتبار: رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی خوبی برای پیگیری قانون جامع حمایت از معلولان در نظر گرفته شده گفت: برای اجرای این قانون ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم. وحید قبادیدانا در جلسه شورای عالی رفاه که برگزار شد در مورد قانون جامع حمایت از معلولان گفت: متأسفانه هیچ دستگاهی تاکنون پاسخ فعالیتهای خود را به بهزیستی در مورد اجرایی شدن قانون جامع معلولان ارائه نکرده و فقط صدا و سیما پاسخ مکتوب داده است. وی همچنین در مورد ستاد مناسبسازی معابر و اماکن معلولان گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۳ جلسه ستاد برگزار شده و در این هفته نیز یک جلسه برگزار خواهد شد. به گفته رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط با دستگاه‌های مسئول، ۳۳ مورد احصاء شده که در قالب ۳۳ موضوع در مورد مناسب سازی، راهکار و دستورالعمل تدوین شده است و در تدوین آئین نامه نظر همه دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است. قبادی دانا گفت: در حال حاضر این آئین نامه در کمیسیون دولت در انتظار تصویب است که امیدواریم زودتر انجام شود. وی با اشاره به اینکه برای قانون جامع حمایت از معلولان ۱۲,۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: ۳۴ عنوان فعالیت در این قانون دیده شده و همچنین ضمانت اجرایی خوبی نیز برای پیگیری قانون جامع حمایت از معلولان پیش بینی شده است. رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات در قانون مشخص شده‌اند که برای اطلاع رسانی اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به ما کمک کنند. قبادی دانا با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۱۵ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۸۰۰ هزار نفر این افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و ۲۵ هزار نفر حق پرستاری و ۴۰ هزار نفر نیز حقوق دریافت میکنند.

...........سیاسی

* دکتر روحانی در بغداد.  دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی در سفر رسمی وارد بغداد شد. روحانی نخستین رئیس جمهور خارجیست که بعد از تشکیل دولت جدید عراق در 10 مهر ماه گذشته، به بغداد سفر میکند. وی همچنین دومین رئیس جمهور ایران است که در نظام جدید سیاسی عراق از سال 2003 تاکنون به طور رسمی به عراق سفر میکند. * حجت الاسلام رئیسی رئیس جدید قوه قضائیه گفت: تمام تلاشم آن است که از همه ظرفیت فعلی و بالقوه در قوه قضاییه در جهت کاهش آلام و مشکلات و احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و آنچه مورد خواست مردم عزیز است، استفاده کنم. * معصومه آقاپور، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید با پیوستن به FATF شفافیت مالی خود را به دنیا نشان دهیم، گفت: نپیوستن به FATF خودتحریمی را به دنبال دارد و منجر به بروز مشکلات اقتصادی بر سر راه تجارت ایران است. امیدوارم با تدابیری که انجام میشود در اسرع وقت این مهم مصوب شود تا صراحت و شفافیت سیستمهای مالیمان را نشان دهیم. * مصطفی کواکبیان در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: شرکت پتروشیمی گیت بیش از ۷ میلیارد دلار اختلاس کرده است که لازم است مجلس نسبت به آن واکنش نشان دهد. باید کمیسیونهای مربوطه نیز قبل از پایان سال به این موضوع ورود کنند، چون اختلاس رقم بسیار بالایی است. اخیراً اخباری از دادگاه اخلال در نظام اقتصادی توسط شرکت پتروشیمی منتشر شد که در فضای مجازی به نام شرکت پتروشیمی گیت مطرح است. * آخرین وضعیت پرداختیهای حقوقی دولت از این حکایت دارد که در حال حاضر چهار میلیون و ۷۴۷ هزار کارمند و بازنشسته با متوسط مبلغ دو میلیون و ۸۶۷ هزار تومان در حکم دریافتی دارند که در این بین حدود ۱۹۰۰ نفر بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق میگیرند که متوسط حکم آنها ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

 

...........گزارش روز

* چه کسانی از لیست یارانه خط میخورند؟  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: یارانه ۳دهک درسال ۹۸ قطع می شود که به افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی داشته و هنوز یارانه می‌گیرند و افراد فوت شده‌ای که هنوز یارانه آنها برقرار است در سال آینده یارانه تعلق نمی گیرد. رحیم زارع گفت: بودجه امسال نسبت به سال قبل تفاوتهایی داشت. هدفمندی، بهزیستی، افزایش وام های ازدواج، بیمه سلامت، یارانه کالاهای اساسی، سقف افزایش حقوق کارمندان تا ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد، افزایش اشتغال، اولویت افزایش حقوق بازنشستگان کمتر از ۲.۵ میلیون تومان، سقف مالیاتی حقوق کارمندان دولت، افزایش یارانه خرید گندم، آب و برق مدارس، تسهیلات مددجویان و معافیت از پرداخت آب و برق و گاز برای یکبار، افزایش اشتغال برای کمیته امداد و بهزیستی، اصلاح ایرادات شورای نگهبان از بودجه، حق بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری و هزینه بیمه تکمیلی جانبازان، میزان افزایش شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات دولتی و مواردی از این قبیل از جمله مواردی بود که در بودجه امسال لحاظ شده است. زارع درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر نیز گفت: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده شناسایی می شوند. افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می گیرند و هنوز یارانه دریافت می کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می کنند جز ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آنها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود. وی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم برای اشتغال در نظر گرفته شده است. از دولت انتظار داریم ظرفیتها در بهزیستی، بسیج ، ستاد اجرایی اشتغال فرمان امام، خاتم الانبیا را در اشتغال نظر بگیرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه دو میلیون بشکه نفت در بورس انرژی و افزایش حامل های انرژی به قیمت تمام شده از دیگر مواردی است که می توان از این ظرفیتها در اشتغال استفاده کرد. زارع خاطر نشان کرد: امسال نوک پیکان بودجه به سمت تولید است و قطعا وضعیت تولید بهبود خواهد یافت. مشوقهایی که برای صادرکنندگان در صورت بازگرداندن ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده میتواند از تفاوتهای بودجه امسال باشد. وی درباره درآمدهای مالیاتی در سال ۹۸ گفت: نرخ ها تغییری نکرده و سرجمع مالیات ها همان ۲۷ درصد می شود. با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده که ۹ درصد است، درآمد مالیاتی که دولت پیش برآورد کرده در سال ۹۸ محقق نخواهد شد.

* رییس اتحادیه رستورانداران: به کبابهای ارزانتر از این قیمت شک کنید: قیمت یک سیخ کوبیده مرغوب در شرایط فعلی نمیتواند کمتر از ۱۵ هزار تومان باشد.  سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران با اعلام این مطلب افزود: واحد هایی که کباب را به قیمتهایی بین ۷ تا ۹ هزار تومان عرضه میکنند در حقیقت رستوران نیستند و بیشتر مربوط به صنف تهیه غذا و کبابیها میشوند و باید پاسخ دهند که با قیمت بالای مواد اولیه چگونه چنین قیمتهایی را تعیین میکنند؟ وی اضافه کرد:  حتم بدانید قیمت کباب زیر ۱۵ هزار تومان منطقی نیست. وقتی جوجه خام کیلویی ۳۰ هزار تومان است، راسته گوسفندی کیلویی ۱۲۰ هزار تومان یا مغز راسته کیلویی ۱۸۰ هزار تومان، چطور چنین قیمت‌هایی برای جوبه کباب و یا کباب کوبیده میتواند امکان پذیر باشد؟ ‌ او توضیح داد: اگر گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده را حداقل کیلویی ۷۴ هزار تومان در نظر بگیریم، برای کباب ۲۰۰ گرمی، باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ بنابراین طبخ و فروش کباب کوبیده‌ با قیمتهایی پایین‌تر از این میزان فاقد کیفیت لازم است. او در پاسخ به این سئوال که آیا این واحدها از موادی مانند سویا، سنگدان و پوست مرغ و … در طبخ کبابهای خود استفاده میکنند؟ ‌ یا خیر  توضیح داد: اگر از سویا استفاده کنند که کار بسیار خوبی است؛ گاهی اوقات از خمیر مرغ و مواد مضر برای سلامت استفاده میکنند. وی در توضیح شیوه تعیین نرخ کباب و دیگر غذاها توضیح داد: معمولا برای تعیین نرخ منوی رستورانها قیمت مواد اولیه را آنالیز و بررسی میکنند برای نمونه در طبخ کباب کوبیده چقدر گوشت، نمک پیاز و … به کار برده میشود و در کنار باید گفت یک پرس ۱۵۰گرم برنج لازم دارد و در کنار آن باید نمک، روغن و دستمزد آشپز و کارگر را در نظر گرفت که بر اساس آن قیمت را تعیین میکنند. به عبارت بهتر؛ قیمت عرضه غذا در رستورانها بر اساس فاکتور رسمی مواداولیه و هزینه‌های سربار محاسبه میشود، رستورانهای تهران با توجه به فاکتور رسمی برنج، گوشت و مواد اولیه ‌ای که در طبخ غذا استفاده میکنند و با احتساب هزینه‌های سربار و همچنین ۲۰ درصد سود مصوب سازمان حمایت، نرخ‌گذاری خود را اعمال میکنند. در شرایط کنونی هر سیخ کوبیده حداقل ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان قیمت دارد و به طور متعارف قیمت یک سیخ کوبیده خوب بین ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان است.

 

............بهداشت و سلامت

* اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک: وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک  در 31 استان کشور و یک شهرستان از هر استان آغاز شد و طرح پرونده الکترونیک سلامت نیز از بهار سال آینده در کشور اجرایی میشود. سعید نمکی افزود: این کار باعث میشود مقدار زیادی از هزینه‌های القایی نظام سلامت مدیریت شده و هویت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت مشخص شود. همچنین چرخش خدمات و رهگیری مشخص و از دور ریختن خدمات جلوگیری خواهد شد.‏ * «سنبل آبی» نخرید: رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست، ایرانیان را از خرید سنبل آبی برحذر داشت و گفت: سنبل آبی سرطانزاست چون ریشه‌های این گیاه جاذب آلاینده‌ها، فلزات سنگین و مواد سمی است. البته این سنبل با سنبلهای زینتی به لحاظ ظاهری و خصوصیات گیاه شناسی تفاوت دارد و نباید سنبل آبی را با سایر سنبلها اشتباه بگیریم. به دلیل زیبایی گلهای سنبل آبی، در گلفروشیها عرضه میشود و حتی این روزها در سطح معابر نیز به فروش میرسد همچنین از آنجا که سنبل آبی به سرعت رشد میکند، توانایی تولید مقادیر فراوانی بذر با قابلیت دوام طولانی مدت دارد توصیه میشود اگر شهروندان از قبل این گیاه را تهیه کردند، آن را در آبهای آزاد رها نکنند چون به سرعت تکثیر میشود. در صورت فراهم شدن شرایط رویشی مناسب برای این گیاه، به طور جدی حیات سایر آبزیان و موجودات کنار آب به مخاطره میافتد. در شرایط حاضر شاهدیم در استانهای گیلان و مازندران، سنبل آبی همانند فرشی گسترده پهنه‌های آبی را اشغال و از نفوذ نور خورشید به لایه‌های زیرین آب جلوگیری کرده است و مانع تبادل اکسیژن میان هوا و بخش‌ عمقی آب میشود. * فواید انجیر خشک: انجیر خشک به عنوان یکی از منابع خوب غیرلبنی کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان موثر است. انجیر تأمین کننده بخشی از انرژی و منبع خوبی از فیبر غذایی و برخی مواد مغذی مثل پتاسیم، آهن، کلسیم و ویتامین‌های C و فولات است.

............آهنگ و درنگ

* آشنایی با آگوستین باریوس، گیتاریست نابغه اهل پاراگوئه: آنچه پیش رو دارید بخشهایی از ترجمه ای از شایان نوروزی است درباره آگوستین باریوس مَنگوره، گیتاریست و آهنگساز پاراگوئه ای: گیتاریست و آهنگساز نابغه نیمه اول قرن بیستم بود که در شهر کوچک (San Juan Bautista) در کشور پاراگوئه و در یک خانواده بزرگ که به موسیقی و ادبیات بسیار اهمیت میدادند متولد شد. آگوستین از سن کم شروع به نواختن گیتار کرد. نخستین آموزگار رسمی وی گوستاوُ سوسا اِسکالده بود که آگوستین جوان را با روشهای نوازندگی سور)، آگوادو و همچنین قطعاتی از تارگا)، وینِس)، آرکِس و پارگا آشنا کرد. آگوستین در سن ۱۳ سالگی به عنوان یک نابغه شناخته شد و بورسیه ناسیونال کالِجیو در شهر آسوونْسیون را دریافت نمود.  باریوس یک دوستدار فرهنگ و هنر بود و میگویند که گفته است: «کسی که در سرچشمه فرهنگ و هنر شنا نکند، نمی تواند یک گیتاریست شود.» وی علاوه بر زبان اسپانیایی فرانسوی، انگلیسی و آلمانی هم میدانست و به دلیل تیزهوشی و استعدادی که داشت به فلسفه، شعر و عرفان بسیار علاقه مند بود. آگوستین از نظر موسیقایی یک بداهه پرداز بی نظیر بود. از همین رو داستانهای بسیاری درباره ذوق و هنر او در بداهه نوازی (بیشتر در کنسرت) گفته شده است. توانایی شگفت انگیز باریوس به عنوان یک آهنگساز این امکان را برایش به وجود آورد که بتواند بیش از ۳۰۰ قطعه برای ساز گیتار بنویسد.  در موسیقی او به روشنی، خلاقیت الهام بخش آمیخته با آگاهی کافی از قابلیتهای هارمونیک گیتار را درمییابیم. آگاهی از دانش هارمونی باریوس را قادر میساخت تا بتواند به عنوان یک آهنگساز در چندین سبک آهنگسازی کند: باروک، کلاسیک، رومانتیک و موسیقی توصیفی. وی پرلود، سوئیت)، والتس)، تِیْرِنْتِلا و رومانزاهای بسیاری را تصنیف کرده است که بیشتر آنها توصیف فیزیکی اشیا یا تمهای تاریخی – فرهنگی هستند. معروف ترین قطعه او به نام دایانا گُرانی بازآفرینی مجدد جنگ سه گانه اِلایِنْسْ مربوط به سال ۱۸۶۴ در پاراگوئه است که به صورت کامل با توپها، اسبها، درام ها، مارشها و انفجارها اجرا میشود! وی همچنین به خوبی موسیقی پاپ مینواخت و بسیاری از آهنگسازیهایش بر اساس فرم آهنگها و رقصهایی بود که از سراسر ایبروآمریکا الهام گرفته بود. آگوستین در سال ۱۹۳۲ خود را به عنوان نیتسوجا (Nitsuga) تلفظ وارونه آگوستین (Agustin) – پاگانی نی گیتار از جنگلهای پاراگوئه – معرفی نمود. نیتسوجا یک فرمانده افسانه ای گُرانی بود که در برابر تسلط اسپانیا ایستادگی کرد. وی چندین سال از نام مستعارش استفاده کرد، ولی در نهایت آن را کنار گذاشت و خود را آگوستین باریوس مَنگوره (Agustin Barrios Mangore) نامید.  باریوس علاوه بر پاراگوئه، در کشورهای آرژانتین، اروگوئه، برزیل، ونزوئلا، کاستاریکا و السالوادور زندگی کرده است. وی همچنین به صورت مداوم از سال ۱۹۱۰ تا هنگام مرگش در کشورهای شیلی، مکزیک، گواتمالا، هندوراس، پاناما، کلمبیا، کوبا، هائیتی، جمهوری دومنیکن و ترینیداد کنسرت برگزار کرده است. در سالهای ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ به نوازندگی در کشورهای بلژیک، آلمان، اسپانیا و انگلستان مشغول بود. گویا بیش از ۱۰۰ اثر آگوستین باریوس هنوز باقی مانده است که به صورت دستنویس یا دیسکهای ۷۸ rpm هستند و بیش از ۳۰ قطعه ضبط شده با چهار برچسب متفاوت عرضه شده است. او علاوه بر قطعات خودش، بیش از ۱۰۰ قطعه که شامل قطعات استاندارد رپرتوار گیتار در آن زمان بود را اجرا کرده است. در پایان میتوان به دلیل گسترش منطقی سطح تکنیکهای ارائه شده در آثار استادانی چون فرناندو سور و فرانسیسکو تارگا و همچنین افزایش قابلیتهای گیتار به سطوح بالاتر بیان و توانایی تکنیکی، قدردان آگوستین باریوس بود. میراث گرانبهای این نابغه موسیقی چیزی است که او برای تمامی دوستداران گیتار به یادگار گذاشته است.   

...........ورزشی

* بسته شدن پرونده مسابقات شطرنج نابینایان با حضور در جام فردوسی: تورنمنت بین المللی جام فردوسی در مشهد به پایان رسید که 10 شطرنجباز نابینا و کمبینا نیز در آن شرکت کردند. ظاکبر هدهدی، رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در خصوص این مسابقات در مصاحبه با ایران سپید گفت: جام فردوسی با حضور 400 شطرنجباز از 25 کشور جهان برگزار شد. این مسابقات در سه جدول a, b و c و در 9 دور به روش سوئیسی برگزار شد. امید کریمی شطرنجباز نابینای کشورمان در جدول a که 64 نفر در آن شرکت داشتند به مصاف حریفان خود رفت که ریتینگ این جدول از 2100 شروع میشد. کریمی توانست 3.5 امتیاز به دست آورد، هر چند ریتینگ جدیدی به او اضافه نشد، اما با چهار شطرنجباز خارجی از جمله رقبای اتریشی و فرانسوی بازی کرد. البته جدول a جام فردوسی بسیار از تورنمنت کارون سختتر بود. در جدول b این مسابقات که حدود 125 نفر در آن شرکت داشتند، علیرضا قورچیبیگی توانست 5.5 امتیاز کسب کند و نتایج خوبی به دست آورد. هادی مشیرآبادی، دانیال جعفریان، مسعود هدایت و فرهاد نادریان از دیگر شطرنجبازان نابینای بخش مردان بودند. در بخش بانوان نیز خانم صفایی، نقوی، رحیمی و رحیمزاده شرکت کردند که آنها نیز توانستند ریتینگهای خود را افزایش دهند. برای مثال، صفایی 28 امتیاز به ریتینگ خود در فیده اضافه کرد. هدهدی در پایان با اشاره به مسابقات سال آینده گفت: از آنجا که در سال 98 و در مهرماه مسابقات آسیایی شطرنج نابینایان در کشور فیلیپین را در پیش داریم، قصد داریم مسابقات قهرمانی کشور را در اردیبهشتماه برگزار کنیم. با دو سه استان برای میزبانی در حال رایزنی هستیم تا پس از مسابقات قهرمانی کشور، شطرنجبازان را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم. البته هنوز فدراسیون تصمیمی در خصوص اعزام به مسابقات آسیایی نگرفته است و قرار است این موضوع در یک جلسه به جمعبندی نهایی برسد. امیر سرمدی

............حوادث

* زن آرایشگر طراح اصلی سرقت مسلحانه بود: زن آرایشگر که میدانســت مشتری اش همیشه مقدار زیادی طلا همراه خود دارد نقشه سرقت مسلحانه از وی را طراحی کرد. رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: چندی قبل گزارشی مبنی بر سرقت مسلحانه از یک آرایشگاه زنانه واقع در تقاطع «الزهرا» در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲ شهرستان ایرانشهر اعلام شد و بلافاصله تیمی از مأموران پلیس به محل اعزام شدند. پس از حضور مأموران پلیس در محل خانمی به آنها مراجعه کرد و گفت: در آرایشگاه نشسته بودم که ناگهان یک مرد و زن با لباس محلی وارد شده و با تهدید اسلحه گرم مقدار ۸۰ مثقال طلا و جواهراتی که در کیفم بود را سرقت کرده و متواری شدند. کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله به تحقیق از کارکنان آرایشگاه پرداخته و متوجه اظهارات ضد و نقیض یکی از آنها شدند که در تحقیقات تکمیلی و با استفاده از شیوه‌های خاص پلیسی محرز شد وی طراح این سرقت بوده و با همدستی افراد دیگری اقدام به ارتکاب این جرم کرده است. با اقدامات فنی و تخصصی بالاخره زن آرایشگر اعتراف کرد و گفت: در روز حادثه به محض ورود آن خانم که از مشتریان ثابت آرایشگاه است از طریق پیامک، حضور او و همراه داشتن طلا و جواهرات را به همدستانم اطلاع داده و در را به روی آنها باز کردم. وی با بیان اینکه با دستگیری این فرد مقداری از طلا‌های سرقت شده توسط خواهر وی تحویل پلیس شد، اظهار داشت: تلاش برای دستگیری همدستان این زن و کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

* کانه تاناکا به ‌عنوان سالخورده ترین انسان و زن جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. خانم تاناکا ۱۱۶ سال دارد. وی در سال ۱۹۰۳ متولد شد و هم اکنون در شهر فوکوکا در جنوب ژاپن زندگی میکند. بالاترین رکورد زندگی ثبت شده در گینس متعلق به ژان کلمان فرانسوی است که در سال ۱۹۹۷ پس از ۱۲۲ سال زندگی درگذشت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *