شناسه خبر: 16601 منتشر شده در مورخ: 1397/12/21 ساعت: 08:44 گروه: فرهنگی  
رادیو سفر افتتاح شد

رادیو سفر افتتاح شد

مراسم افتتاح شبکه رادیویی جدید به مناسبت ایام نوروز با شعار «با شما همسفریم» در معاونت صدای جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی معاونت صدا مراسم افتتاح رادیو سفر با حضور دکتر حمیدشاه آبادی معاون صدای رسانه ملی،  سردار هادیان‌فر رییس پلیس  راهور ناجا، پیر حسین کولیوند رییس سازمان  اورژانس کشور، سردار حمیدی رییس  پلیس کشور ،حجت‌الاسلام والمسلمین  عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان  اوقاف، دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، سلمان اسکندری مدیر رادیو سفر  روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد.

با اعلام ساعت 11:22از استودیوی 29 ساختمان شهدای رادیو توسط ناصر خیرخواه و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و دعای سفر، رادیو سفر ، فعالیت خود را به طور رسمی  آغاز کرد.
کمک رادیو به ارتقاء سفر
شاه آبادی معاون صدا گفت: خوشحالم که درنوروز امسال  خدمتگزار مردم هستیم،نام نوروز با سفر عجین است.
چه کسانی  که سفر می‌روند یا عزیزی را در سفر دارند .
وی ادامه داد: البته همیشه نباید سفر را یک اقدام پرخرج  بدانیم بلکه در اطراف ما مکان های کم هزینه وجود دارد تا بتوانیم سفری داشته باشیم .رادیو سفر در کنار مردم عزیز روایتگر رخدادهایمرتبط با این حوزه خواهد بود.
 سفر تحولی را برای هر کسی رقم می زند امیداوارم مردم ما به موضوع سفر اهمیت بدهند و مسئولان شرایط خوبی را برای سفر فراهم کنند.رسیدگی به ابعاد مختلف سفر به ارتقاء کمی و کیفی سفر کمک شایانی خواهد کرد که ما در رسیدن به این هدف شرایط لازم را فراهم خواهیم کرد.
رادیو سفر و توجه به صنعت گردشگری
سلمان اسکندری مدیر رادیو سفر با اشاره به اینکه  معاونت صدا تصمیم گرفت با توجه به اینکه در آستانه سال جدید هستیم و مردم آماده سفر می شوند رادیو سفر را افتتاح کنیم، گفت: هدف از افتتاح این رادیو اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی است .البته با کلیه دستگاه های مرتبط با سفر ارتباط برقرار خواهیم کردو با آنها در برنامه صحبت می کنیم.
مدیر رادیو سفر توضیح داد: طبق طراحی انجام شده رادیو سفر به مدت یک ماه  از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین روی موج 5/95 به صورت ۲۴ ساعته با مسافران همراه خواهد بود.
اسکندری عنوان کرد:یکی از رویکردهای رادیو سفر داشتن سفر های کم هزینه است و بخش هایی در نظرگرفته ایم تا کارشناس ها نحوه طراحی و برنامه ریزی را حتی از طریق آیتم های طنز  آموزش بدهد.
خیرخواه مجری برنامه رادیو سفر در بخشی از سخنان خود گفت:صدای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلفی همچون دفاع مقدس،سالگرد انقلاب اسلامی و اربعین تجربه را داشته است و امسال هم به دلیل سفرهایی که مردم کشور ایران دارد رادیو سفر را تدارک دیده است.
این مجری عنوان کرد: رادیو سفر اطلاع رسانی جامعی خواهد داشت و به دلیل ماه رجب برنامه های شادی را تدارک دیده اند.
رادیو سفر و حال خوب مردم
سردار هادیان فر رئیس راهور ناجا  با بیان اینکه امروز برنامه نمادین در مدرسه روستایی با موضوع همیاران پلیس صورت گرفت، گفت: بیش از ده میلیون همیار پلیس داریم که در ماموریت های راهور نقش مهمی دارند امیدواریم با کمک این ‌ها  به شعار «پرهیز از خطر و بحث آرامش در سفر» دست یابیم .
در سال گذشته ۳۹۹میلیون سفر در ایام نوروز داریم که 1304 نفر جان خود را از دست  دادند امیدوارم کنار این برنامه رادیویی بتوانیم نه تنها به شعار پلبس راهور کمک کنیم بلکه حال مردم را خوب کنیم چون هر چقدرحال مردم خوب باشد مردم بی خطر می توانند سفر کنند.
وی با اشاره به ۲۲ میلیون راننده درکشور داریم که فعال هستند،تصریح کرد: با وجود اینکه ایمنی خودروها افزایش پیداکرده است باید گفت راننده ها نقش بسزایی در طول سفر و کاهش حوادث جاده ای دارند.
ابتکار عمل رادیو در کاهش تصادفات جاده‌ای
پیر حسین کولیوند رییس سازمان  اورژانس کشور گفت: تشکر و قدردانی می‌کنم از آقای دکتر شاه‌آبادی به خاطر ابتکاری که به خرج دادند ، واقعا می‌توان گفت: راه‌اندازی این رادیو در کاهش حوادث جاده‌ای می‌تواند موثر باشد، خصوصا در ایام نوروز  که آمار حوادث جاده‌ای بسیار بالاست.
دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین  عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان  اوقاف نیز در خصوص ضرورت رادیو سفر صحبت کردند.
گفتنی است رادیو سفر، در شش نوبت چهار ساعته شش گروه تخصصی برنامه سازی می‌کنند. پویش ملی 60-30 با هدف تببین راهکار‌ها و بررسی دلایل بروز تصادفات و مهمترین مشکلات مربوط به سوانح جاده‌ای با تمرکز بر فاصله ۳۰کیلومتری شهر‌ها تشکیل شده است تا با اطلاع رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در این نقاط باشیم.
بر اساس آمار موجود، حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌های مقصد روی می‌دهد.
این پویش در نظر دارد ضمن مطالبه تغییر مبلمان جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها، خطرات و دلایل بروز حوادث در این مناطق را متذکر شود تا با اطلاع رسانی و رفع آنان شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم.
عواملی همچون خواب آلودگی و نبود تمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در۳۰ کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی توجهی به سرعت مناسب؛ از جمله علل افزایش تصادف‌های جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرهاست و به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در این فاصله از شهرها، پویش (۳۰-۶۰)  فعال شده است.
مراسم پخش افتتاح رادیو سفر به تهیه کنندگی حسین معصومی، صدا برداری علی ‌رضا آزادگان، گویندگی ناصر خیرخواه و مسئول فنی سعید کشاورز برگزار شد .
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *