شناسه خبر: 16589 منتشر شده در مورخ: 1397/12/20 ساعت: 08:54 گروه: اجتماعی  
سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی ایجاد شده است

سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی ایجاد شده است

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور رییس سازمان بهزیستی در جلسه این فراکسیون خبر داد و گفت: سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی ایجاد شده که املاک، قراردادها، تفاهم نامه ها، مراکز و مشارکت های مردمی را در آنجا در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش ایران سپید غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح جلسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با «وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که تا تیرماه 97، یک میلیون و 70 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته اند، درحالی که در گذشته این تعداد 540 هزار نفر بوده است.

وی با بیان این که تبعیض ناخواسته‌ای درخصوص پرداختی به معلولان به وجود آمده است، بیان کرد: برخی افراد هم کمک سازمان بهزیستی را می‌گیرند و هم یارانه هدفمندی به آن‌ها پرداخت می‌شود، در حالی که برخی دیگر فقط یارانه هدفمندی را می گیرند که مقرر شده این تبعیض برطرف شود.

**افراد تحت پوشش بهزیستی باید حداقل حقوق را دریافت کنند
جعفرزاده ایمن آبادی افزود: طبق قانون حمایت از معلولین باید افراد تحت پوشش، حداقل حقوق را دریافت کنند، تعداد آن‌ها 800 هزار نفر است که اکنون فقط 40 هزار نفر آن‌ها تحت پوشش قرار دارند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس برآورد سازمان بهزیستی اعتبار این سازمان باید به 12 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یابد اما اعتبار تصویب شده در بودجه سال 98 برای سازمان بهزیستی هزار و 100 میلیارد تومان است که این رقم برای قانون حمایت از معلولان کافی نیست.
جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی در سال 97، 4 هزار و 700 میلیارد تومان است که تاکنون 700 میلیارد تومان تخصیص نداده‌اند.
وی با بیان این که 800 مرکز نگهداری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: سرانه نگهداری هر نفر 640 هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که برای هر نفر هزینه تمام شده بالای 2 میلیون تومان است. در سال 97 سرانه هر نفر از 640 هزار تومان به 840 هزار تومان تغییر کرده است.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان در ردیف 23 تبصره 14 بودجه 98 قرار داده شده بخشی از این مبلغ برای لایحه حمایت از حقوق معلولان است.

**67 هزار مسکن در دولت تدبیر و امید برای مددجویان بهزیستی تسهیل شده است
وی با بیان این که افراد پشت نوبت مانده برای تحت پوشش قرار گرفتن سازمان بهزیستی در تیرماه 97 به صفر رسیده بود، یادآور شد: 103 هزار واحد مسکونی برای مددجویان تسهیل شده که 67 هزار مسکن در دولت تدبیر و امید بوده و 53 هزار مسکن دیگر نیز در دست ساخت است.

**14 هزار خانواده دارای دو معلول در کشور وجود دارد
جعفرزاده ایمن آبادی با یادآوری این که 14 هزار خانواده دارای دو معلول وجود دارند، ادامه داد: برای این خانواده ها رقمی حدود 30 میلیون تومان جهت تهیه مسکن در نظر گرفته شده که اصلا کفایت نمی کند زیرا در برخی از خانواده های دارای دو معلول، سرپرست خانوار نیز معلول است.
وی با بیان این که 5 هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول ساخته و تحویل داده شده است، گفت: 68 هزار واحد مسکونی دیگر باقی مانده تا پس از احداث به خانواده ها تحویل داده شود.
وی افزود: ساماندهی کودکان کار در استان تهران و البرز شکل گرفته است، همچنین پایگاه اورژانس اجتماعی باید در حاشیه شهرها ایجاد شود که اکنون در این زمینه سازمان بهزیستی نسبت به برنامه در نظر گرفته شده عقب است.

**سیاست بهزیستی در واگذاری فرزندان به خانواده ها به صورت امین موقت باید تصویب شود
جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: در زمینه شیرخوارگاه ها ضعف داریم، سیاست سازمان بهزیستی واگذاری فرزندان به خانواده ها به صورت امین موقت است که باید تصویب شود.
وی خاطرنشان کرد: 26 هزار فرزند تحت پوشش وجود دارد که 16 هزار در درون خانواده ها جایگزین شده اند و 10 هزار فرزند در مراکز نگهداری هستند.

**تفاهم سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص معتادان متجاهر
وی افزود: درخصوص معتادان متجاهر نیز که در ایام نوروز جمع آوری می شوند مشکلاتی وجود دارد که در این زمینه تفاهمی بین سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد تا از امکانات این سازمان در جهت بهبود معتادان استفاده شود.
جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن ویلچرهای برقی تقاضاهای بسیاری وجود دارد اما به دلیل قیمت بالای این ویلچرها در صورت تامین اعتبار سازمان بهزیستی به نیازمندان کمک می کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه شفاف سازی در سازمان بهزیستی ایجاد شده که املاک، قراردادها، تفاهم نامه ها، مراکز و مشارکت های مردمی در آنجا در دسترس عموم قرار داده شده است.
وی با بیان این که توجه به مناطق محروم در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: سالمندان مجهول الهویه نیز بیمه نمی شوند که بیمه ها باید مطابق قانون کمک های لازم را ارائه کند.

**160 اورژانس اجتماعی در کشور فاقد خودرو هستند
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه در شهرهای بالای 50 هزار جمعیت باید اورژانس اجتماعی فعالیت داشته باشد، اظهار داشت: 160 شهر دارای اورژانس اجتماعی هستند اما خودرویی در اختیار ندارند.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی بیان کرد: در پوشش بیمه توانبخشی برای معلولین و مجهول الهویه ها مشکلاتی وجود دارد. ستاد آسیب های اجتماعی نیز تشکیل شده که به مباحث طلاق، حاشیه نشینی و کودکان کار با هماهنگی وزارت کشور می پردازد.

**70 درصد کودکان کار در داخل کشور اتباع افغان هستند
وی افزود: 70 درصد کودکان کار در داخل کشور اتباع خارجی هستند که اکثریت آن ها نیز افغان هستند.
جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: سازمان بهزیستی با بسیج سازندگی برای احداث 5 هزار واحد مسکونی قراردادی را منعقد کرده، همچنین قرارداد دیگری با بنیاد مسکن برای احداث 20 هزار واحد مسکونی منعقد ساخته و در آتی نیز قراردادی را با قرارگاه خاتم الانبیاء می بندد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از سازمان جنگل ها، کارمندان سازمان بهزیستی کمترین حقوق را در بین کارکنان دولت می گیرند و با مشکلات سختی روبه رو هستند.

**تسهیلات اشتغال سازمان بهزیستی در سال 98، هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود
وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد بستر مناسبی برای جذب کمک های مردمی هستند، افزود: تسهیلات اشتغال در سال 97 به میزان 500 میلیارد تومان بوده که در بودجه 98 این رقم به هزار و 500 میلیارد تومان می رسد.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: در زمینه توانبخشی با اولویت در بخش اشتغال، ستاد اشتغال در وزارت تعاون با همکاری بانک های عامل تشکیل شده تا به یک مدل مناسب در زمینه اشتغال برسند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
محمدحشمتی زاده 1398/2/20 - 15:10
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام چرادرموردمشکلات تعاونی مسکن معلولین ایلام گزارش نمیگیرید
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *