شناسه خبر: 16573 منتشر شده در مورخ: 1397/12/19 ساعت: 10:15 گروه: اجتماعی  
اعتبار عیدی یک میلیون مددجوی بهزیستی تامین می شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

اعتبار عیدی یک میلیون مددجوی بهزیستی تامین می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار پرداخت عیدی یک میلیون و 70 هزار مددجو را تامین و تا پیش از سال پرداخت می کنیم. عیدی هر مددجو بین 53 تا 100 هزار تومان است و شاید مشکل کوچکی از آنان را بر طرف کند.

به گزارش ایران سپید  وحید قبادی دانا در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه مشترک بین بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی با موضوع مشارکت در تامین مسکن پنج هزار خانوار تحت پوشش و مناسب سازی محیط زندگی و مبلمان شهری در جمع خبرنگاران افزود: مبلغ عیدی 500 هزار مددجو تامین اعتبار شده اما اعتبار عیدی 500 هزار مددجویی که تازه به چرخه مستمری بگیران وارد شده اند، تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت عیدی مددجویان را هر روز پیگیری می کنیم و قول مساعدی از مسئولان امر نیز در این زمینه گرفته ایم؛ مبلغ عیدی آنان به میزان یک ماه مستمری است که از بهزیستی دریافت می کنند و این عیدی بین 53 تا100 هزار تومان است.
وی تصریح کرد: این مبلغ بسیار کم است اما با اینکه مبلغ کمی است شاید بتواند مشکل کوچکی از مددجویان را برطرف کند.
قبادی دانا اضافه کرد: قول اعطای بسته حمایتی برای مددجویان نیز را تا پایان سال گرفته ایم.

* سهمیه 3 درصدی استخدام، مشکل اشتغال معلولان را برطرف نمی کند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سهمیه سه درصدی استخدام یکی از موارد مندرج در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوبه اسفند 96 و ابلاغی در اردیبهشت ماه 97 است.
قبادی دانا افزود: طبق این قانون، افراد دارای معلولیت برای استخدام در ساختار وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، سهمیه سه درصدی دارند و سازمان بهزیستی در این زمینه مطالبه گری می کند.
وی اضافه کرد: مشکل اشتغال معلولان با این سهمیه سه درصدی استخدام برطرف نمی شود و باید به فکر اشتغال آنان در بخش های خصوصی و تعاونی و نیز به فکر کارآفرینی های جدید در این زمینه و استارتاپ ها در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به ایجاد شورا و کارگروه اشتغال در بهزیستی گفت: معاونت های کار و تعاون وزارت رفاه و نیز بانک ها و صندوق بیمه در این شورا حضور دارند و امید است در این شورا به مدل مناسبی برای اشتغال معلولان دست یابیم.ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *