شناسه خبر: 16544 منتشر شده در مورخ: 1397/12/18 ساعت: 08:34 گروه: اجتماعی  
بررسی وضعیت محل زندگی معلولان/مناسب سازی ۳۰ هزار واحد مسکونی

بررسی وضعیت محل زندگی معلولان/مناسب سازی ۳۰ هزار واحد مسکونی

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه محل زندگی معلولان از نظر مناسب سازی بررسی می شود، گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی معلولان مناسب سازی شده است.

به گزارش ایران سپید کاظم نظم ده با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: این افراد دارای معلولیت‌های خیلی شدید شدید، متوسط و خفیف هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ هزار معلول در مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند افزود: از این تعداد معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند ۳۰ هزار نفر مجهول الهویه هستند و سایر معلولان نیز افرادی هستند که خانواده‌هایشان امکان نگهداری آنها را در خانه ندارند.

مدیر کل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور در مورد مناسب سازی معابر و اماکن برای عبور و مرور راحت معلولان گفت: متأسفانه تاکنون حدود ۳۰ درصد اماکن و معابر برای زندگی و دسترسی معلولان مناسب سازی شده است و البته سازمان بهزیستی اقدامات و برنامه‌هایی را در این خصوص آغاز کرده است.

وی گفت: موضوع مناسب سازی نیاز به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط دارد که امیدواریم با اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در آن به مناسب سازی نیز تاکید شده است، این امر محقق شود.

نظم ده به اقدام بهزیستی نیز در مورد مناسب سازی منازل معلولان اشاره کرد و افزود: سازمان در راستای اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، واحدهای مسکونی معلولان با اولویت شدید و خیلی شدید را بررسی و در صورت نیاز به مناسب سازی مکان زندگی، محل عبور و مرور، سرویس بهداشتی و… این اقدام را برای آنها انجام می‌دهد.

به گفته وی، تا کنون بر اساس اقدامات انجام شده بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی معلولان با نصب بالابر، اصلاح سرویس بهداشتی و…مناسب سازی شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *