شناسه خبر: 16541 منتشر شده در مورخ: 1397/12/18 ساعت: 08:29 گروه: دانش و فن آوری  
نسخه آزمایشی NVDA 2019.1 آماده بارگیری شد

نسخه آزمایشی NVDA 2019.1 آماده بارگیری شد

همانطور که حتماً میدانید، توسعه دهنده های صفحه خوان NVDA رسمشان بر این طریق استوار است که نسخه های نهایی را پیش از تکمیل فرایند توسعه و تبدیل شدن به نسخه نهایی، در قالب نسخه های Alfa و Beta در اختیار علاقمندان قرار میدهند

به گزارش ایران سپید همانطور که حتماً میدانید، توسعه دهنده های صفحه خوان NVDA رسمشان بر این طریق استوار است که نسخه های نهایی را پیش از تکمیل فرایند توسعه و تبدیل شدن به نسخه نهایی، در قالب نسخه های Alfa و Beta در اختیار علاقمندان قرار میدهند تا آنهایی که خود را آزمایش کننده یا tester میدانند، تغییرات تازه را به چالش بکشند و ایرادها را به توسعه دهنده ها گزارش دهند تا در نسخه های نهایی آنها را برطرف کنند. با این مکانیسم، نسخه ای که به عنوان نسخه نهایی در اختیار کاربران قرار میگیرد، حتی الامکان عاری از ایراد و اشکال خواهد بود. به پیروی از همین روند، به تازگی نسخه ۲۰۱۹.۱ که اولین به روزرسانی این صفحه خوان در سال جاری میلادی به حساب میآید، در وبسایت NVAccess.org آماده بارگیری است.

نسخه آزمایشی NVDA قرار است در مقایسه با نسخه های قبلی، پشتیبانی بهتری از Microsoft Word و Excel ارائه دهد. همچنین اتفاق جالبی هم در این نسخه در خصوص افزونه ها رخ داده و آن هم این که طراحان افزونه ها موظف شده اند در توضیح افزونه مشخص کنند عملکردِ افزونه مورد نظر، بر روی کدام نسخه های صفحه خوان NVDA تضمین میشود و آخرین بار با کدام نسخه از این صفحه خوان مورد آزمایش قرار گرفته است. به این ترتیب کاربر پیش از دانلود و نصب افزونه های NVDA خواهد دانست که آیا افزونه مورد نظر با آن نسخه از صفحه خوان که بر روی رایانه اش نصب کرده، انطباق دارد یا نه. البته نکته مهم آن است که در حال حاضر و در نسخه ۲۰۱۹.۱ طبق روال سابق تمام افزونه ها بر روی NVDA نصب خواهد شد اما از به روزرسانی بعدی، «۲۰۱۹.۲»، کاربران دیگر نخواهند توانست افزونه هایی را که با نسخه NVDA منطبق نیستند، نصب کنند. به این ترتیب، احتمال این که در نسخه های بعدی NVDA، برخی افزونه های قدیمی از کار بیفتند، وجود خواهد داشت.

علاقمندان چنانچه بعد از نصب نسخه Beta از صفحه خوان NVDA با اشکالات و ایراداتی مواجه شوند میتوانند آن را با صفحه ای که به همین منظور در وبسایت Github تأسیس شده، در میان بگذارند. برای مشاهده این صفحه به آدرس github.com/nvaccess/nvda/issues مراجعه کنید. دانلود نسخه Beta از صفحه خوان NVDA هم از طریق نشانی NVAccess.org امکانپذیر خواهد بود.

  • به اطلاع خوانندگان ستون فناوریهای امیدبخش میرساند در شماره پیشین ستون حاضر به علت مشکلات فنی در دستگاههای چاپ، تمام واژه های انگلیسی متن به صورت نادرست چاپ شده بود. بنا بر این، محض اطلاع علاقمندانی که در این خصوص با دفتر روزنامه تماس گرفته اند، نام درست افزونه ای که معرفی شد، Browsernav است و شما میتوانید آن را از نشانی Addons.nvda-project.org بارگیری کنید.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *