شناسه خبر: 16532 منتشر شده در مورخ: 1397/12/15 ساعت: 10:39 گروه: بهداشت و سلامت  
اورژانس و پویش ملی 60:30

اورژانس و پویش ملی 60:30

رئیس اورژانس کشور گفت: ایستگاه های سیار اورژانسبا تمرکز در مبادی ورودی شهرها کار امدادرسانی مسافرین نوروزی را انجام خواهند داد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث با محوریت پویش ملی 60:30 (توجه به بروز 60 درصد از تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد) اظهار داشت: طی سالیان گذشته تعداد کشته‌ های حوادث ترافیکی روند نزولی داشته است، اما متاسفانه طی 2 سال اخیر این روند افزایش پیدا کرد. پس ما باید تلاش بیشتری در زمینه پیشگیری و فرهنگ‌سازی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان از نظر سازمان بهداشت جهانی جزو گروه 10 بودیم زیرا در گذشته به ازای هر 100 هزار نفر 34.2 کشته در کشور داشتیم که این آمار در حال حاضر به 20 فوتی کاهش پیدا کرده است و امروزه با کاهش آمار فوت شدگان در گروه الف روبرو هستیم.

رئیس اورژانس کشور افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد فوتی‌های کشور باید حدود 30 درصد کاهش پیدا کند که در این راستا اورژانس کشور قرارگاهی را در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای تشکیل داده و عوامل بروز این تلفات را بررسی می‌کند.

کولیوند اظهار داشت: ما باید خدمات پیش بیمارستانی و آموزش فوریت‌های پزشکی را ارتقا بخشیم و خوشبختانه طی سالیان گذشته کیفیت خدمات پیش بیمارستانی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: هم اکنون اورژانس کشور دارای پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس و 330 موتورلانس است و بیش از 24 هزار مصدوم به وسیله اورژانس هوایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس کشور افزود: وزیر سابق بهداشت تحول بزرگی در بخش درمان و به خصوص مصدومان ترافیکی ایجاد کردند که از این بابت من از ایشان و وزیر فعلی بهداشت به خاطر حمایت همه جانبه از اورژانس تشکر می‌کنم.

پویش ملی 60:30 با هدف تببین راهکارها و بررسی دلایل بروز و مهمترین مشکلات مربوط به سوانح جاده ای با تمرکزبر فاصله 30 کیلومتری شهرها تشکیل شده است تا با اطلاع رسانی و تغییر رفتار شاهد کاهش حوادث جاده ای در این نقاط باشیم.

بر اساس آمار موجود حدود 60 درصد تصادفات منجر به فوت در فاصله 30 کیلومتری شهرهای مقصد اتفاق می افتد.

این پویش ملی در نظر دارد ضمن مطالبه تغییر مبلمان جاده ای در 30 کیلومتری محدوده شهرها، خطرات و دلایل بروز حوادث در این مناطق را متذکر شود تا با اطلاع رسانی و رفع آنان شاهد کاهش حوادث و تلفات باشیم.

عواملی همچون خواب آلودگی و نبود تمرکز، رعایت نکردن مهندسی استاندارد مبلمان جاده‌ای، افزایش تردد در 30 کیلومتری شهر‌ها و همچنین بی توجهی به سرعت مناسب از جمله علل افزایش تصادف‌های جاده‌ای در فاصله 30 کیلومتری شهرهاست­ که به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای در این فاصله از شهرها، پویش (30-60) ­ فعال شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *