شناسه خبر: 16519 منتشر شده در مورخ: 1397/12/14 ساعت: 09:56 گروه: اجتماعی  
اختصاص بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان

اختصاص بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان

با رأی اعضای شورای شهر تهران بودجه خاص به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و کم‌توانان اختصاص یافت.

به گزارش ایران سپید  زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران پیشنهاد داد که یک تبصره جدید در ارتباط به معلولان و کم‌توانان به بودجه اضافه شود.

وی در توضیح دلیل اضافه شدن این تبصره گفت: ۱۵ درصد از جامعه شهری تهران دچار معلولیت هستند. برخی دیگر نیز اگرچه در ظاهر سالم‌اند اما در استفاده از امکانات شهری به دلیل کم‌توانی اندام حرکتی‌شان محدودیت دارند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری مناسب‌سازی معابر است. در نتیجه پیشنهاد می‌دهم که شهرداری تهران در راستای مناسب‌سازی فضاهای شهری برای توان‌یابان، سالمندان، کودکان و سایر اقشار آسیب‌پذیر جسمی، حرکتی و ذهنی به منظور تحقق شعار تهران شهری برای همه به میزان ۱۰ درصد از سر جمع ۴ ردیف با عنوان‌های «بازپیرایی، ترمیم و تجهیز بوستان‌ها و فضای سبز»، «احداث و تکمیل پایانه‌ها و پارکینگ‌های مترو»، «بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان‌های اداری» و «احداث سرویس‌های بهداشتی در معابر» به ترتیب برای مناسب‌سازی بوستان‌ها، پیاده‌روها و تفرجگاه‌ها، مناسب‌سازی پایانه‌ها و ایستگاه‌ها با اولویت ایستگاه‌های پرتردد و مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری و سرویس‌های بهداشتی هزینه کند.

این پیشنهاد با با ۱۶ موافق و بدون مخالف به تصویب رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *