شناسه خبر: 16497 منتشر شده در مورخ: 1397/12/13 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
سالانه هزار عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام می شود
معاون توانبخشی بهزیستی:

سالانه هزار عمل کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام می شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه حدود هزارنفر عمل کاشت حلزون شنوایی انجام می دهند که برای تمام آنان، کمک هزینه پرداخت می شود.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی نژاد افزود: سازمان بهزیستی برای کاشت حلزون شنوایی کودکان، سه تا پنج میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می کند.

وی یادآور شد: متولی کاشت حلزون وزارت بهداشت است که پروتز آن نیز از طریق هیات امنای ارزی وارد می شود. عمل کاشت حلزون دولتی 30 میلیون تومان هزینه دارد که 24 میلیون تومان آن به شیوه های مختلف از جمله وارد کردن پروتز از سوی هیات امنای ارزی صورت می گیرد.
نحوی نژاد خاطرنشان کرد: 6 میلیون تومان از عمل کاشت حلزون شنوایی نیز سهم مشارکت خانواده است که بهزیستی سه میلیون تومان کمک هزینه و در مواردی حتی 6 میلیون تومان را می پردازد چون تمام این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اعتبار کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی در سال جاری بالغ بر 6 میلیارد تومان است که از این ۶ میلیارد، حدود پنج میلیارد آن برای عمل جراحی و حدود یک میلیارد صرف تامین یا تعمیر قطعات مربوطه میشود. 
نحوی نژاد اضافه کرد: از آنجا که همه موارد کاشت شده تا آخر عمر تحت پوشش خدمات سازمان هستند، اعتبار سازمان برای تعمیر و تعویض قطعات کاشت حلزون خیلی کم است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: سال گذشته دو هزار عمل جراحی و تعویض و تعمیر قطعات حلزون شنوایی انجام شده است.
وی افزود: بهزیستی علاوه بر پرداخت کمک هزینه برای کاشت حلزون شنوایی، در سال گذشته 17 هزار سمعک نیز برای کم شنوایان تامین کرده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد اعتبارات تامین کمک توانبخشی برای دستگاه های کمک شنوایی هزینه می شود و اعتبارات هزینه شده در سال جاری برای تامین سمعک و وسایل کمک شنوایی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: کاشت حلزون شنوایی برای کودکان در سنین 6 سال عموما منجر به نتیجه بهتری می شود ولی این عمل در سنین بالاتر هم گاهی با نتایج مثبتی گزارش شده است.
به گفته نحوی نژاد، در حال حاضر 83 هزار و 624 زن و 120 هزار و 184 مرد با معلولیت شنوایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *