شناسه خبر: 16496 منتشر شده در مورخ: 1397/12/12 ساعت: 10:10 گروه: اقتصادی  
اعتبار رفع فقر مطلق در بودجه سال آینده 20 درصد افزایش یافت

اعتبار رفع فقر مطلق در بودجه سال آینده 20 درصد افزایش یافت

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اعتبار برای رفع فقر مطلق در لایحه بودجه سال 98، با 20 درصد افزایش به هشت هزار و 400 میلیارد تومان رسید. میزان این اعتبار در لایحه سال 97، هفت هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش ایران سپید پرویز فتاح افزود: همچنین میزان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد سال آینده 20 درصد رشد خواهد داشت و از فروردین ماه این افزایش مستمری اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در ردیف تبصره 16 که مربوط به وام اشتغال است، امسال هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال داشتیم که دولت همین مقدار را تثبیت کرد و در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. 
فتاح با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد بیش از 2.5 برابر شده است، اظهار داشت: در واقع این مبلغ بیش از 250 درصد رشد داشته است و ردیف معافیت از پرداخت آب، برق و گاز که در لایحه دولت مغفول مانده بود، در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. 

* خروج مددجویان از کمیته امداد، هدف اصلی این نهاد
وی گفت: یکی از اصلی ترین و مهمترین اهداف و برنامه های این نهاد، ایجاد اشتغال و خروج مددجویان از کمیته امداد است تا بتوانیم گام های مهمی در این زمینه برداریم. 
فتاح تصریح کرد: اصل فعالیت های کمیته امداد برای ایجاد اشتغال مددجویان برنامه ریزی شده است و معتقدیم اگر یک نفر به کمیته امداد مراجعه کرده که دلیلش نبود مسکن بوده و مسکن خود را دریافت کرده است، باید از این نهاد خارج شود و اگر نیاز به اشتغال داشت، تسهیلات داده می شود تا صاحب درآمد شود و باید نتیجه آن خروج از کمیته امداد باشد. 
وی ادامه داد: هم قانون تصریح می کند و هم ما مصر هستیم که این خروج را خیلی جدی بگیریم و امیدواریم آخر امسال آمار خوبی از خروج مددجویان از کمیته امداد داشته باشیم. 
حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پیشتر گفت: در ٩ ماهه امسال 82 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در سطح کشور ایجاد شده است تا این افراد به خودکفایی برسند، برای ایجاد این میزان اشتغال در کشور هزار و 310 میلیارد تومان تسهیلات در این مدت به افراد جویای کار پرداخت شده است. 
به گفته وی، کل جوانان جویای کار در کمیته امداد و مناطق محروم به یک میلیون و 450 هزار نفر می رسد. بیش از یک سوم بیکاران کشور مخاطبان کمیته امداد هستند. بر اساس پیش بینی های انجام شده بیش از 40 درصد طرح های اقتصادی کمیته امداد که زمینه اشتغال مددجویان و خانواده های تحت پوشش این نهاد را فراهم می کند، به مرحله خودکفایی می رسد. 
عبدالملکی اظهار داشت: در ٣٠ سال گذشته 6 درصد جمعیت 45 میلیونی ایران تحت پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون با حدود ٨٢ میلیون نفر جمعیت، چهار درصد از خدمات این نهاد بهره مند هستند. 45 درصد افراد تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست خانوار، ٣5 درصد به دلیل ناتوانی سرپرست و ٩ درصد به خاطر طلاق و مابقی سرپرست زندانی یا دارای بیماری های صعب العلاج هستند. ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *