شناسه خبر: 16483 منتشر شده در مورخ: 1397/12/12 ساعت: 08:51 گروه: اجتماعی  
تحویل بیش از ۴ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول

تحویل بیش از ۴ هزار واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از تحویل ۴ هزار و ۵۶۲ واحد مسکونی به خانوارهای دارای معلول در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی؛ محمد سعیدی کیا کمک به تأمین مسکن خانوارهای پر معلول را از اقدامات این بنیاد ذکر کرد و گفت: ۱۴ هزار خانوار با ۲ تا ۶ معلول در کشور وجود دارد و با مشارکت بنیاد مسکن، بهزیستی، خیرین مسکن ساز و سازمان ملی مسکن تا کنون ۴۵۶۲ واحد مسکونی تحویل‌شده و بقیه نیز در حال تحویل است.

وی کمک به حل مشکل حاد مسکن افراد محروم و نیازمند با کمک بنیاد مسکن را از اولویت‌های این بنیاد بیان کرد و افزود: تا کنون مشکل مسکن ۹۵۸ متقاضی برطرف شده است.

سعیدی کیا، واگذاری ۵۰۰ مسکن به طلاب فاقد مسکن با کمک بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی، واگذاری ۴۵۴ مسکن به خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو و بیشتر، تأمین شیر خشک و پوشک ۳۷۲ خانواده و کمک به ۲۳۲ خانواده در سایر زمینه‌ها را از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه سال گذشته برشمرد.

وی کمک به ساخت مدارس استاندارد جایگزین مدارس خشتی و گِلی در مناطق محروم کشور را از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه آموزشی خواند و افزود: تا کنون ساخت هزار و ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت ۵۰ درصدی با سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس اجرا شده و ۳۰۰ کلاس به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدی کیا برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در ارودگاه امام خمینی (ره) با حدود سالانه ۱۱ هزار نفر و همچنین ارتقا سطح علمی دانش آموزان مناطق محروم با عملکرد ۱۰۸ هزار دانش‌آموز در سال ۹۶ را از دیگر اقدامات بیان کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: پرداخت وام به پنج هزار و ۷۳۰ دانشجوی مناطق محروم در سال ۹۶ از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان است که در مجموع ۳۷ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

سعیدی کیا، کمک به ساخت زمین‌های ورزشی در مناطق روستایی شامل ۲۵۰ زمین ورزشی با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان، تأمین سیمان به‌صورت بلاعوض برای کمک به بازسازی مسکن مناطق روستایی آسیب‌دیده ناشی از حوادث غیرمترقبه با عملکرد ۳۰۶ هزار تن سیمان در سال ۹۶ و ۹۷ برای نواحی آسیب‌دیده از سیل و زلزله در ۱۰ استان کشور و تحت پوشش قرار دادن تعداد ۲۵۰ دانش‌آموز مستعد از مناطق محروم با همکاری بنیاد نخبگان را از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برشمرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *