شناسه خبر: 16481 منتشر شده در مورخ: 1397/12/12 ساعت: 08:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 12 اسفند 1397

روزنامه یکشنبه 12 اسفند 1397

افزایش ۲۷ درصدی یارانه مراکز توانبخشی - حقوق اسفند زودتر پرداخت میشود - پیشگیری از معلولیت با غنیسازی آرد - وادی شعر (قطران تبریزی) - اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم معلولان «پرواز» - قهرمانی اصفهان در مسابقات دست اول گلبال بانوان - عشق به بازیگری با جنایت گره خورد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

یکشنبه 12 اسفند 1397

25 جمادی الثانی 1440

3 مارچ 2019

سال بیست و سوم شماره 6088

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش ۲۷ درصدی یارانه مراکز توانبخشی 2

حقوق اسفند زودتر پرداخت میشود ۵

پیشگیری از معلولیت با غنیسازی آرد 7

وادی شعر (قطران تبریزی) 10

اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم معلولان «پرواز» 13

قهرمانی اصفهان در مسابقات دست اول گلبال بانوان 16

عشق به بازیگری با جنایت گره خورد

اطلاعرسانی

 

...........ویژه

* افزایش ۲۷ درصدی یارانه مراکز توانبخشی: وحید قبادی دانا در مورد پرداخت الکترونیکی مستمری مددجویان اظهار داشت: مستمری یک میلیون و ۵۰ هزار مددجو به صورت الکترونیک هر ماه به حسابشان واریز میشود. وی ادامه داد: در خصوص سبد کالا نیز رایزنیهای لازم انجام شده و تلاش ما این است که تا پایان سال، یک مرحله دیگر سبد حمایتی به مددجویان بهزیستی پرداخت شود که البته تأیید این موضوع با وزارت رفاه است و ما مطالبه گر هستیم. رئیس سازمان بهزیستی در مورد مستمری مددجویان اظهار داشت: ۵۰۰ هزار نفر تا تیر ماه سال جاری مستمری خود را از بهزیستی و محل هدفمندی یارانه ها میگرفتند و از آن تاریخ به بعد نیز ۵۰۰ هزار پشت نوبتی برای دریافت مستمری اضافه شدند که این افراد فقط مستمری خود را از محل سازمان هدفمندی دریافت میکنند. قبادی دانا با اشاره به اینکه دو سازمان مستمریها را پرداخت میکنند و مبلغ آن نیز متفاوت است، گفت: قصد داریم این تبعیضها را برطرف و یکسانسازی کنیم و بر همین اساس پرداخت عیدی نیز به میزان یک ماه مستمری تا پایان ماه به ۵۰۰ هزار نفر گروه اول واریز میشود، اما برای گروه دوم که پشت نوبتیها بودند، اعتبار نداریم؛ ولی تلاش خود را میکنیم تا آنها نیز عیدی بگیرند. وی در مورد یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی تصریح کرد: تا پایان سال یارانه این مراکز ۲۷ درصد رشد خواهد داشت و مبلغ سرانه ۶۴۰ هزار تومانی آنها به ۷۷۰ هزار تومان افزایش پیدا میکند. به گفته رئیس سازمان بهزیستی، بر این اساس یارانه مراکز شبانه روزی تا پایان بهمن ماه به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد و امیدواریم یارانه اسفند نیز با تأمین اعتبار پرداخت شود. قبادی دانا افزود: افزایش تعرفه ها از تاریخ ۹۷/۸/۹ بر اساس مصوبه دولت انجام میشود و برای ماههای قبل به مرور پرداخت خواهد شد. وی در خصوص مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شده که ۶۷ هزار واحد آن در زمان دولت تدبیر و امید بوده است. همچنین ۵۳ هزار واحد مسکونی نیز در دست احداث است. رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند که در حال برنامه ریزی هستیم تا با مشارکت خیرین بتوانیم طی سه سال آینده و با همکاری دستگاهها و نهادها، این افراد صاحب مسکن شوند. رئیس سازمان بهزیستی در مورد خانواده های دارای دو معلول و بیشتر گفت: دو هزار و ۲۰۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر پشت نوبت دریافت مسکن هستند که امیدواریم طی دو سال آینده بتوانیم به تمامی این افراد مسکن واگذار کنیم. قبادی گفت: همچنین ۶۸۰۰ واحد مسکونی برای این افراد در دست احداث است. وی اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ هنوز قطعی نشده و نمیتوانیم بگوییم بودجه قطعی چقدر است، اما پس از تصویب کامل بودجه اولویتها را مشخص و اعلام خواهیم کرد.

 

 

.............سیاسی

* حقوق اسفند زودتر پرداخت میشود. نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت زودتر از موعد حقوق کارکنان و واریز یارانه ها در اسفند ماه خبر داد و گفت: برای تأمین میوه مورد نیاز مردم در نوروز 98 تأمین دو قلم میوه سیب و پرتقال انجام شده است و برای تسریع در پرداخت حقوق همکاران اداری تلاش میکنیم.

* وزیر امور خارجه پس از مذاکرات ناکام امریکا و کره شمالی نوشت: «ترامپ باید اکنون متوجه شده باشد که نمایشهای پر سر و صدا، عکس گرفتنها و تغییر مواضع ناگهانی با دیپلماسی جدی متفاوت است».

* رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: یک پنجم حقوق بگیران دولت به اندازه چهار پنجم دیگر حقوق میگیرند؛ این شکاف طبقاتی و مشکل ساختار است. در تمام کشورها از لایه های کم درآمد خود دفاع میکنند، اما ما به یکباره اعلام میکنیم که ۴۵ هزار تومان به «همه» یارانه پرداخت شود. قانون و ساختار ما سلطانها را ایجاد میکند. این مدل اداره کشور، سلطانها را میسازد و باید جلوی آن را گرفت. تا زمانی که «امضای طلایی» باشد، فساد نیز وجود دارد، امضای طلایی فساد ایجاد میکند و باید از آن جلوگیری کرد.

* صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: ظریف و سلیمانی از دیپلماتهای برجسته و از فرماندهان عالیرتبه در تراز جهانی هستند.

* حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کالاهایی مانند گوشت قرمز و سفید در کشور بیش از حد نیاز تولید میشود. دلیل اینکه این وضعیت پیش میآید، بی مدیریتی و قرار گرفتن افرادی نفوذی در کشور است.

* سردار میر احمدی، جانشین اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا با تشکیل ستاد چند صد نفره تلاش میکند در اثر فشار اقتصادی ایران دچار اغتشاش و نا امنی شود و مردم برای اعتراض به حکومت به خیابانها بیایند.

 

 

...........بهداشت و سلامت

* پیشگیری از معلولیت با غنیسازی آرد: عضو هیئت علمی وزارت بهداشت گفت: تحقیقات نشان میدهد غنیسازی آرد با فولات (اسید فولیک) موجب جلوگیری از به دنیا آمدن سالانه بیش از 50 هزار نوزاد با نقص مادرزادی لوله عصبی ستون فقرات شده است. ربابه شیخ الاسلام به مناسبت 12 اسفند، روز جهانی آگاهی از نقص مادرزادی لوله عصبی به دلیل کمبود فولات، افزود: اگرچه در سیستمهای بهداشتی دادن مکمل فولات و مصرف آن پیش از تصمیم به بارداری توصیه میشود، ولی در جوامع سنتی زنان اغلب تا بعد از بارداری از نیاز اولیه جنین به این ماده حیاتی ناآگاهند و زمانی به سیستم بهداشتی مراجعه میکنند که فرصت جنین برای دریافت این ریزمغذی از دست رفته است. این متخصص سلامت عمومی اضافه کرد: در حال حاضر تنها حدود یک سوم آرد جهان در آسیابهای صنعتی با فولات غنی میشوند و بخش عمده ای از جمعیت نیز که آرد را به طور سنتی در آسیابهای کوچک در مناطق روستایی و دور افتاده تولید میکنند، بیش از دیگران در معرض این خطر هستند. این کودکان با توجه به شدت مشکل یا میمیرند و با هزینه های سنگین مدت کوتاهی را با ناتوانی تحمل میکنند یا با ناتوانیهای شدید به زندگی رنجآور تن میدهند. فولات یا ویتامین B9 در تشکیل گلبول قرمز و رشد و عملکرد سلولهای سالم مهم بوده و دریافت این ماده مغذی قبل از بارداری و در دوران اولیه بارداری برای کاهش خطر ابتلا به نقص مادرزادی ستون فقرات حیاتی است. فولات به طور عمده در سبزیجات دارای برگ سبز تیره، لوبیا، نخود و آجیل یافت میشود. میوه های حاوی فولات شامل پرتقال، لیمو، موز، خربزه و توت فرنگی هستند و شکل مصنوعی فولات، اسید فولیک است که در بسیاری از غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه و آرد معمولاً با آهن برای پخت نان اضافه میشود. وی گفت: یک رژیم غذایی که فاقد غذاهایی با غلظت فولات یا اسید فولیک است، میتواند منجر به کمبود این ماده مغذی شود. کمبود فولات ممکن است در افرادی که شرایطی مانند بیماری سلیاک دارند، بیشتر رخ دهد؛ زیرا در این بیماری مصرف غلات حاوی گلوتن ممنوع است. در رژیم غذایی این افراد باید به میزان فولات و آهن توجه شود و غذاهای خاص آنها که بدون گلوتن هستند نیز غنی شود. مقدار روزانه توصیه شده برای فولات برای بزرگسالان 400 میکروگرم است. زنان در سن باروری باید 400 تا 800 میکروگرم اسید فولیک در روز دریافت کنند. وی ادامه داد: کمبود فولات خوراکی با مصرف مکمل اسید فولیک خوراکی درمان میشود. این نوع کمبود دیگر مشکل عمده ای برای سلامت عمومی نیست، زیرا همه کشورها میتوانند با غنی کردن مواد غذایی مانند آرد، غلات و ماکارونی با اسید فولیک و سایر مواد مغذی که کمبود آنها شایع است، با عوارض ناشی از کمبود آنها مقابله کنند. غنیسازی با ویتامینهای گروه ب بخصوص فولات میتواند نقش مؤثری در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی داشته باشد و علاوه بر این فولات شیوع بعضی از سرطانها را کاهش میدهد.

..............وادی شعر

* قطران تبریزی: شرف الزمان، حکیم ابومنصور قطران عضدی تبریزی، شاعر ایرانی سده پنجم هجری، همدوران با شدادیان و روادیان از امرای آذربایجان  است. در محله یا روستای شادآباد تبریز به دنیا آمد. قطران از طبقه دهقان بود؛ چنانکه میسراید: یکی دهقان بدم شاها شدم شاعر ز نادانی، مرا از شاعری کردن تو گرداندی به دهقانی. با آنکه زبان مادری قطران پهلوی بود، به پارسی دری نیکو شعر میسرود. ناصرخسرو قبادیانی در سفرش با او دیدار کرده است. ناصرخسرو میگوید: «در تبریز، قطران نام شاعری را دیدم. شعری نیک میگفت، اما زبان فارسی نیکو نمیدانست. پیش من آمد، دیوان منجیک و دیوان دقیقی بیاورد و پیش من بخواند و هر معنی که مشکل بود از من پرسید. با او بگفتم و شرح آن بنوشت و اشعار خود بر من خواند». علت عدم عادت قطران به زبان پارسی آن بود که خود به لهجه ایرانی آذری (پهلوی) خو گرفته و پاره ای لغات و اصطلاحات اهل مشرق را که از زبان محلی آنان بوده است نمیشناخته است. قطران گویا نخستین شاعر پارسی دری (در برابر پهلوی) در آذربایجان بوده است: گر مرا در شعرگویان جهان رشک آمدی، من درِ شعر دری بر شاعران نگشادمی. و همچنین: آن شاعری کند به جهان نقض شعر من، کان شعر و وزن شعر بنشناسد از شعیر.

سبک اشعار قطران شبیه سبک اشعار رودکی، فرخی و عنصری است. وفات قطران را به سال ۴۶۵ هجری قمری نوشته اند، ولی از دیوان او شواهدی به دست میآید که حیات او را بعد از این سال هم معلوم میدارد. قطران شاعری توانا و نیکوسخن است. تمایل وی به صنایع از قصیده های او آشکار است و با وجود تصنع در شعرها، جانب لطافت و روانی کلام را همواره رعایت کرده است. یکی از وجوه اهمیت او آن است که نخستین کسی است که در آذربایجان به فارسی دری آغاز سخنوری کرده و مقتدای شاعران آذربایجان شده است. از دیرباز ناسخان دیوانهای شاعران سخنان قطران و رودکی را به هم آمیخته و کار این آمیزش را به جایی کشانده اند که در پاره ای از نسخه های خطی، قطران و رودکی را یکی دانسته اند. رشید الدین وطواط شعرهای او را میستاید. گویند همه اشعار وی به هشت هزار تا ده هزار بالغ میشود. وی مدتی هم در بلخ میزیسته و منظومه قوسنامه را در آنجا به نام امیر احمد بن قماج، حاکم بلخ از امیران سلطان سنجر نظم کرده است. قطران در سال ۴۶۵ هجری قمری درگذشت. وی بعد از اسدی طوسی دومین شاعر بزرگی است که در مقبرة الشعرا در کوی سرخاب تبریز مدفون است. از اشعار اوست: یافت زین دریا دگر بار ابر گوهربار بار، باغ و بستان یافت دیگر ز ابر گوهربار بار؛ هر کجا گلزار بود اندر جهان گلزار شد، مرغ شبگیران سرایان بر گل گلزار زار؛ باد بفشاند همی بر سنبل و عنبر عبیر، ابر بفروزد همی بر لاله و گلنار نار؛ گر هزارستم دهان در هر یکی سیصد زبان، شکر نیکیهات نتوانم یکی گفت از هزار.

* گلواژه: شادمانی عبارت است از پروراندن عالیترین صفات و خصایص انسانی. ارسطو

 

..........گزارش فرهنگی

* اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم معلولان «پرواز» برگزار شد. به گزارش ایران سپید: برنامه اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم «پرواز»، عصر پنجشنبه نهم اسفند ماه جاری در پردیس مگامال با حضور اعضای هیئت داوران، جمعی از هنرمندان و همچنین معلولان به همراه خانواده هایشان برگزار شد. بعد از تلاوت قرآن مجید توسط محسن محمدقلی قاری نابینا و پخش سرود جمهوری اسلامی، برنامه با اجرای عبیری آغاز شد. در آغاز برنامه رحمت ا... معمار اردستانی، مجری طرح جشنواره ضمن سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره پرواز به مسائل مربوط به معلولیت میپردازد، معلولیت را مسئله ای عینی عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره فیلم پرواز ویژه پرداختن به مسائل پیرامون معلولیت است. معلولیت یک مسئله عینیست. هر انسان با هر توانایی جسمی بعد از عمری به کهولت میرسد. باید به این نکته توجه کنیم که هر لحظه و در هر شرایط ممکن است معلولیت به سراغ ما بیاید. اردستانی بر این نکته تأکید کرد که جشنواره پرواز به سراغ توانمندی معلولان میرود. وی اظهار داشت: این جشنواره میخواهد اثبات کند که معلولیت مختص همسایه نیست. در ادامه بعد از پخش ویدیویی درباره جمشید مشایخی و پخش ویدیویی درباره فاطمه امیری دبیر سه دوره گذشته جشنواره، وی ضمن سخنانی کوتاه اظهار داشت که باید بر معانی سه واژه توانمندسازی، عدالت، برابری فکر کرد و دست در دست هم داد تا این سه واژه عملی شود. در ادامه مجری از ژاله علو خواست تا صحبت کند. این بازیگر و دوبلر پیشکسوت به علت کهولت سن از همان صندلی که در ردیف اول نشسته بود طی چند جمله ابراز احساسات کرد و گفت: هرجا خواستم حرف بزنم، همیشه شما را دیدم. همیشه و همه جا عشقتان با من است. بعد از پخش یک ویدیو درباره ژاله علو، بابک نوری، دبیر جشنواره: ضمن تشکر از جمشید مشایخی، محسن قاضی مرادی، ژاله علو و اعضای هیئت داوران و هیئت انتخاب جشنواره و سید علی ترابزاده، یکی از حامیان مهم جشنواره اظهار داشت: هیچ نهاد دولتی از جشنواره معلولان حمایت نکرد. به هرجا رفتیم و جشنواره را معرفی کردیم، از ما حمایت نکردند. نوری با صدای بغضآلود ادامه داد: این جشنواره به سر انجام رسید، ولی کار خیلی سختی بود. بعد از قرائت بیانیه توسط علی رویینتن، پخش ویدیو درباره محسن قاضی مرادی و قرائت بیانیه هیئت داوران معلولان توسط علی اکبر رهنما که از بین ۷۵ فیلم یک فیلم را انتخاب کرد، با حضور فاطمه امیری، عفت قیومی، خانمها پور سلطان و رحمانی معلمان بازنشسته، از ۴ کتاب در حوزه معلولان رونمایی شد. در ادامه بعد از پخش ویدیویی درباره فردوس کاویانی، برگزیدگان بخشهای مختلف جشنواره اعلام شد. در این قسمت جهانگیر الماسی که برای اهدای جایزه بهترین انیمیشن روی صحنه آمد، جشنواره پرواز را همپای جشنواره فجر دانست و پیشنهاد کرد بابک نوری به عنوان دبیر جشنواره پنجم انتخاب شود. بر اساس این گزارش، اسامی برگزیدگان جشنواره به این شرح است: جایزه بهترین انیمیشن به فیلم پر برای هادی امیری و رها ملکی، بهترین فیلم مستند برای فیلم عروسک کانوایی برای عزت ا... پردازش، بهترین فیلم کوتاه به فیلم شش خونه برای عماد امیرپور، بهترین فیلم داستانی به سامان حسینپور و آکو زند کریمی، بهترین فیلم از نگاه داوران معلول به مژگان گلیان برای فیلم یک روز با من زندگی کن، بهترین فیلمنامه به فیلم گل سر نوشته لیلا نوری و سیروس همتی، بهترین فیلم جشنواره برای مژگان گلیان به فیلم یک روز با من زندگی کن اهدا شد. همچنین مریم کاظمی بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم سیپی، فریدون حامدی بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «ز» معرفی شدند و جایزه بنیاد «کمک» به کورش طاهری اهدا شد. ضمناً سه نشان جسارت به رضا فارسی برای ساخت ۳۰ فیلم درباره معلولان موفق، سید علی ترابزاده اولین همراه جشنواره و محسن محمدقلی به عنوان نابینای جسور در فیلمسازی اهدا شد.

 

 

 

..............ورزشی

* قهرمانی اصفهان در مسابقات دست اول گلبال بانوان: رقابتهای دست اول گلبال بانوان که از صبح چهارشنبه در شیراز آغاز شد, ظهر پنج شنبه نهم اسفند به پایان رسید. در این رقابتها که با عدم حضور اندیشه زرین اردبیل در دور برگشت با شرکت 4 تیم برگزار شد, با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. نتایج بدست آمده در این مسابقات به شرح زیر است: نتایج روز اول: تهران 13, فارس 3. اصفهان 8, خوزستان 3. نتایج بعد از ظهر: خوزستان 8, تهران 3. اصفهان 11, فارس 3. نتایج روز دوم: خوزستان 5, فارس 3. تهران 5, اصفهان 5. در نهایت اصفهان با 19 امتیاز قهرمان شد. تهران با 10 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و فارس با 9 امتیاز سوم شد.

* جمعی از کوهنوردان هیئت تهران به ارتفاعات جهان نما صعود کردند. صبح جمعه دهم اسفند، ۲۱ نفر از کوهنوردان نابینا و کم بینا با کمک همنوردان بینایشان و با لیدری استاد رفیعی به ارتفاعات منطقه جهان نما در کرج صعود کردند. این صعود یک روزه از ساعت ۶ صبح آغاز شد و کوهنوردان از ساعت ۸ صبح به سمت قله که ارتفاعی در حدود ۲۸۰۰ متر دارد، آغاز کردند. صعود نابینایان کوهنورد از ارتفاع ۱۳۵۰ متر آغاز شد و تا ارتفاع ۲۴۰۰ متر ادامه یافت. تا ساعت یازده و نیم صبح صعود به طول انجامید. پس از گرفتن فیلم و عکسهای یادگاری، از ساعت ۱۲ ظهر نابینایان ارتفاعات را به طرف شهرک جهان نما ترک کردند و پس از عبور از دامنه های پرشیب و بعضاً صخره ای، ساعت چهارده و پانزده دقیقه به صعود یک روزه خود پایان دادند. گفتنی است در این سفر که توسط انجمن کوهنوردی هیئت تهران با مدیریت سعید آذرخوش برنامه ریزی شده بود، جمعی از کوهنوردان فرهنگسرای معرفت نیز نابینایان کوهنورد هیئت تهران را همراهی کردند. همچنین سید کاظم شمس، رئیس هیئت ورزش نابینایان استان تهران همانند صعودهای قبلی در کنار تیم حضور داشت.

.............حوادث

* عشق به بازیگری با جنایت گره خورد: شهریور سال 90 قتل مرد میانسالی به نام محمود با ضربات چاقو در خانه اش به بازپرس جنایی و تیم تحقیق اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر، تحقیقات آغاز شد و در بررسیهای صورت گرفته مشخص شد خودروی قربانی جنایت نیز به سرقت رفته بود. در نخستین گام شماره پلاک خودروی محمود به واحدهای گشت اعلام شد و در ادامه بررسیها مشخص شد از کارت سوخت خودروی مسروقه یک هفته بعد از جنایت در پمپ بنزینی استفاده شده است. بدین ترتیب تیم تحقیق راهی پمپ بنزین شده و در بازبینی دوربینهای مداربسته، تصویر مرد جوانی را که از کارت سوخت استفاده کرده بود و احتمال میدادند در این جنایت نقش داشته باشد شناسایی کردند. با شناسایی مجتبی، مأموران بلافاصله او را دستگیر کرده و او درنهایت به جنایت اعتراف کرد: من عاشق تئاتر هستم و همیشه در پارک دانشجو پرسه میزدم و تئاترهای خیابانی را تماشا میکردم. روز حادثه طبق معمول در اطراف ساختمان تئاتر شهر و پارک دانشجو قدم میزدم که مردی کنارم ایستاد و سر حرف را باز کرد. وقتی فهمید من بیکار هستم، گفت که میتواند برایم کاری جور کند. به همین بهانه و برای آشنایی بیشتر از من خواست سوار ماشینش شوم. محمود مرا به خانه اش برد و بعد هم برایم مشروبات الکلی آورد و گفت میتواند برایم در یک مرکز ماساژ کار فراهم کند. در حالی که سعی داشت اعتماد مرا جلب کند، از من خواست او را ماساژ دهم، اما در ادامه وقتی متوجه رفتار و درخواست عجیبش شدم، با تندی برخورد کردم. به همین خاطر میخواستم بسرعت از خانه اش خارج شوم که با چاقو تهدیدم کرد و من هم با همان چاقو مجبور شدم او را بزنم که باعث مرگش شد. مرد جوان محاکمه شد و قضات دادگاه کیفری او را محکوم به قصاص کردند. با تأیید حکم مرد جوان او در آستانه اعدام قرار گرفت، اما با گذشت 7 سال از جنایت و میانجیگری نیکوکاران، خانواده مقتول سر انجام راضی شد در مقابل دریافت دیه از اعدام این پسر گذشت کند.

.............اطلاعرسانی

* به اطلاع مخاطبان ایران سپید میرساند: تحریریه در نظر دارد برای ویژه نامه نوروزی بخشی را به نوشته های خوانندگان روزنامه اختصاص دهد. از دوستانی که دستی به قلم دارند و علاقمند هستند، میخواهیم شعر، داستان کوتاه، طنز، دلنوشته بهاری، خاطرات سفر و گردشگری و تجربیات نابینایی مرتبط با ایام نوروز را حد اکثر در 700 کلمه و در قالب word تا دهم اسفند ماه به آدرس ایمیل: m.m198971@yahoo.com یا به شماره 09127376944 در واتسآپ ارسال نمایند. همچنین تأکید میشود که حق جرح و تعدیل مطالب برای ایران سپید محفوظ است و تنها مطالبی که نوشته خود دوستان بوده و قبلاً در جایی کار نشده باشند و قابلیت چاپ در روزنامه را داشته باشند، در ویژه نامه چاپ خواهند شد. مثل همیشه از همراهی شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *