شناسه خبر: 16433 منتشر شده در مورخ: 1397/12/7 ساعت: 08:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 7 اسفند 1397

روزنامه سه شنبه 7 اسفند 1397

رقابت 36 نابینا - دکتر روحانی در رفاه - پاسخ حناچی به ایران سپید - خدمات سلامت به مردان افزایش مییابد - آخر هفته با پیانو ایرانی به میزبانی گروه برف - کلیوند: نتیجه زحماتمان را گرفتیم - پشت پرده زایمان دختر معتاد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

سه شنبه 7 اسفند 1397

20 جمادی الثانی 1440

26 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6084

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و روز زن و تکریم مقام مادر را به همه بانوان خواننده ایران سپید شادباش میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

رقابت 36 نابینا 2

دکتر روحانی در رفاه 5

پاسخ حناچی به ایران سپید 6

خدمات سلامت به مردان افزایش مییابد 9

آخر هفته با پیانو ایرانی به میزبانی گروه برف 12

کلیوند: نتیجه زحماتمان را گرفتیم

پشت پرده زایمان دختر معتاد

اطلاعرسانی

.............ویژه

* رقابت 36 حافظ و قاری نابینا: حجت‌ الاسلام‌ علی مقنی، دبیر برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفتگو با ایران سپید از برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نابینایان در فروردین ماه سال 98 خبر داد و گفت: « در این دوره 36 نابینا در رشته های حفظ و قرائت در مصلای امام خمینی(ره) به رقابت خواهند پرداخت.» وی ادامه داد: «همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت دانش‌آموزان، سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن بانوان، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت نابینایان از تاریخ  19 تا 26 فروردین‌ماه سال 1398 برگزار میشود. مسابقات دانش‌آموزان و نابینایان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) و مسابقات بانوان در هتل هما تهران برگزار میشود.» حجت ‌الاسلام‌ مقنی  با اشاره به تغییر در روند این مسابقات گفت: «امسال مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار میشود، ولی تغییراتی در روند برگزاری مرحله مقدماتی صورت گرفته که برخلاف سالهای گذشته که حضوری بود این مرحله به صورت غیرحضوری و به صورت ارسال فایل صورت میگیرد.
با فراخوانی که پیشتر در راستای مسابقات بین‌المللی صادر شد، مقرر گشت شرکت کنندگان در بخش قرائت آثار تصویری خود را طبق مواردی که از سوی ستاد مسابقات اعلام شده بود ارسال کنند تا به بخش داوری راه پیدا کند و در بخش حفظ نیز به صورت تصویری و مستقیم از طریق نرم افزارهای دارای قابلیت ارتباط تصویری با شرکت کنندگان تماس گرفته خواهد شد و داوران سؤالات حفظ را مطرح میکنند.
آغاز مرحله مقدماتی مسابقات به مدت پنج روز به طول می‌انجامد و طی آن آثار بیش از ۲۵۰ قاری و حافظ از ۵۰ کشور جهان در بخش‌های بزرگسالان، دانش آموزان و نابینایان مورد ارزیابی چهار نفر از اساتید و داوران برجسته قرار خواهد گرفت.» دبیر برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد:«قاریان و حافظانی که حدنصاب نمره را کسب کرده و صلاحیت لازم را داشته باشند به مرحله نیمه نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم راه پیدا میکنند و این مرحله ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در هتل محل اسکان متسابقین برگزار میشود و رقابتها به صورت مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.
مرحله نهایی  هم از عصر روز ۲۱ تا پایان روز ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.» وی افزود:« «سلمان روحی» در مقام  ناظر چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی نابینایان در این مسابقات حضور خواهد داشت.» وی در خصوص شرایط حضور قاریان گفت: «شرکت کنندگان اگر در دورههای قبل حائز رتبه شده باشند نمیتوانند دیگر در مسابقات ایران شرکت کنند اما اگر رتبه  را کسب نکرده باشند هر سه سال یکبار جواز حضور پیدا خواهند کرد.» جعفری

 

..............سیاسی

* دکتر روحانی در وزارت رفاه. دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جمع معاونین و مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که توان دولت محدود است اما دولت توانسته مستمری اقشار کمدرآمد را بیش از 4 برابر کند، مهم است. این آمار به مردم توضیح داده شود. وی  تصریح کرد: ما باید به معلولان مهارتآموزی کنیم. * عبدا...ناصری عضو شورای مشورتی اصلاحطلبان گفت: تردید ندارم که پالرمو در نهایت امضا خواهد شد، اما مخالفان پالرمو و کنوانسیون های مشابه، ابتدا هزینه ای را بر کشور تحمیل می کنند و سپس به آن تن میدهند. * منتظری دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه بترسیم از روزی که خداوند ما را به محاکمه بکشد، اظهار داشت: یکی از اعتراضات گله‌های ما  به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند همین است که چرا باید در جامعه اسلامی ما شاهد اینهمه جرم و گناه در جامعه باشیم.

..............گزارش ویژه

* نخستین نشست خبری پیروز حناچی شهردار تهران با اصحاب رسانه قبل از ظهر دوشنبه ششم اسفند ماه در انجمن مفاخر فرهنگی، خانه امیر بهادر برگزار شد. به گزارش ایران سپید بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید پیروز حناچی شهردار تهران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(ص) و روز زن یاد خاطره شهدای عملیات فاو و بدر و همچنین شهردار شهید، مهدی باکری را گرامی داشت. وی با اشاره به چالشهای پیش روی شهرداری اظهار داشت: یکی از مهمترین چالشهایی که با آن مواجه هستیم تامین منابع اجرایی است به طور میانگین روزانه بین 25 تا 30 میلیارد برای اجرای برنامه های شهرداری در حوزه های مختلف نیازمندیم. وی با اشاره به مشکل آلودگی و ترافیک که از سوی مردم گزارش شده به موضوع بهره برداری از خطوط مترو اشاره کرد و اذعان داشت: بهره برداری از خطوط 6 و7 مترو یکی از اصلیترین برنامه های ما در پایان امسال و اوایل سال آینده است. خط شش مترو را اواخر امسال و اوایل سال آینده و خط هفت (ایستگاه مهدیه تا میدان صنعت) بهره برداری خواهیم کرد. وی در خصوص تامین اعتبار بهره برداری از خطوط مذکور مترو اظهار کرد: « برای بهره برداری خط هفت مترو حدود 700 میلیارد ریال از مشارکتهای مردمی استفاده کنیم. و برای راه اندازی و بهره برداری خط شش مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال هزینه کردیم. با توجه به صرف این هزینه ها انتظار داریم میزان سر فاصله حرکت قطارها کاهش یابد و تعداد سفرهای مترو از حدود دو میلیون سفر به هفت میلیون افزایش یابد. حناچی در خصوص تامین واگنهای قطارها نیز اظهار داشت: «حدود 70 واگن خریداری شده که 85 درصد کار انتقال آن انجام شده و همچنین عملیات مونتاژ واگنها در حال انجام است به طوری که هر 22 روز یکبار یک واگن تولید میشود. ما برای ارتقای تعداد سفرهای زیر زمینی به هفت میلیون سفر نیازمند دو هزار واگن هستیم. بر اساس این گزارش شهردار تهران در خصوص اقداماتی که پیرامون حمل و نقل شهری انجام شده اظهار داشت: برای جابه جایی بهتر شهروندان تفاهمنامه ای برای خرید هزار دستگاه اتوبوس و همچنین 50 دستگاه اتوبوس دیزلی منعقد کردیم. وی در پاسخ به سوال ایران سپید مبنی بر رویکرد شهرداری نسبت به امر مناسبسازی اماکن شهری اظهار داشت: مناسبسازی تنها ویژه معلولان نیست و افراد سالمند نیز نیازمند استفاده از اماکن مناسبسازی شده هستند. اساساً امر مناسبسازی فرایندی دارد که باید این فرایند طی شود. البته اقداماتی در زمینه مناسبسازی پیاده راهها ویژه نابینایان انجام شده ولی ما پیگیر اجرای صحیح اصول مناسبسازی هستیم و دراین زمینه موضوع مناسبسازی مناطق 22 گانه را پیگیری میکنیم که علاوه بر معلولان سالمندان نیز از این تسهیلات بهره مند شوند. ضمن اینکه امر مناسبسازی علاوه بر اماکن فرهنگی و فضای سبزها شامل ساختمانها و برجها میشود که ما به دنبال آن هستیم تا در این موارد نیز بحث مناسبسازی اعمال شود.

..............بهداشت و سلامت

* خدمات سلامت به مردان افزایش مییابد: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفت: مردان به طور کلی کمتر از زنان به مراکز درمانی مراجعه میکنند و اغلب زمانی نزد پزشک میآیند که عوارض بیماری آشکار شده است به همین علت خدمات سلامت به مردان در شبکه بهداشتی کشور افزایش می یابد. سید حامد برکاتی افزود: اولین موضوع برای سلامت مردان این است که توجه آنها را به سلامت خودشان جلب کنیم.زیرا مردان نه با بیماری، بلکه با عوارض بیماری مراجعه میکنند. در نتیجه سعی کردیم به سمت تغییر سبک و شیوه زندگی مانند افزایش فعالیت فیزیکی حرکت کنیم. البته برای مردان امکان فعالیت فیزیکی فراهمتر از زنان است، ولی با این حال فقر فعالیت فیزیکی در مردان نیز وجود دارد. آنچه باید بیشتر مورد توجه باشد این است که مردان برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی کنند و در نتیجه ما بسته بازاریابی اجتماعی تعریف کردیم و در بسیاری از شهرستانها، از اداره های مختلف حمایت طلبی میکنیم تا خدمات را نزد مردان ببریم.

* علت وجود داروی قاچاق: رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به وضعیت مناسب دارو در کشور، گفت: کمبود دارویی به حدود ۲۰ قلم رسیده که برای بهبود و پایداری این وضعیت تلاش میکنیم. مهدی پیرصالحی  با اشاره به اینکه کمبودها بر اساس داروهای ژنریک محاسبه میشود، توضیح داد: ممنوعیت واردات دارو و مکمل‌های دارای مشابه تولید داخل باعث دامن زدن به موضوع تقلب و قاچاق میشود، بنابراین باید نظارت و بازرسی از داروخانه ها تشدید شده و از کانال توزیع دارو صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: در سال آینده به دلیل ممنوعیت واردات داروهای مشابه تولید داخل شاهد کمبودهای ظاهری خواهیم بود که از این بابت نگران هستیم بیمار در بیمارستانها با مشکل مواجه شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکلات را به حداقل برسانیم.

* فاجعه ای به نام لنزهای زیبایی: عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به رقم خوردن فاجعه ای به نام «لنزهای زیبایی»، هشدار داد. علی صادقی طاری گفت: استفاده از لنزهای چشمی بدون تجویز چشم پزشک، در حد فاجعه است. وی با اشاره به اینکه لنز چشمی به عنوان وسیله ای شناخته میشود که کاربرد پزشکی دارد، افزود: ممکن است در موارد خاص برای زیبایی از لنز استفاده شود که در این صورت نیز، باید با چشمپزشک مشورت شود. صادقی طاری، با انتقاد از عرضه لنزهای چشمی در هر موسسه و آرایشگاهی، تاکید کرد: لنز چشمی را نمیتوان همه جا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها می بایست از سلامت چشم اطمینان داشت. عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، به لنزهای اجاره ای نیز اشاره کرد و افزود: عفونتهای چشمی، از تبعات استفاده از لنزهای اجاره ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید میکند.فردی که چشم خشک دارد، نباید از لنز زیبایی استفاده کند.

............آهنگ و درنگ

* آخر هفته با پیانو ایرانی به میزبانی گروه برف: کنسرت گروه موسیقی برف با عنوان «شبی برای پیانوی ایرانی» در تاریخ جمعه ۱۰ اسفند ساعت ۲۰ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران روی صحنه خواهد رفت. سرپرست و تکنواز پیانوی گروه برف محمدرضا امیرقاسمی و خواننده این کنسرت علی امیرقاسمی است و اجرای تمبک با سحاب تربتی خواهد بود. در این برنامه علاوه بر اجرای آثار اساتید بزرگ پیانوی ایرانی نظیر جواد معروفی و مرتضی محجوبی، از چند نوازنده پیانوی دوره قاجار مانند اساتید محمود مفخم (مفخم الممالک) و مشیر همایون شهردار هم قطعاتی اجرا خواهد شد. اجرای آثاری کمیاب و خاص از پیانو نوازی دوره قاجار و عصر مشروطه اولین بار است که در یک کنسرت اتفاق میفتد.

امیرقاسمی درباره این برنامه میگوید: علاوه بر آثار پیانیستهای برجسته موسیقی ایرانی آثار و قطعاتی از اساتید علی تجویدی، فضل الله توکل و… هم اجرا میشود. در بازنویسی آثار پیانونوازان برجسته قدیم، سعی بر حفظ امانت و نشان دادن اصالتِ ذاتی این نغمه ها بوده و از تنظیم های امروزی و نشان دادن بیدلیل  و حتی مخرب مهارتهای تکنیکی اجتناب شده است. اضافه کردن آرپژهای بی دلیل و بدون منطق و استفاده بی هدف از انواع آکوردهای کاسته و افزوده، جُز بر هم زدن زیبایی ذاتی این نغمه ها کاری نمیکند. در حقیقت در بازنوازی این آثار هدف امروزی کردن آنها نبوده است. در سالهای اخیر بعد از چندین سال سکوت و کم کاری در عرصه نوازندگی پیانوی ایرانی، چندین اقدام خوب صورت گرفت؛ ثبت شیوه های نوازندگی استادان مرتضی محجوبی و جواد معروفی از جمله کارهای خوب در این زمینه بود ولی به دلیل محدودیت منابع و عدم دسترسی به همان منابع محدود در مورد پیانونوازان دوره قاجار و اوایل پهلوی تحقیقی صورت نگرفته است و کارها و آثارشان در دسترس نیست. البته در مورد مشیر همایون دو مجموعه یکی همنوازی ها با آواز رضاقلی میرزاظلی و یکی هم مجموعه ای از تکنوازی ها در دسترس قرار گرفته اما در مورد آثار دیگر ایشان از قبیل چند اُپِرِت اطلاعات کاملی جز در چند مجموعه انحصاری در دسترس نیست. 

امیرقاسمی در چند سال اخیر علاوه بر فعالیتهای دیگر اجرایی و آموزشی در این مورد خاص هم تحقیقات مفصلی انجام داده است. اجرای دو اثر از مفخم الممالک ، در همین راستا است. همینطور در این کنسرت شاهد اجرای دو اثر از جواد معروفی هم هستیم که تا کنون اجرای کنسرتی نداشته اند.  اثری از استاد که در سال ۱۳۱۸ نوشته شده و قطعه ای در دشتی که بخشی از آن تنظیم پیانویی اثری از شادروان موسی معروفی است. در بخش با کلام کنسرت که با صدای علی امیرقاسمی خواهد بود چند ترانه از گنجینه ترانه های ملی انتخاب شده که از آثار اساتید: علی تجویدی، فضل الله توکل و فریدون حافظی است. در تعدادی از قطعات پیانو با کوک ایرانی هم استفاده میشود.

..........ورزشی

* کلیوند: نتیجه زحماتمان را گرفتیم: پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان با قهرمانی تیم جهرم به پایان رسید. محمدکرم کلیوند، سرمربی تیم هیأت نابینایان جهرم در مصاحبه با ایران سپید گفت: شاگردانم در این مسابقات بسیار زحمت کشیدند و نتیجه همدلی و زحمات خود را نیز گرفتند. این بازیکنان دو سال است که در کنار هم در تیم جهرم بازی میکنند، علاوه بر این، بیشتر آنها دو سال نیز در تیم تویسرکان همدان در کنار هم بودند و هماهنگی خوبی با هم دارند. وی در خصوص تمرینات تیم جهرم نیز بیان کرد: پیش از شروع مسابقات، یک هفته تیم در اردوی متمرکز بود و روزی دو جلسه تمرین داشتیم. خوشبختانه در دور برگشت، بازیهای بسیار بهتری را به نمایش گذاشتیم. کلیوند در خصوص وضعیت تیم تویسرکان که به عنوان مربی نیز شاگردان خود در آن شهر را نیز تمرین میدهد گفت: تیم جوانی در آنجا داریم، همه بازیکنان زیر 20 سال هستند و هیچ امکاناتی در آنجا نداریم. متأسفانه به خاطر نداشتن اسپانسر به دسته یک سقوط کردیم. اما در حال حاضر در مسابقات دسته اول در جایگاه دوم قرار داریم و امیدوارم سال بعد تیم تویسرکان بتواند به لیگ برتر صعود کند. کلیوند با اشاره به عدم پخش تلویزیونی مسابقات گلبال گفت: به دلیل اینکه هیچ تبلیغاتی در این رشته وجود ندارد، شرکتها نیز تمایلی برای توجه به این رشته از خود نشان نمیدهند. همین مسئله باعث شده بسیاری از مردم هیچ آشنایی با این رشته نداشته باشند. در حال حاضر در لیگ پانزدهم، آنطور که من شنیده ام بیشترین دستمزد برای تیم بهزیستی اصفهان و در حدود 8 میلیون تومان است. بسیاری از بازیکنان ارقامی کمتر از این در حدود یک و نیم میلیون تومان را دریافت میکنند که هزینه تغذیه آنها هم نمیشود. کلیوند در پایان گفت: امیدوارم بازیکنان جوانی که در لیگ گلبال حضور دارند، بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی در آینده باشند. امیر سرمدی

...............حوادث

* پشت پرده زایمان دختر معتاد: زن معتاد که برای زایمان اضطراری به مطب یک خانم دکتر متخصص رفته بود بر اثر خونریزی شدید جان باخت. اواسط پاییز سال گذشته گزارش مرگ مشکوک زنی 19 ساله به‌نام «نازنین» در یکی از بیمارستان‌های تهران به کلانتری 129 جامی اعلام شد. با حضور مأموران در محل مشخص شد زن جوان به‌همراه یک متخصص زنان و زایمان و در حالی که وضعیت بحرانی و خونریزی شدید پس از زایمان داشته به بیمارستان منتقل شده بود. کادر درمانی بیمارستان تلاش زیادی برای نجات او کردند اما به‌دلیل اعتیاد زن جوان و زایمان پرخطر در مطب پزشک به کما رفته و جان باخت. خانم دکتری که همراه بیمار به بیمارستان آمده بود در تشریح موضوع به مأموران گفت: «نزدیک ظهر بود که «نازنین» با مطب من تماس گرفت. او در ماه گذشته دو بار برای معاینه به مطب آمده بود. آن روز درد زایمان داشت، به او گفتم خودش را به بیمارستان برساند اما آنقدر اصرار کرد که پذیرفتم خودم معاینه‌اش کنم. «نازنین» با مرد جوانی آمده بود که میگفت همسرش است. هرلحظه احتمال وضع حمل وجود داشت. به همین دلیل با همان امکانات کم داخل مطب دست به‌کار شدم و بالاخره او با سختی بسیار دخترش را به دنیا آورد. بچه سالم بود اما «نازنین» بعد از زایمان دچار خونریزی شدید شد. آنجا بود که از زبان همسرش شنیدم «نازنین» معتاد است. تلاش زیادی برای کنترل وضعیت او کردم اما تجهیزاتم در مطب کافی نبود. دقایقی بعد نیز همسرش ناگهان ناپدید شد. به‌همین دلیل با بیمارستان تماس گرفتم و درخواست آمبولانس کردم.» با این اظهارات پرونده به دادسرای ناحیه 19 تهران فرستاده شد و جسد با دستور بازپرس برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. با توجه به اینکه هیچ آدرس و نشانی از «نازنین» در پرونده پزشکی او ثبت نشده بود، جست و جو برای یافتن خانواده‌اش در دستور کار مأموران قرار گرفت. تحقیقات برای شناسایی خانواده «نازنین» ادامه داشت که مأموران حقایق تلخی را درباره این مادر جوان به دست آوردند. در حالی که هیچ خبری از همسر این زن و پدر نوزادش وجود نداشت، مأموران پس از چند ماه جست و جو توانستند پدر و مادر نازنین را پیدا کنند. والدین «نازنین» سالها قبل از هم طلاق گرفته‌اند. آنها پس از دعوت به دادسرا از خانم دکتر به‌خاطر زایمان غیرقانونی در مطب و از کادر بیمارستان برای اهمال در درمان تنها دخترشان شکایت کردند. پدرش به قاضی گفت: «من و همسرم چند سال قبل از هم جدا شدیم. در این سال‌ها من حتی یک بار هم دخترم را ندیدم و فکر میکردم پیش مادرش زندگی میکند. او هم هرگز سراغم را نگرفته بود و از شرایط زندگی‌اش خبر نداشتم. حالا هم از عاملان مرگ او شکایت دارم.» مادر او نیز مدعی شد از وضعیت او بی‌خبر بوده است. این زن و شوهر که پیگیر پرونده مرگ دخترشان بودند، به‌دلیل شرایط خاص زندگیشان حاضر به نگهداری از نوه‌شان نشدند و نوزاد دختر تا پیدا شدن پدرش به پرورشگاه سپرده شد.

..........اطلاعرسانی

* به اطلاع مخاطبان ایران سپید میرساند: تحریریه در نظر دارد برای ویژه نامه نوروزی بخشی را به نوشته های خوانندگان روزنامه اختصاص دهد. از دوستانی که دستی به قلم دارند و علاقمند هستند، میخواهیم شعر، داستان کوتاه، طنز، دلنوشته بهاری، خاطرات سفر و گردشگری و تجربیات نابینایی مرتبط با ایام نوروز را حد اکثر در 700 کلمه و در قالب word تا دهم اسفند ماه به آدرس ایمیل: m.m198971@yahoo.com یا به شماره 09127376944 در واتسآپ ارسال نمایند. همچنین تأکید میشود که حق جرح و تعدیل مطالب برای ایران سپید محفوظ است و تنها مطالبی که نوشته خود دوستان بوده و قبلاً در جایی کار نشده باشند و قابلیت چاپ در روزنامه را داشته باشند، در ویژه نامه چاپ خواهند شد. مثل همیشه از همراهی شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *