شناسه خبر: 16432 منتشر شده در مورخ: 1397/12/7 ساعت: 08:42 گروه: سیاسی  
چهار برابر شدن مستمری خانواده های نیازمند

چهار برابر شدن مستمری خانواده های نیازمند

رییس جمهور در مورد افزایش مستمری به خانواده های نیازمند گفت: دریافتی خانوارده های خانواده ۳ نفره از ۷۱ هزار تومان به ۳۶۰ هزارتومان رسیده است. خانواده چهارنفره ۸۲ هزار تومان می گرفته و الان بیش از پنج برابر می گیرد یعنی ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان می گیرد .

به گزارش ایران سپید حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در جمع وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به زندگی سخت روزمره مردم، گفت: این مشکلات به این دلیل است چون شرایط عادی نیست و در تحریم هستیم اما کارهای بزرگی انجام شده است. مردم در سختی و مشکلات هستند مخصوصاً آنهایی که حقوق ثابت می گیرند. از وزیر و معاونان این وزارتخانه ها و مابقی می خواهم برای آنهایی که حقوق ثابت دارند فکری بکنند. آنهایی که درآمد متغییر دارند به نوعی زندگی خود را اداره می کنند ولی افرادی که حقوق ثابت دارند، کار برای آنها مشکل می شود.

رییس جمهوری اظهارداشت: آماری که درباره کمک به افراد نیازمند گفته شد با آماری که دیشب از برنامه و بودجه گرفتم متفاوت بود.خانواده یکنفره ۵۳ هزار تومان می گرفته که الان۱۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان می گیرد.خانواده ۲ نفره بیش از چهار برابر شده است به طوری که ۶۰ هزارتومان می گرفته که الان ۲۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان می گیرد.

به گفته روحانی خانواده ۳ نفره ۷۱ هزار تومان می گرفته که چهار برابر شده است و ۳۶۰ هزارتومان می گیرد. خانواده چهارنفره ۸۲ هزار تومان می گرفته و الان بیش از پنج برابر می گیرد یعنی ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان می گیرد. خانواده پنج نفره بیش از پنج برابر شده است ۱۰۰ تومان می گرفته که هم اکنون ۵۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می کند.

رییس شورای عالی اشتغال با بیان این که ما باید بیش از این مقدار به مردم کمک کنیم، افزود: به هر حال توان این دولت محدود است؛ اینکه توانسته به طور متوسط مستمری بگیری اقشار تحت فشار جامعه را بیش از چهار برابر کند، مهم است.

وی یادآور شد: در این چند سال قیمت اجناس هم ممکن است دو یا سه برابر شده باشد اما دولت هم پرداختی خود را چهار یا پنج برابر کرده است، ممکن است کسی بگوید همین پنج برابر هم کم است، اگر ما داشته باشیم باید بیشتر پرداخت کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر این که این آمار و ارقام کمک های دولت باید به مردم گفته شود، گفت: مردم باید بدانند که دولت در حد توان خود به عنوان خادمان مردم تلاش می کند تا معضلات زندگی آنها را کم کند.مشکلات وجود دارد و ما باید این مشکلات را کم کنیم.

روحانی در ادامه خطاب به مدیران وزارت کار گفت: بخش دیگری که در کار شما بسیار اهمیت دارد مربوط به خانواده‌های مددجو است.مددکاری نسبت به خانواده های بی سرپرست و معلول بسیار ارزشمند است و ما باید به این افراد کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده ای که یک یا دو معلول دارد باید مسکن آنها را حتما تامین کنیم و نیازمندی ها آن ها را بهتر تامین کنیم.حتما باید بتوانیم مهارت را به آنها بیاموزیم، این اقدام مهم تر از کمک مالی است، چگونگی مهارت آموزی کسی که یک دست یا دو دست ندارد و نابیناست، باید مشخص شود.

رییس جمهوری افزود: مهارت برای آدم هایی که نیاز به مدد دارند مهمتر از کمک مالی است تا بتواند روی پای خود بایستد و بتواند کار کند، ما در صورت امکان باید بتوانیم این افراد را با مهارت آموزی از بخش کمک مالی جدا کنیم.

وی در ادامه از تحت پوشش قرار گرفتن ۹۰۰ هزار نفر تا تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام بسیار ارزشمندی است که مردم باید آن را بدانند، با توجه به این که مشکلات در جامعه زیاد است مردم باید این آمار را بدانند تا جامعه امیدوار شود البته این به معنای این نیست که در پی حل مشکلات مردم نباشیم اما مردم باید در جریان کارها و خدماتی که در حال انجام است، قرار بگیرند.

رییس جمهوری اظهار داشت: این که اعلام کردید ۹۲ درصد بخش کار را بخش خصوصی انجام می دهد و شما حمایت می کنید، بسیار ارزشمندتر است.کار را به سمن ها و مردم خیر واگذار کنید و با قرار دادن ساختمان و امکانات از آن ها حمایت کنید، بگذارید مردم این اقدامات را انجام دهند. زیرا کاری که مردم انجام بدهند، بهتر از اقدامات ما خواهد بود.

روحانی افزود: این اقدامات به انسان روحیه و نشاط می دهد، از روزه مستحبی و حج مستحبی نشاط بیشتری می دهد، کار بزرگی است که ما به خانواده ای کمک کرده و آنها را خوشحال کنیم.

رییس جمهوری با بیان این که برخی به دلیل شرایط مالی با زندگی متوسط فاصله دارند و ما باید آن را حل کنیم، تصریح کرد: فقرمطلق از اهداف بزرگ ماست که باید برداشته شود، البته کمیته امداد به ما می‌گفت که فقر مطلق وجود ندارد.

روحانی تصریح کرد: ما باید برای برداشتن فقر مطلق در جامعه تلاش کنیم، البته فقر و نیازمندی همچنان خواهد بود اما اقدامی انجام دهیم که فقر مطلق نباشد و حداقل زندگی برای مردم وجود داشته باشد، این وظیفه همه ماست و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بار سنگین را بر دوش دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *