شناسه خبر: 16378 منتشر شده در مورخ: 1397/12/4 ساعت: 09:34 گروه: دانش و فن آوری  
نابینایان و معضلی به نام Skype

نابینایان و معضلی به نام Skype

یکی از محبوبترین نر افزارهای پیامرسان در میان نابینایان از قدیم الایام skype بوده است.

به گزارش ایران سپید نرم افزاری که امکان برقراری تماسهای صوتی و تصویری را به شکل دو نفره و گروهی یا به اصطلاح کنفرانسی برقرار میکرده است. مدتی است اما بروزرسانیهای متعدد و عجیب و غریب این نرم افزار آن را به یکی از دغدغه ها و درد سرهای استفاده کننده هایش بدل کرده است. این آپدیتهای انقلابی تقریباً از وقتی شروع شد که Microsoft امتیاز توسعه و انتشار این نرم افزار را خریداری کرد. حالا هم یکی از همین دست انقلابات در این نرم افزار اتفاق افتاده و کاربران نابینا را حسابی سردرگم کرده است.

ادامه استفاده کاربران نابینا از Skype در حال حاضر از سه مسیر امکانپذیر است. اول این که به استفاده از همان نسخهٔ هفت از skype classic ادامه بدهند که در این صورت باید این نکته هم در نظر گرفته شود که استفاده از این نسخه تنها تا پایان دوامبر ۲۰۱۹ امکانپذیر است و کاربران بالاخره مجبور به کوچ از نسخهٔ کلاسیک به مدرن خواهند شد. راه دوم، نصب نسخهٔ desktop version 8 است که از طریق وبسایت Skype امکانش برای کاربران فراهم شده است. راه سوم هم دانلود و نصب نسخه universal از فروشگاه Microsoft است. از این نسخه با عنوان Skype for windows 10 هم یاد شده است. با یادآوری این نکته که صفحه خوانها کمترین پشتیبانی را از این نسخه انجام داده اند، پیشنهاد میشود تا آنجا که برایتان مقدور است از دانلود و نصب این نسخه از Skype پرهیز کنید.  البته راه چهارمی هم وجود دارد و آن این است که صورت مسأله به کل پاک شود و کاربران به جای استفاده از نسخهٔ مربوط به ویندوز، از نسخه‌ای که برای اندروید طراحی شده استفاده کنند. گویا کاربران نابینای زیادی هم این مسیر را در پیش گرفته اند.

اگر skype desktop version 8 را دانلود کرده اید بهتر است برای استفاده راحتتر، دستی به دامان نسخه های اخیر صفحه خوان JAWS برسانید؛ چرا که در این نسخه ها و به طور خاص در JAWS 2019، اسکریپتهایی لحاظ شده و کلیدهای میانبری طراحی شده که کاربران نابینا بتوانند به آسانی از Skype استفاده کنند. اگر به JAWS مسلح شدید و خواستید فهرستی از کلیدهای میانبر این صفحه خوان را در skype مشاهده کنید، از کلیدهای ترکیبی Insert + H و Insert + W استفاده کنید. همچنین این امکان هم وجود دارد که با جست و جوی عبارت Skype hotkeys در موتور جستجوی Google، به صفحه ای بروید که فهرست تمامی کلیدهای میانبر Skype را نمایش میدهد. این دسته از میانبرها به صفحه خوانها ارتباطی ندارند و حتی بدون صفحه خوان هم قابل استفاده اند اما آنهایی که با Insert + H در اختیارتان قرار میگیرد، فقط زمانی قابل استفاده اند که JAWS را در رایانه تان اجرا کرده باشید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *