شناسه خبر: 16377 منتشر شده در مورخ: 1397/12/4 ساعت: 09:31 گروه: ورزشی  
هیأت نابینایان جهرم فاتح مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان شد

هیأت نابینایان جهرم فاتح مسابقات لیگ برتر گلبال آقایان شد

پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر گلبال مردان جمعه سوم اسفند در شیراز به پایان رسید و هیأت جهرم موفق شد با 33 امتیاز، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش ایران سپید در دور هفتم و پایانی این مسابقات، هیأت جهرم با نتیجه 13 بر 6 بهزیستی اصفهان را شکست داد، هیأت سیرجان 9 بر 4 از سد کیهان بد تهران گذشت، شهید هرندی تهران 12 بر 2 بهزیستی گلستان را در هم کوبید و اندیشه زرین اردبیل 12 بر 6 ابا بصیر اصفهان را مغلوب کرد. در نهایت، هیأت نابینایان جهرم با 33 امتیاز قهرمان شد، شهید هرندی تهران با 29 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و اندیشه زرین اردبیل با 28 امتیاز سوم شد. کیهان بد تهران با 21، بهزیستی اصفهان با 20، هیأت نابینایان سیرجان با 16، بهزیستی گلستان با 12 و ابابصیر اصفهان با 6 امتیاز به ترتیب چهارم تا هشتم شدند. دو تیم بهزیستی گلستان و ابابصیر اصفهان با قرار گرفتن در رتبه های هفتم و هشتم، به مسابقات دسته اول سقوط کردند. از نظر میزبانی، شهر شیراز نتوانست رضایت باشگاه ها را فراهم کند. خوابگاهی که برای استقرار تیمها در نظر گرفته بودند اصلاً مناسب نبود، به طوری که از هشت تیم، هفت تیم مجبور شدند در بخشهای مختلف شهر خانه ای را اجاره کنند. از نظر زمین نیز سالن مسابقات بسیار سرد بود و نتوانست رضایت گلبالیستها را فراهم کند. نکته دیگری که مورد اعتراض بسیاری از تیمها و مربیان قرار گرفت، عدم استفاده از توپهای نو بود. استفاده از توپهای دسته دوم باعث شد آمار گلهای زده شده بسیار بیشتر از حد استاندارد باشد. البته علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان در گفتگو با ایران سپید گفت: فدراسیون علیرغم شرایط تحریم، تعدادی توپ نو گلبال خریداری کرده که هم اکنون در گمرک قرار دارد. پس از ترخیص این توپها از گمرک، قرار است توپهای جدید بین استانها تقسیم شود و در مسابقات لیگ برتر و دسته اول نیز از توپهای نو استفاده شود. یکی دیگر از نقدهای وارده به این دوره از مسابقات لیگ برتر، عدم حضور بسیاری از داوران مطرح در مسابقات بود. طباطبایی، سرداور فنی داوران در مصاحبه با ایران سپید در پاسخ به این موضوع گفت: مسابقات در چهار روز برگزار میشد و بسیاری از داوران، امکان گرفتن مرخصی از ادارات خود را نداشتند. ضمن اینکه از هفت داوری که در دور برگشت قضاوت کردند، 4 نفر از آنها داوران بین المللی و سه نفر از داوران درجه یک هستند. همچنین در جلسه فنی که پنجشنبه شب با حضور علی اصغر هادیزاده نایب رئیس فدراسیون و با حضور سرپرستان و سرمربیان تیمها برگزار شد، باشگاه ها به این جمعبندی رسیدند که مسابقات لیگ برتر شانزدهم نیز در سال آینده با حضور هشت تیم برگزار شود. دور رفت مسابقات لیگ برتر سال آینده، در شهریور و دور برگشت، اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد. 

و همچنین در این دوره از مسابقات اندیشه زرین اردبیل عنوان بهترین خط حمله و شهید هرندی تهران عنوان بهترین خط دفاع را از آن خود کردند. 

امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *