شناسه خبر: 16372 منتشر شده در مورخ: 1397/12/2 ساعت: 08:30 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 2 اسفند 1397

روزنامه پنجشنبه 2 اسفند 1397

میزان عیدی مددجویان بهزیستی اعلام شد - ظریف چهره ای محبوب در چین - فروکش موج اول آنفلوآنزا - استخدام یک نابینای مطلق در سرویس روابط خارجی هند! - سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به خوان آخر رسید - عنوان دهمی هدفگذاری پارالمپیک در توکیو - بزی که سارقان را لو داد - چاردیواری - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

پنجشنبه 2 اسفند 1397

15 جمادی الثانی 1440

21 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6080

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

میزان عیدی مددجویان بهزیستی اعلام شد 2

ظریف چهره ای محبوب در چین 4 

فروکش موج اول آنفلوآنزا 5

استخدام یک نابینای مطلق در سرویس روابط خارجی هند! 7

سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به خوان آخر رسید 10

عنوان دهمی هدفگذاری پارالمپیک در توکیو 13

بزی که سارقان را لو داد

چاردیواری 17

اطلاعرسانی

............ویژه

* میزان عیدی مددجویان بهزیستی اعلام شد: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: عیدی مددجویان این سازمان تا پایان اسفند و به میزان یک ماه مستمری پرداخت خواهد شد. حسین نحوینژاد درباره زمان واریز عیدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی کشور، اظهار کرد: با توجه به آخرین پیگیریهای صورت گرفته، قرار است عیدی مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان تحت پوشش بهزیستی در اسفند ماه واریز شود. وی در ارتباط با میزان عیدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: رقم در نظر گرفته شده برای عیدی این افراد به میزان یک ماه مستمری خواهد بود. بر همین اساس تمام مددجویان تحت پوشش بهزیستی که مستمری دریافت میکنند، عیدی خود را در اسفند ماه دریافت خواهند کرد.

نحوینژاد افزود: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی در سال ۹۸ اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است که بودجه مد نظر ما برای اجرای کامل قانون، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط اقتصادی دولت رقم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ در نظر گرفته است که البته امیدواریم این رقم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اضافه شود. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده چند درصد اجرا خواهد شد، گفت: در این بخش نمیتوان درصدی را تعیین کرد، ولی امیدواریم با همکاری بخشهای مختلف شرایط خوبی را برای اجرای قانون ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از سیاستهای سازمان بهزیستی در قبال جامعه هدفش و به ویژه معلولان، حمایت از آنهاست که در همین زمینه سازمان بهزیستی تأمین وسایل کمک توانبخشی معلولان اعم از عصا، واکر و ویلچر را به عهده گرفته و در قالب طرح تأمین تجهیزات توانبخشی انجام میدهد.

* گلواژه: تفاوت بین حرف راست و حرف تقریبا راست مثل تفاوت صاعقه است با کرم شبتاب. مارک تواین

..............سیاسی

* ظریف چهره ای محبوب در چین. وانگ یی، وزیر خارجه چین خطاب به ظریف گفت: سخنرانی جانانه و شفاف شما (ظریف) در مورد دفاع از حقوق ایرانیان در کنفرانس مونیخ را از طریق تلویزیون نگاه کردم و فکر میکنم میلیونها بیننده چینی نیز سخنان شما را تماشا کردند و حالا شما به چهره ای معروف در میان چینیها تبدیل شده اید.

* روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:  به رغم آنکه هیچ تغییری در سیاستهای کلی بانک مرکزی در خصوص ارز ایجاد نشده و حتی تلاش این بانک برای بازگرداندن ارز ناشی از صادرات، روندی جدیتر به خود گرفته، چرا بار دیگر قیمت ارز میل به افزایش پیدا کرده است. پاسخ به این سؤال را باید در دو حوزه اصلی جستجو کرد. نکته اول احتمال افزایش شدید نقدینگی در سطح بازار و موضوع دوم، نیازهای عمومی پایان سال است.

.............بهداشت و سلامت

* فروکش موج اول آنفلوآنزا: معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، از فروکش کردن موج اول آنفلوآنزا در کشور خبر داد و گفت: با ادامه سرما در اسفند و فروردین نیز ممکن است یک موج کوتاه دیگر هم از این بیماری داشته باشیم.

* خطر کم خونی در کمین افراد گیاهخوار مطلق: یک استاد دانشگاه گفت: کمخونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ میتواند در افراد گیاهخوار مطلق ایجاد شود، زیرا رژیم غذاییشان تنها حاوی مقدار اندکی ویتامین B۱۲ است. با این حال، از آنجا که میزان ذخیره این ویتامین در بدن زیاد است، بروز کمبود ویتامین B۱۲ در گیاهخواران مطلق که مکمل ویتامین B۱۲ دریافت نمیکنند، چندین سال طول میکشد. بیماری کمخونی پرنیشز یک اختلال خونی ناشی از کمبود ویتامین B۱۲ است که با عدم توانایی بدن برای مصرف و استفاده مناسب از ویتامین B۱۲ که برای تولید گلبولهای قرمز ضروری است، مشخص میشود. برخی افراد به شکل ژنتیکی، مستعد ابتلا به این اختلال خود ایمنی هستند. وی سایر علل ایجاد این نوع کمخونی را شامل اختلالات روده کوچک مانند سلیاک، استئاتوره (اسهال چرب)، سرطانهای درگیر کننده روده کوچک، داروها (پارا آمینوسالیسیلیک اسید، کلشی سین، نئومایسین، متفورمین) و دریافت طولانی مدت الکل دانست و افزود: کمخونی پرنیشز نه تنها خون، بلکه مجرای گوارشی و سیستم عصبی محیطی و مرکزی را هم تحت تأثیر قرار میدهد و علائم آن شامل خارش پوست و مورمور شدن بویژه در دستها و پاها، حافظه ضعیف، عدم هماهنگی عضلانی و توهم است. درمان آسیب سیستم عصبی ممکن است حتی با شروع درمان هم غیر ممکن شود. همچنین کمبود ویتامین B۱۲ یکی از عوامل خطر پوکی استخوان است. در کمخونی شدید، در ابتدا B۱۲ از طریق مکمل تزریقی و سپس از منابع غذایی غنی B۱۲ تأمین میشود. به دلیل غنی بودن سبزیجات با برگ سبز از اسید فولیک، رژیم غذایی باید غنی از این مواد باشد.

...........از شش نقطه جهان

* برای اولین بار در هند اتفاق افتاد: استخدام یک نابینای مطلق در سرویس روابط خارجی هند! صدای زنگ تلفنی که در شب 12 ژوئن در خانه «Beno Zephine» به صدا در آمد، هنوز در گوشش شنیده میشود. تماس از طرف وزارت خارجه هند بود و حامل این خبر خوش که این دختر نابینای 25 ساله، به عنوان کارشناس سرویس خارجه برگزیده شده است. بنو که پیش از این به عنوان کارآموز در بانک ملی هند مشغول به کار بود، ضمن تشکر از «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند برای اتخاذ این تصمیم مهم به خبرنگاران میگوید: وقتی برای آزمون ورودی این مرکز 69 ساله ثبت نام میکردم، همه سعی داشتند مرا از حضور در این آزمون منصرف کنند. چرا که باور داشتند محدودیتهای سختی برای فعالیت نابینایان در این حوزه خاص در نظر گرفته شده است. آنها میگفتند: هیچ نابینایی نمیتواند در این حوزه استخدام شود و در این بخش فقط برای گروه خاصی از کم بینایان تسهیلاتی قائل شده اند. بنو از وقتی خبر استخدام خود را شنید، دیگر در پوست خود نمیگنجد. صبح تا شب در مدارس و دانشکده های مختلف، برای معلولین سخنرانی میکند و از لزوم داشتن انگیزه و اهداف والا برایشان صحبت میکند. اینکه دیپلماتهای پیشین این مرکز تصمیم به پذیرش فردی با شرایط بنو گرفته اند، چیزی کم از یک انقلاب در این مرکز ندارد. رئیس این مرکز در خصوص این تصمیم میگوید: من شک ندارم بنو با اراده ای که تا به حال از خود نشان داده، میتواند اموری را که به او محول میشود به خوبی انجام دهد. کارمندان این حوزه، قرار نیست فعالیتهای میدانی انجام دهند. کار آنها مطالعه و تحقیق در مورد پدیده های مختلف است. بنا بر این بنو به راحتی میتواند از پس مأموریتهای خود بر آید. بنو در باره وظیفه خود در سرویس خارجه هند میگوید: جهتگیری سؤالاتی که در طول مصاحبه استخدامی مطرح شد، تقریباً نوع وظایفم را برایم روشن کرد. بیشتر سؤالات در خصوص روابط خارجی و مسائل ژئو استراتژیک بود و اغلب پرسشهای کارشناسان در مورد استانهای شمال شرقی، یعنی جایی که هند بیشترین مرز را با کشورهای همسایه دارد مطرح میشد. بنو که در دانشگاه مَدرَس درس خوانده و در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده، از اینکه حوزه کاری خود را با حرف زدن مرتبط میبیند بسیار خرسند است و میگوید: من همیشه به مباحثه و سخنرانی علاقمند بوده ام و این فرصت شغلی، شانس بسیار بزرگی را برای من به وجود آورده که در همان شاخه ای فعالیت کنم که به آن تعلق خاطر دارم. بنو استقلال خود را بزرگترین عامل پیروزیش میداند و میگوید: استفاده از کتابهای بریل و پس از آن، بهره گیری از نرم افزار «jaws» در زمینه آموختن ظرایف زبانهای انگلیسی و تامیل کمک بسیاری به من کرده اند. من همچنین موفقیت خود را مدیون پدر و مادرم هستم که انرژی خود را بیدریغ مصروف رسیدن من به این موفقیت کرده اند.

...........سه، چهار، هفت

* سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به خوان آخر رسید: آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، شامگاه سه شنبه سی ام بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، آیین اختتامیه جشنواره با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ترابی مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، شاهین فرهت دبیر جشنواره، شهرام صارمی دبیر اجرایی جشنواره و چهره های هنری و جمع کثیری از علاقه مندان موسیقی برگزار شد. در این مراسم، مجری "جمشیدی" به عنوان مقدمه مروری بر اتفاقات مهم جشنواره کرد و بعد از آن، از گروه روشنا به سرپرستی حسین اینانلو دعوت کرد تا اجرای برنامه کند. در ادامه برنامه، جمشیدی با اطلاق لقب شاهین جشنواره به شاهین فرهت، از او دعوت کرد تا به عنوان دبیر جشنواره، سخنرانی کند. شاهین فرهت با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر بهترین زمان برای شنیدن موسیقی است، اظهار داشت: امسال آرزوی دیرینه من تا حدودی برآورده شد و آن، اجرای آثار آهنگسازان ایرانی در جشنواره امسال است. دبیر جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر در پایان ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد و معاون هنری و همچنین دفتر موسیقی، آرزو کرد موسیقی ایران در جهان روز به روز موفق تر شود. بعد از صحبتهای فرهت، نماهنگی از جاودانه های موسیقی که در یک سال اخیر درگذشتند، مثل ناصر چشمآذر، ناصر زرآبادی، دین محمد زنگشاهی، مصطفی مراد بختی، منوچهر لشکری، عبد الکریم مهر افشان، کاوه دیلمی، پیتر سلیمانی پور، بیژن سمندر و... پخش شد. در ادامه برنامه، جمشیدی از محمدرضا شجریان یاد کرد و او را سروش مردم ایران و خسرو آواز ایران عنوان کرد. همچنین جمشیدی از بهنام صفوی یاد کرد که در بیمارستان بستری است. بعد از اجرای گروه خنیاگران مهر، جمشیدی از هوشنگ ظریف و حسین دهلوی و داوود گنجه ای، اساتید پیش کسوت موسیقی یاد کرد و با این مقدمه بخش تجلیل از سه هنرمند صاحب نام موسیقی آغاز شد. در این قسمت، از کریم صالح عظیمی، رامین جزایری و فخری ملک پور همراه با پخش نماهنگ تجلیل شد. بعد از پایان بخش تجلیل، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سخنانی، از حضور در جمع هنرمندان موسیقایی ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: موسیقی ایرانی یک فرصت ایران است و فرصت برای هر فرد و جامعه ایرانی. موسیقی ایران حافظ هویت ایران است. ایران با زبان فارسی و موسیقی خود زندگی کرده است و زنده میماند. بعد از صحبتهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه موسیقی یاقلیق به خوانندگی امین سلیمپور و اجرای حسام اینانلو و رضا عسگرزاده، آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به پایان رسید.

.............ورزشی

* عنوان دهمی هدفگذاری پارالمپیک در توکیو: سیزدهمین نشست ستاد بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو در محل کمیته پارالمپیک برگزار شد. در این نشست که با حضور اعضای ستاد، مسئولین کمیته پارالمپیک، پولادگر و شعبانی بهار رؤسای فدراسیونهای تکواندو و تیر اندازی با کمان برگزار شد، در خصوص مصوبات جلسات پیشین، اولویت اعزام رشته ها بر اساس شانس مدالآوری و سایر موارد بحث و تبادل نظر شد. همچنین با توجه به برگزاری دور بعدی بازیهای پارا آسیایی در سال ۲۰۲۲ به میزبانی چین، مقرر شد از این پس، نشست ستاد بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، به صورت همزمان با بازیهای ۲۰۲۲ همراه باشد. بر این اساس، مبنای ستاد بازیها بر صعود پنج پله ای جایگاه ایران در پارالمپیک توکیو به نسبت پارالمپیک 2016 ریو، یعنی صعود از جایگاه پانزدهم به دهمی خواهد بود. در عین حال، نیمنگاهی نیز به کسب جایگاه تک رقمی در این رویداد بزرگ ورزشی وجود دارد. برای بازیهای پارالمپیک توکیو ۲۰۲0 همانند بازیهای پارا آسیایی جاکارتا، اولویت اعزام با رشته های مدالآور (با اولویت مدال طلا) است و این امر بر اساس متر و سنجه مشخصی تشخیص داده میشود. به این صورت که رکوردهای ورزشکاران بر اساس رویدادهای جهانی و آسیایی سه سال گذشته، یعنی سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رصد شده و بر اساس آن لیست اولیه افرادی که در اولویت مدالآوری، با در نظر گرفتن اولویت طلا هستند، مشخص شده و مورد حمایت کمیته پارالمپیک قرار میگیرند. البته ذکر این نکته ضروری است که بر اساس مصوبه ستاد، وضعیت رکورد ورزشکاران و شرایط آمادگی آنها به صورت روزانه رصد و به روز رسانی میشود و در بازه زمانی سه ماهه، گزارش آن به اطلاع اعضای ستاد خواهد رسید. چنانچه ورزشکار رشته ای از اولویتهای تعیین شده خارج شود، افراد حائز شرایط جایگزین خواهند شد. نشست بعدی ستاد پارالمپیک توکیو و پارا آسیایی ۲۰۲۲، ۲۰ اسفند در محل کمیته پارالمپیک برگزار خواهد شد.

.............حوادث

* بزی که سارقان را لو داد: سرقت به خاطر هدیه ولنتاین، حفر چاله برای سرقت احشام، مشروبات حاوی طلا و حمل مواد مخدر، بخشی از جرایم 687 متهم بازداشت شده در بیست و دومین طرح پلیس پیشگیری پایتخت است. در این طرح مأموران موفق به کشف 5 قبضه سلاح جنگی و 46 قبضه سلاح سرد، کشف 50 هزار انواع مواد محترقه شده شدند. در ادامه مشروح شیوه انجام یکی از این جرایم را میخوانید: کارشان سرقت احشام است، آن هم به شگردی خاص و کاملاً حرفه ای. اعضای این باند با حفر چاه گوسفند سرقت میکردند و اگر بز پیشرو را در یکی از سرقتها با خود نبرده بودند، هرگز دستشان رو نمیشد. شگرد سرقتتان چگونه بود؟ در مسیر گله ها چاله میکندیم، چاله ای که جای دو نفر باشد. بعد یکی از ما داخل چاله به کمین مینشست و زمانی که گوسفندان در حال عبور بودند پای یکی از آنها را میگرفتیم و به داخل چاله میکشاندیم. بعد هم دست و پای گوسفندان را میبستیم و وقتی گله میرفت ما از چاله بیرون میآمدیم و گوسفند را سوار خودرو کرده و از آنجا فرار میکردیم. ایده اش چطور به ذهنتان رسید؟ یک بار داشتیم از آن اطراف رد میشدیم که صدای گوسفندی را شنیدیم. گوسفندی داخل چاله افتاده بود و چوپان بدون توجه به او آنجا را ترک کرده بود. همین موضوع باعث شد تا ایده سرقت را از آن الگو برداری کنیم. چه شد که دستگیر شدید؟ از شانس بد در یکی از سرقتها بز پیشروی گله را سرقت کردیم. نبود بز باعث شد تا صاحب گله بفهمد که بزش به سرقت رفته و موضوع را به پلیس اطلاع دهد. پلیس هم چاله هایی را که ما کنده بودیم  شناسایی کرد و یک هفته طرح کمین گذاشت. ما هم غافل از اینکه پلیس در کمین ماست آخرین سرقت را با خیال راحت انجام دادیم و وقتی برمیگشتیم، دستگیر شدیم. من سارق نیستم. کارگاه پارچه بافی داشتم و با ارمنستان و روسیه معامله میکردم، اما پولم را ندادند و ورشکست شدم. همسرم هم از من طلاق گرفت و الآن در امریکا زندگی میکند.

 

............چاردیواری

* با سلام و تبریک پیشاپیش تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، از تأخیر  دو هفته ای این ستون پوزش میخواهم. حال به سراغ پاسخ پرسشها و نظرات شما میروم. آقای حضوری طی دو تماس، نخست از حقوق بازنشستگان شکایت کردند و با این توضیح که پس از سی سال کار، یک میلیون و 800 هزار تومان مستمری بازنشستگی دریافت میکنند که هیچ تناسبی با کار و زحمت ایشان و تطبیقی با شأن انسانی و تناسبی با هزینه های روزانه شان ندارد. البته دولت چند سالی است که از ضرورت همسانسازی مستمری بازنشستگان میگوید که همچنان پشت چراغ قرمز بودجه مانده است. چراغ قرمزی که البته به چراغ خواب شباهت پیدا کرده است. امیدواریم کلیه بازنشستگان عزیز با اجرایی شدن این طرح بتوانند در سالهایی که نیاز به آرامش و لذت بردن از معاشرت با فرزندان و نوه های خود دارند دیگر دغدغه معیشت روزانه نداشته باشند. بحث دیگر ایشان مربوط به کاهش کیفیت وسایل توانبخشی افراد معلول به دلیل تحریمهاست و درخواست ایشان برای اقدام تشکلهای این افراد به منظور لغو یا استثنای وسایل توانبخشی از تحریمهای اعمالی. البته پیشنهاد خوبی است و در این خصوص بررسیهایی نیز شده است. اما مشکل تأمین وسایل فقط تحریم نیست. در واقع در شرایط فعلی نیز قاعدتاً وسایل پزشکی و توانبخشی مشمول تحریم نیستند، اما فشار بر مجراهای نقل و انتقال ارز منجر به شمول تحریم بر این کالاها نیز شده است. مسئله دیگر، افزایش قیمت ارزهای خارجی است که عملاً قدرت خرید ملی را به سمت کالاهای کم کیفیت، ولی ارزان قیمت چینی سوق داده است. آقای لبافی، آقای عظیمی و دوست دیگری با ارسال پیامک در مورد میزان افزایش مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده پرسیدند که ترجیح میدهم پاسخ دقیق آن را به پایان تصویب بودجه 98 در همین ماه موکول کنم که اگر جوابی میدهیم دقیق و صحیح باشد. آقای مرتضی نوروزی از مطالب روزنامه انتقاد کردند؛ به ویژه ستونهای حوادث، بهداشت، ورزشی و سیاسی را غیر مفید دانسته و خواهان مطالبی مانند خاطرات نابینایان، زندگی نابینایان موفق یا ستونهای تخصصی مانند ازدواج شدند. هرچند برخی ستونهای مورد اشاره ایشان بشدت مورد درخواست بقیه خوانندگان است، اما قطعاً پس از عید تغییرات مفصلی را در محتوای روزنامه شاهد خواهید بود. تا از این موضوع فاصله نگرفتیم، آقای اشنوی ازکاشان از ستون هشتگ تشکر کردند و خانم عطامنش از مشهد نیز ضمن تشکر از مطالب روزنامه در خصوص تقویم، جویا شدند. چاپ تقویم در حال انجام است و همان طور که اطلاعیه آن را در این روزها در روزنامه میخوانید، قطعاً تا پیش از عید از طریق روزنامه توزیع خواهد شد. آقای نودهی از خراسان شمالی از گردهمایی تخصصی بیماران آر پی انتقاد کرده و آن را بی ثمر توصیف کرده اند که البته غیر از ایشان دیگرانی همین نظر را ابراز کردند. پاسخ عزیزان دیگر میماند در شماره بعد، با آرزوی سلامتی و کامیابی شما عزیزان.

 

.............اطلاعرسانی

* به اطلاع مخاطبان ایران سپید میرساند: تحریریه در نظر دارد برای ویژه نامه نوروزی بخشی را به نوشته های خوانندگان روزنامه اختصاص دهد. از دوستانی که دستی به قلم دارند و علاقمند هستند، میخواهیم شعر، داستان کوتاه، طنز، دلنوشته بهاری، خاطرات سفر و گردشگری و تجربیات نابینایی مرتبط با ایام نوروز را حد اکثر در 700 کلمه و در قالب word تا دهم اسفند ماه به آدرس ایمیل: m.m198971@yahoo.com یا به شماره 09127376944 در واتسآپ ارسال نمایند. همچنین تأکید میشود که حق جرح و تعدیل مطالب برای ایران سپید محفوظ است و تنها مطالبی که نوشته خود دوستان بوده و قبلاً در جایی کار نشده باشند و قابلیت چاپ در روزنامه را داشته باشند، در ویژه نامه چاپ خواهند شد. مثل همیشه از همراهی شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *