شناسه خبر: 16360 منتشر شده در مورخ: 1397/12/1 ساعت: 08:38 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 1 اسفند 1397

روزنامه چهارشنبه 1 اسفند 1397

افزایش مستمری معلولان از ۱۰۸ تا ۴۰۰ هزار تومان - دست خدا بالای همه دستهاست - چشم انداز بیکاری «۹۷» - قند خون بالا، عامل بروز دردهای کمری - مهمانی ایران و اتریش در تالار وحدت - اختلاف داشتیم، اما خوب کار کردیم - قتل زنی که در فضای مجازی با یک مرد دوست شد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

چهارشنبه 1 اسفند 1397

14 جمادی الثانی 1440

20 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6079

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش مستمری معلولان از ۱۰۸ تا ۴۰۰ هزار تومان 2

دست خدا بالای همه دستهاست 5

چشم انداز بیکاری «۹۷» 7  

قند خون بالا، عامل بروز دردهای کمری 10

مهمانی ایران و اتریش در تالار وحدت 13

اختلاف داشتیم، اما خوب کار کردیم 16

قتل زنی که در فضای مجازی با یک مرد دوست شد

اطلاعرسانی

 

............ویژه

* افزایش مستمری معلولان از ۱۰۸ تا ۴۰۰ هزار تومان: رئیس سازمان بهزیستی در خصوص افزایش مستمری معلولان گفت: از ۱۰۸ هزار تومان تا حدود ۴۰۰ هزار تومان بنا بر تعداد اعضای خانواده، مستمری معلولان افزایش مییابد. وحید قبادی دانا با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای پیشگیری از معلولیت اظهار کرد: بسیاری از معلولیتها بر اثر تصادف است، اما بخشی از آنها مربوط به زمینه های ژنتیک است. امروزه با طرح غربالگری اجباری به دنبال پیشگیری از بیماریهای ژنتیکی هستیم که منجر به معلولیت میشوند. وی در خصوص طرح غربالگری اجباری برای زوجها گفت: این طرح برای زوجهایی که میخواهند ازدواج کنند، در نظر گرفته شده که احتمال بیماریهای ژنتیک را مشخص میکند. افراد باید پرسشنامه هایی را برای این طرح پر کنند و اگر لازم باشد، گروههای ریسک به مراکز ژنتیک ارجاع داده میشوند. همچنین افرادی که دارای مشکل هستند و نیاز به آزمایشهای ژنتیک دارند، این آزمایشها برای آنان انجام میشود. او همچنین افزود: افرادی که مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، آزمایشهای ژنتیک برای آنان رایگان است. قبادی در خصوص افزایش مستمری معلولان بیان کرد: از ۱۰۸ هزار تومان تا حدود ۴۰۰ هزار تومان بنا بر بعد خانوار، مستمری معلولان افزایش مییابد که این مستمری از محل هدفمندی و اعتبارات سازمان است.

* معلولان از تجهیزات توانبخشی بیکیفیت ناراضی هستند: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تجهیزات توانبخشی در اختیار معلولان قرار میگیرد، اما نارضایتی آنان به دلیل کمبود اعتبار و خواست آنان دریافت تجهیزات باکیفیتتر است. حسین نحوینژاد افزود: تجهیزاتی که در اختیار معلولان گذاشته میشود، از نوع معمولی است؛ زیرا در برهه ای از زمان نیز با افزایش قیمت چند برابری این تجهیزات رو به رو شدیم، اما اکنون بسیاری از این مشکلات از جمله کمبود قطعات ویلچر برطرف شده است. وی ادامه داد: اینکه برخی افراد از تجهیزات توانبخشی راضی نیستند مسئله دیگری است. ویلچرهایی وجود دارند که «بالارو» هستند و از پله ها بالا میروند. وی اضافه کرد: از یک سو میخواهیم به تولیدات داخلی بها بدهیم و از سوی دیگر ویلچرهای آلمانی و آمریکایی تفاوت زیادی با ویلچرهای داخلی دارند. ویلچرهای ساخت داخل دارای نشیمن سخت هستند و بیماران، معلولان و سالمندان با استفاده از آنها دچار گردن درد و تاولهای دست میشوند. وی گفت: حق همه معلولان این است که از تجهیزات توانبخشی باکیفیت استفاده کنند، اما اعتبارات کم است. نحوینژاد در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال ایرنا مبنی بر اعتبارات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: این قانون به 12 هزار میلیارد تومان برای اجرای تمام ابعاد آن از مستمری، مسکن و اشتغال و دیگر موارد نیاز دارد که فعلاً 1100 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده و امید است اعتبارات بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

.............سیاسی

* دست خدا بالای همه دستهاست. همزمان با سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، صبح روز دوشنبه با حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی، رفتار و اقدامات غربیها را به معنی واقعی کلمه، خدعه آمیز خواندند و گفتند: تکلیف امریکاییها که مشخص است؛ زیرا شمشیر را از رو بسته اند، اما باید مراقب اروپاییها بود؛ زیرا آنها نیز با خدعه عمل میکنند. حضرت آیت ا... خامنه ای افزودند: من به مسئولین و دولتیها نمیگویم چه کنند، اما باید بنشینند، فکر کنند و به گونه ای عمل کنند که فریب آنها را نخورند و به امید آنکه حالا کاری بکنیم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند. ایشان خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنید و بدانید که دست خدا بالای همه دستها است و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری میکنند. * علی لاریجانی ظهر روز دوشنبه پیش از عزیمت به کشور چین در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، در خصوص اهداف این سفر گفت: ایران و چین دو کشوری هستند که از تمدن تاریخی برخوردار بوده و همیشه ارتباطات نزدیکی با یکدیگر داشته اند که جاده ابریشم تجلی این ارتباطات تمدنی بین دو کشور است.

* کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: در این شرایط سخت همه باید به دولت کمک کنیم و به جای قطب بندیهای احساسی با هم گفتگو کنیم.

* صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: فضای دیپلماسی گاهی اقتضا میکند که کارها با لبخند دیپلماتیک پیش رود و گاهی نیز مستلزم جدیت و حتی قهر انقلابی است؛ زبان دیپلماتیک به معنای سازش نیست.

* علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که دولت با مجوز مجلس تا کنون ۲ میلیارد دلار وام گرفته است که میتواند ۳ میلیارد دلار نیز استقراض کند.

..............گزارش روز

* چشم انداز بیکاری ۹۷/ ناکامی ادامه دار هدفگذاری کاهش نرخ بیکاری: با وجود هدفگذاری کاهش ۰.۸ درصدی نرخ بیکاری در برنامه ششم توسعه، این برنامه در دو سال نخست ناکام مانده است. در برنامه های توسعه ای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور برای پنج سال کشور هدفگذاری و تکالیفی نیز برای تحقق اهداف بر دوش دولت گذاشته میشود. یکی از شاخصهایی که در برنامه های توسعه ای پیشبینی میشود، نرخ بیکاری است که در برنامه ششم توسعه نیز هدفگذاری شده تا نرخ بیکاری در طول سالهای اجرا، یعنی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ سالانه ۰.۸ درصد کاهش یابد. بررسی نرخ بیکاری در سال ۹۶ به عنوان نخستین سال اجرای برنامه ششم توسعه نشان میدهد، این نرخ بیکاری در پایان سال ۹۶ فقط ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و از ۱۲.۴ درصد در پایان سال ۹۵ به ۱۲.۱ درصد رسید. همچنین در بهار امسال، نرخ بیکاری ۱۲.۱ درصد، در تابستان ۱۲.۲ درصد و در پاییز ۱۱.۷ درصد اعلام شد؛ با این حال به نظر نمیرسد در پایان سال ۹۷ نیز هدفگذاری برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش سالانه ۰.۸ درصدی تحقق یابد.  در صورتی میتوان ادعا کرد که هدفگذاری برنامه ششم توسعه در حوزه نرخ بیکاری در سال نخست اجرا محقق شده که نرخ بیکاری تا پایان سال به ۱۱.۶ درصد برسد. علاوه بر این، در برنامه پنجم هم که مربوط به سالهای ۹۰ تا ۹۴ بود و به دلیل تأخیر در تصویب برنامه ششم توسعه برای سال ۹۵ نیز تمدید شد، هدفگذاری شد تا با انجام اقدامات ضروری و لازم نرخ بیکاری در پایان سال برنامه (۱۳۹۴) تک رقمی شود و به ۷ درصد برسد. پیشبینی کاهش نرخ بیکاری به ۷ درصد در سال ۹۴ در حالی صورت گرفت که این نرخ در سال ۸۹ و در زمان تصویب برنامه پنجم توسعه ۱۳.۵ درصد بود. بر اساس این هدفگذاری، از سالهای ۹۰ تا ۹۴ باید سالانه ۱.۳ درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا میکرد تا این نرخ در سال پایانی برنامه به ۷ درصد برسد و تک رقمی شود. بررسی نرخ بیکاری در برنامه های توسعه پنجم و ششم حاکی از آن است که به رغم هدفگذاریها، نرخ بیکاری طبق برنامه پیشبینی شده کاهش نیافته است. همان طور که در نمودار بالا مشاهده میکنید، نرخ بیکاری باید در سال ۹۴ به عنوان سال پایانی برنامه پنجم توسعه به ۷ درصد میرسید؛ در حالی که این نرخ در سال ۹۴ یازده درصد بود. همچنین در سال گذشته که نخستین سال از اجرای برنامه ششم توسعه پشت سر گذاشته شد، نرخ بیکاری در پایان سال باید با کاهش ۰.۸ درصدی از ۱۲.۴ درصد در سال ۹۵ به ۱۱.۶ درصد کاهش پیدا میکرد. در صورتی که در این سال نرخ بیکاری ۱۲.۳ درصدی اعلام شده است. بنا بر این هدفگذاریهای برنامه های توسعه ای در حوزه کاهش نرخ بیکاری بدون پشتوانه اجرایی و تضامین لازم است. ضمن اینکه سیاستهای بازار کار به نحوی است که باید در کنار هدفگذاری کاهش نرخ بیکاری، به شاخصهای توسعه سرمایه گذاری و نرخ رشد اقتصادی نیز توجه شود؛ چرا که نرخ بیکاری تابعی از همین شاخصها است و متأثر از این عوامل میتواند متغیر باشد.

.............بهداشت و سلامت

* قند خون بالا، عامل بروز دردهای کمری: یک متخصص داخلی گفت: بالا بودن قند خون از عوامل مهم، اما کمتر شناخته شده در بروز بیماریها است؛ این عارضه میتواند در بروز دردهای کمری، انواع زخمها، کاهش قدرت بینایی و حمله قلبی مؤثر باشد. محمد کاظمی افزود: اگرچه این روزها اطلاعرسانی زیادی در خصوص قند خون بالا و بروز بیماری دیابت میشود، اما آگاهی بخشی درباره دیگر عوارض بالا بودن قند خون بسیار کم صورت میگیرد. اگر افراد علائم قند خون بالا داشته یا نسبت به آن شک دارند، باید با یک آزمایش ساده، از این مسئله مطلع شوند. اگر میزان قند خون از 1.10 گرم در هر لیتر خون بالاتر برود، نگران کننده است و در افرادی که سابقه خانوادگی دیابت و چاقی مفرط در ناحیه شکم دارند، اگر میزان قند خون به 1.15 گرم یا 1.20 گرم در لیتر برسد باید بررسیهای پزشکی انجام شود، زیرا بالا رفتن قند خون میتواند نشان دهنده مرحله پیش دیابت باشد. احساس گرسنگی زیاد نیز مانند تشنگی شدید جزو علائم قند خون بالا است، اما این احساس گرسنگی شدید بر اثر کاهش غیر عادی قند خون در ناحیه سلولی و مغزی به وجود میآید، اگر افراد بدون افزایش فعالیت بدنی متوجه احساس گرسنگی شدید خود شدند، باید وضعیت را جدیتر بگیرند. این متخصص داخلی گفت: عفونتهای پوستی یا ادراری، قارچهای واژینال یا عفونت مثانه میتواند از جمله علائم قند خون بالا باشد. کاظمی درباره نقش تغذیه در کنترل قند خون بالا، اظهار داشت: برای کاهش قند خون باید مواد غذایی مفید در رژیم غذایی گنجانده شود. مواد غذایی حاوی سبزیها و پروتئینها به پایدار کردن سطح گلوکز خون کمک میکند. به گفته وی، رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم، در کنترل میزان انسولین خون مؤثر است و با محدود کردن دریافت کالری، میتوان به کاهش وزن سالم دست یافت. گلوکز، قندی است که بیشترین استفاده را در بدن دارد. عدد قند خون نشان دهنده پیشرفت بیماری و نوع بیماری است، اگر عدد قند خون فرد پایینتر از 100 باشد، فرد به دیابت مبتلا نیست و میزان قند خون طبیعی است؛ اگر بین 100 تا 126 باشد، پیش دیابت است و آنها مستعد ابتلا به بیماری دیابت در آینده هستند، قند خون بالای 130 مبتلا به نوع دیابت یک است و فرد باید سریع تحت درمان قرار گیرد.

* راههای درمان سندرم خشکی چشم: سندرم خشکی چشم زمانی روی میدهد که چشم به قدر کافی اشک تولید نمیکند. با افزایش سن، برخی مشکلات پزشکی نظیر بیماریهای خود ایمنی، دیابت، سکته و مشکلات تیروئیدی موجب بروز خشکی چشم میشوند. برخی داروها هم ممکن است بر توانایی عملکرد مناسب غدد اشک تأثیر بگذارند. برای کنترل خشکی چشم راههای زیر توصیه میشود: افزایش رطوبت منزل با استفاده از دستگاه بخور. استفاده از عینک آفتابی در فضای باز به منظور حفاظت از چشمها در مقابل نور خورشید و هوا. استفاده از عینک به جای لنزهای تماسی. استفاده از قطره های مرطوب کننده چشم به منظور افزایش رطوبت چشم و حفظ تمیزی پلکها.

...........سه، چهار، هفت

* مهمانی ایران و اتریش در تالار وحدت: واپسین غروب اجراهای تالار وحدت در جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر، به اجرای ارکستر آیسو اختصاص یافت. ارکستر آیسو به رهبری مازیار یونسی، بیشترین بخشهای رپرتوار خود را به آثار آهنگسازان اتریش اختصاص داد. در این کنسرت، رافائل فینگر لوس از اتریش به عنوان خواننده اپرا، ارکستر آیسو را همراهی کرد. مازیار یونسی در گفتگوی کوتاهی که چند دقیقه پیش از اجرا با خبرنگار روابط عمومی جشنواره داشت، در خصوص رپرتواری که انتخاب کرده اظهار داشت: «قطعاتی که برای رپرتوار در نظر گرفتیم، از آثار آهنگسازان اتریش است. فقط دو قطعه از این رپرتوار را آثاری از ریچارد واگنر، آهنگ ساز مشهور آلمانی و هولست، آهنگساز بریتانیایی تشکیل میدهد.» وی درباره خواننده اپرای این اجرا نیز گفت: «رافائل فینگر لوس یکی از خوانندگان باریتون اتریش است که بسیار پر کار است. تا آنجا که امکان حضور در تمرینات را نداشت و مقرر شد یک روز قبل از اجرا به ایران بیاید و فقط در اجرای اصلی حضور پیدا کند.» - روایت یک عروسی: بر اساس این گزارش، نخستین قطعه که ارکستر نواخت، عروسی فیگارو، اثر موتسارت، آهنگساز شهیر قرن هجدهم اتریشی بود. این قطعه در واقع یک اپرا بوفا، یکی از انواع اپراست که روایتی کمدی موزیکال یا کمدی دراماتیکال دارد. این اپرا در چهار پرده تصنیف شده که داستان آن برگرفته از نمایش ازدواج فیگارو یا یک روز شلوغ، نوشته پییر بومارشه است. - فلوت سحرآمیز چه میگوید؟ با آمدن رافائل فینگر لوس روی صحنه، ارکستر بخشهایی از اپرای فلوت سحرآمیز، اثر موتسارت را نواخت. این قطعه آخرین اثر موتسارت است که در هزار و هفتصد و نود و یک خلق و در وین اجرا شد. اپرا نامه این اثر آلمانی و نوشته امانوئل شیکاندر است. این اثر در دو پرده و در قالب زینگ اشپیل، ترکیبی از آواز و گفتوگو است. در این داستان یک زوج جوان در تکاپو برای رسیدن به یکدیگر هستند و برای این هدف مجبورند از جانب زرتشت که صاحب خرد و داناییست، آزمونهایی را پشت سر بگذارند. قطعه بعدی، والس امپراطور، اثر یوهان اشتراوس پسر، آهنگساز قرن نوزدهم اتریشی بود. اشتراوس پسر به علت تصنیف والسهای زیاد، به پادشاه والس معروف است. او موفق شد والس را از شکل ابتدایی خود خارج کند و شکل پوئم سمفونی به آن بدهد. اشتراوس بیش از چهارصد والس ساخت. یکی از آثار اشتراوس که برای خود او محبوب است، مارش ایرانی است. با اجرای قسمت وبرلید اپرای جیپسی بارون اثر اشتراوس، بخش اول کنسرت ارکستر آیسو پایان یافت تا بعد از تنفسی کوتاه، حضار شاهد اجرای بخش دوم این کنسرت باشند. بخش دوم این کنسرت با اجرای سوئیت سینت پل، اثر گوستاو هولست، آهنگساز بریتانیایی قرن نوزدهم آغاز شد. تانهویزر، دومین قطعه این بخش بود. این قطعه اثر ریچارد واگنر، آهنگساز شهیر آلمانیست.

 

.............ورزشی

* اختلاف داشتیم، اما خوب کار کردیم: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رشته های مختلف ورزشی نابینایان و تقدیم فشرده فدراسیون در بهمن ماه سبب شد کمتر به رویدادهای برونمرزی مرتبط با معلولین بپردازیم. تقریباً 10 روز پیش بود که انتخابات مهم کمیته آسیایی پارالمپیک در دوبی برگزار شد که برای کشورمان با وجود داشتن یک کاندیدا، دستاورد خاصی نداشت. در این انتخابات، مجید راشد از امارات برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس کمیته پارالمپیک آسیا انتخاب شد. ماسایوکو میزونو از ژاپن و جنگ هیانگیوک از کره جنوبی نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند. راجش تومار از هند پست نایب رئیسی را از دست داد و این دو عضو در هیأت اجرایی حضور خواهند یافت. کن چوانگ از مالزی و عبد الرحیم الشیخ از عربستان سعودی به عنوان اعضای هیأت اجرایی انتخاب شدند. ناسابات اویونبات از مغولستان نیز به عنوان رئیس جدید کمیته بانوان در ورزش انتخاب شد. او جایگزین انیسا الهوتی از عمان شد. برای این پست، فاطمه رخشانی از ایران کاندیدا شده بود که رأی نیاورد. نداشتن یک کرسی در هیأت اجرایی آسیایی پارالمپیک برای کشوری که توانست عنوان سوم قاره کهن را در جاکارتا به دست آورد، قابل تأمل است. در حاشیه این مراسم، مجید راشد، رئیس کمیته آسیایی پارالمپیک گفت: امیدوارم با یک کار سخت، با آرامش و تحمل، بتوانیم اقدامات بزرگی را که در حمایت و گسترش جنبش پارالمپیک داشتیم، ادامه دهیم. ما بازیهای پارا آسیایی 2018 جاکارتا را با موفقیت برگزار کردیم که امیدوارم در چهار سال آینده بتوانیم رویدادها و مسابقات اینچنینی را بیشتر داشته باشیم تا موجب تحولات بزرگی برای ورزش معلولان آسیا شویم. راشد عنوان کرد: در چهار سال قبل، حتی اگر اختلاف نظرهایی وجود داشت، توانستیم به خوبی کار کرده و همکاری خوبی با اعضا داشته باشیم. اکنون میخواهیم بیشتر و سختتر کار کنیم تا گامهای بهتری برای آینده برداریم.

.............حوادث

* قتل زنی که در فضای مجازی با یک مرد دوست شد: چند روز قبل جسد زنی 40 ساله که با ضربات کارد به قتل رسیده بود در ابتدای جاده دودانگه به سمت سد شهید رجایی شهرستان ساری کشف شد. با اعلام این خبر به پلیس، دقایقی بعد با حضور بازپرس ویژه قتل و پلیس آگاهی اقدامات لازم در خصوص تشخیص هویت جسد صورت گرفت. با شناسایی هویت وی مشخص شد که این زن متأهل و ساکن سمنان بوده است. همزمان با شناسایی خانواده مقتول و ردیابی تلفن همراه وی مشخص شد که از چندی قبل با مردی که اهل مازندران بوده، اما ساکن سمنان است آشنا شده بود. بدین ترتیب شناسایی وی در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارآگاهان 3 روز بعد موفق شدند این مرد را پس از انجام اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی در شهرستان دامغان دستگیر و به ساری منتقل کنند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در تشریح این خبر گفت: متهم پس از انتقال به استان مازندران، در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان مورد بازجویی و تفهیم اتهام قرار گرفته و با قرار قانونی به زندان معرفی شد. متهم در بازجوییها ضمن اعتراف به قتل زن جوان گفت: مدتی قبل در فضای مجازی با این زن آشنا شدم و پس از جلب اعتماد وی با او قرار ملاقات گذاشتم. از آنجا که وی طلاهای زیادی داشت وسوسه سرقت به جانم افتاد. به همین خاطر او را به جاده تفریحی ساری کشاندم و در حالی که قصد سرقت داشتم، او مقاومت کرد که مجبور شدم با چاقو او را بزنم. بعد از قتل نیز جسدش را در مکانی خلوت رها کرده و به دامغان گریختم.

* بستن دختر معلول با زنجیر: مادر هندی برای رفتن به سر کار هر روز دختر معلولش را با زنجیر به دیوار میبندد. مادر این دختربچه یک نظافتچی است و میگوید برای انجام کار روزانه مجبور است دختر 7 ساله اش را در خانه تنها بگذارد، اما از آنجا که او دارای اختلالات گفتاری و ناتوانی در یادگیری است و نیاز به مراقبت بیوقفه دارد، به همین دلیل هر روز دختربچه را به دیوار زنجیر میکند.

.............اطلاعرسانی

* چاپ تقویم سال 1398 به خط بریل در مرکز نابینایان کشور (رودکی): با حمایت سازمان بهزیستی کشور، فرآیند آماده سازی و چاپ تقویم سال 1398 به خط بریل در دو قطع کوچک و بزرگ در مرکز نابینایان رودکی انجام شده است تا به صورت رایگان در اختیار نابینایان و کمبینایان متقاضی قرار گیرد. سعی ما بر آن است تا این تقویمها که با هزینه های بسیار تهیه میشوند، به شکل بهینه توزیع گردند و به دست مخاطبان خود برسند. به همین منظور مراکز، انجمنها، مؤسسات و نهادهای فعال در امور نابینایان میتوانند درخواست خود را به مدیریت مرکز نابینایان رودکی با شماره نمابر 33111294 ارسال نمایند. همچنین با توجه به اینکه در نظر است به زودی برای هر مشترک روزنامه ایران سپید یک تقویم از سوی مرکز نابینایان رودکی اهدا شود، انتظار میرود مراکز، انجمنها، مؤسسات در اعلام تعداد تقویم مورد درخواست خود، اعضای مشترک روزنامه ایران سپید را در نظر نگیرند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *