شناسه خبر: 16351 منتشر شده در مورخ: 1397/11/30 ساعت: 08:54 گروه: بهداشت و سلامت  
آموزش بهداشت دهان برای نابینایان با خط بریل در مشهد میسر شد

آموزش بهداشت دهان برای نابینایان با خط بریل در مشهد میسر شد

دکتر حسن حسین پور جاجرم، هدف از این اقدام را انتقال آموزش خودمراقبتی به نابینایان توانمندسازی آنها در انجام مراقبتهای دندانی و از بین بردن نابرابری در اطلاعات مربوط به مراقبتهای دندانی در مقایسه با سایر افراد جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایران سپید وی با بیان اینکه هدف این کتابچه نوجوانان و بزرگسالان است گفت: تهیه آن شامل بخش مطالعاتی، طراحی اولیه، نگارش اولیه محتوا و ارزیابی آن سه ماه طول کشیده است.

وی افزود: سلامت دهان و اهمیت آن، روش صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان، تغذیه مناسب، اهمیت معاینات دوره‌ ای دندانپزشکی و تاثیر دخانیات روی بافت دهان و دندانها از جمله مطالب این کتابچه است.
کتابچه آموزش بهداشت دهان و دندان برای نابینایان به همت گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی مشهد تهیه شده است.
دانشکده دندانپزشکی مشهد با سابقه 50 سال فعالیت یکی از بزرگترین، معتبرترین و قدیمی ترین دانشکده های دندانپزشکی در ایران می باشد که در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع ساخته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *