شناسه خبر: 16340 منتشر شده در مورخ: 1397/11/29 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
سازمان بهزیستی در طرح مشاوره هنگام ازدواج نقش راهبردی دارد / بازدید از کمپ ماده 16 در خلق‌آباد

سازمان بهزیستی در طرح مشاوره هنگام ازدواج نقش راهبردی دارد / بازدید از کمپ ماده 16 در خلق‌آباد

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در سفر به مشهد، ضمن شرکت در همایش آموزش مربیان طرح مشاوره زوجین هنگام ازدواج، از مراکز ماده 16 بازدید و یک شلتر را افتتاح کرد.

به گزارش ایران سپید  «فاطمه عباسی» در حاشیه‌ی همایش آموزش مربیان طرح آموزش هنگام ازدواج در مشهد گفت: مشاوره قبل از ازدواج باید به صورت یک فرآیند تخصصی دیده شود و هر مرحله از این فرایند، آموزش‌ها و مشاوره‌های خاص خودش را دارد.

وی با تأکید بر مشاوره و راهنمایی زوجین قبل از ازدواج گفت: سازمان بهزیستی از گذشته همواره آموزش‌ها و مشاوره‌هایی در دوران بلوغ، در زمان قبل و بعد از ازدواج و هنگام طلاق، در برنامه های کاری خود داشته و ده‌ها هزار نفر از شهروندان در گروه‌های مختلف سنی را طی سال‌های گذشته در این زمینه‌ها آموزش داده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  به نقش راهبردی سازمان بهزیستی در اجرای این طرح اضافه کرد: هم‌اکنون نیز برنامه‌ی مشاوره طلاق از سوی بهزیستی در حال اجراست که وسعت و فراگیری بیشتری دارد.
عباسی یادآور شد: در برنامه‌ای که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مشاوره زوجین در هنگام ازدواج در نظر گرفته شده، به خاطر محدود بودن زمان که در فرمت 6 ساعته پیش بینی شده، فرصت کافی برای مشورت و آگاهی دادن به زوجین فراهم نیست و از این گذشته، زمان این مداخله کافی به نظر نمی‌رسد.

بهزیستی برای اجرای نقش خود در طرح آماده است

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ادامه این همایش؛ در نشست اجرایی طرح "مشاوره هنگام ازدواج"  شرکت کرد و به منظور اجرای تکالیفی که در تفاهم‌نامه‌ی مصوب دولت برای بهزیستی در این برنامه مشخص شده اعلام آمادگی کرد.
وی گفت: گزینش روان‌شناسان، مصاحبه‌های تخصصی، اعزام و برنامه‌ریزی مشاوران این طرح و تعیین و پرداخت حق‌الزحمه مشاوران، به عهده بهزیستی گذاشته شده که انجام خواهد شد.

عباسی خاطر نشان کرد: امیدواریم کار آموزش به زوجین به این مقطع کوتاه زمانی محدود نباشد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم زوجین را از زمان انتخاب و تصمیم تا سال‌های زندگی مشترک، تحت آموزش و مشاوره قرار دهیم.

بازدید از کمپ ماده 16 در خلق‌آباد

در ادامه، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از یک مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در مشهد بازدید کرد و افزود:  در خصوص نیازهای مددجویان این مرکز در زمینه‌ی اشتغال و مسکن موقتی برای رسیدن به استقلال و بازگشت این افراد به جامعه تلاش می‌کنیم نیازهای مددجویان را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه‌ی اعتبارات ماده 16 نیز در حال رایزنی فشرده و سازنده با ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم که این اعتبارات در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

عباسی ضمن ابراز رضایت از کیفیت خدمات این کمپ گفت: بکارگیری پروتکل اجتماع‌درمان‌مدار که در این مرکز انجام شده، نتایج خوبی داشته و فرایند درمان و بهبودی مددجویان را تسریع کرده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور  در پایان  به تأمین اعتبارات مربوط به اشتغال فراگیر بهبودیافتگان در مراکز غیر دولتی اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در مورد بهبودیافتگان اعتیاد را پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است؛ افتتاح یک شلتر مردان در منطقه‌ی اسماعیل‌آباد از دیگر برنامه های «فاطمه عباسی» در مشهد بود. این شلتر در جنب مرکز کاهش آسیب و برای پوشش پناهگاه شبانه‌ی معتادین و تأمین 2 وعده غذای گرم برای این بیماران تأسیس شده و توسط بخش غیر دولتی اداره می‌شود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ضمن افتتاح این مرکز، با مددجویانی که در این شلتر پذیرش شده‌اند گفتگو و از مشکلات آنان آگاه شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *