شناسه خبر: 16310 منتشر شده در مورخ: 1397/11/28 ساعت: 09:02 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 28 بهمن 1397

روزنامه یکشنبه 28 بهمن 1397

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی به مددجویان بهزیستی - باز هم پیامکهای تهدیدآمیز - انتظار معلولان برای مناسبسازی نظام قضایی و اجرایی - درمان دیابت و سرطان با روش پزشکی شخصی - وادی شعر (نصر ا... مردانی) - سه، چهار، هفت - خراسان رضوی فاتح مسابقات قهرمانی کشور شنای نابینایان شد - پاکت آبمیوه باعث مرگ دانشآموز شد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

یکشنبه 28 بهمن 1397

11 جمادی الثانی 1440

17 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6076

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی به مددجویان بهزیستی 2

باز هم پیامکهای تهدیدآمیز 3

انتظار معلولان برای مناسبسازی نظام قضایی و اجرایی 4

درمان دیابت و سرطان با روش پزشکی شخصی 9

وادی شعر (نصر ا... مردانی) 11

سه، چهار، هفت 14

خراسان رضوی فاتح مسابقات قهرمانی کشور شنای نابینایان شد 17

پاکت آبمیوه باعث مرگ دانشآموز شد

اطلاعرسانی

............ویژه

* پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اشتغال روستایی به مددجویان بهزیستی: رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: تسهیلات ۵۰ میلیونی برای دایر کردن کسب و کارهای کوچک در روستاها به مددجویان بهزیستی پرداخت میشود. مهناز کاشی اظهار کرد: سود در نظر گرفته شده برای این تسهیلات در مناطق مرزی ۴ درصد، در روستاها ۶ درصد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد بوده و به مشاغلی پرداخت میشود که در رسته های اعلام شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که سقف پرداخت تسهیلات در بخش کارآفرینی را برداریم تا این مهم مورد تصویب کمیته اشتغال بانک مرکزی قرار گیرد. کاشی در ادامه گفت: در راستای ایجاد شغل برای افراد دارای معلولیت، ۵۶ رسته شغلی ویژه در آزمون استخدامی اسفند ماه مشخص شده و افراد معلول در صورت کسب نمره لازم میتوانند در استان مورد نظر خود مشغول خدمت شوند.

.............سیاسی

* باز هم پیامکهای تهدیدآمیز.  عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: ارسال پیامکهای تهدیدآمیز به اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نمایندگان مجلس در خصوص لایحه پالرمو، کاری نادرست است.

* احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر ما به fatf هم بپیوندیم مشکلات حل نخواهد شد؛ چون ریشه مشکلات داخلی است. اصلاً خودشان هم میگویند معلوم نیست با این کار وضعیت بهتر شود.

* ابطحی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دولت پاکستان باید بداند و به ارتش خود تفهیم کند که اگر نخواهند جلوی نفوذ تروریستها از مرز پاکستان را بگیرند، ما کاری که با داعش در سوریه کردیم در اینجا هم انجام میدهیم و برخورد جدی با ارتش پاکستان خواهیم داشت.

* کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد و امکانپذیر است.

.............گزارش ویژه

* انتظار معلولان برای مناسبسازی نظام قضایی و اجرایی: حقوق افراد دارای معلولیت در روند دادرسی، زمینه ساز کارگاه تخصصی شد که به همت مرکز آموزش قوه قضائیه و اداره کل امور بین الملل قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کل کشور و با حضور مصباح انصاری رئیس اداره توسعه اجتماعی اداره کل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه، حسین نحوینژاد معاون توانبخشی بهزیستی کل کشور، جواد طهماسبی دادیار دیوان عالی کشور، سید علی کاظمی مشاور حقوقی قوه قضائیه، تعدادی از نمایندگان تشکلهای غیر دولتی معلولان و بیش از 50 قاضی از سراسر کشور برگزار شد. در ابتدای این کارگاه دو روزه، حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با تأکید بر توجه به هویت فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت در مجامع حقوق بشری، در جمع قضات بیان کرد: «یکی از نکات مورد توجه برای کمیته ناظر بر اجرای کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت مستقر در سازمان ملل، رعایت حقوق افراد دارای معلولیت است که در مواد 5 «برابری و عدم تبعیض»، 10 «حق حیات»، 12 «شناسایی در پیشگاه قانون»، 13 «حق دادخواهی»، 14 «آزادی و امنیت فردی»، 15 «آزادی از شکنجه یا مجازات یا رفتار ظالمانه»، 16 «آزادی از استثمار، خشونت و سوء استفاده» و همچنین در نظر گرفتن مجازات در ماده 5 و ماده 15 قانون حمایت از حقوق معلولان برای عدم مناسبسازی و عدم اشتغال معلولان در دستگاههای دولتی که به این موارد توجه و تأکید خاصی شده است.» در ادامه این نشست مصباح انصاری، رئیس اداره توسعه اجتماعی اداره کل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه به بحث دسترسی برای افراد دارای معلولیت پرداخت و گفت: «موضوع دسترسی به دو بخش فیزیکی و غیر فیزیکی تقسیم شده است. بحث دسترسی را با یک سؤال از قضات شروع میکنم: کدام یک محاکمی دارید مناسبسازی شده و ساختمانی که فرد دارای معلولیت به راحتی در آن تردد کند؟ آیا ورودی ساختمان دادگستریها برای معلولان ویلچرسوار مناسب است؟ آیا داخل ساختمان آسانسور با ظرفیت حمل ویلچر وجود دارد؟ آیا سرویسهای بهداشتی مناسب برای معلولان در دادسراها وجود دارد؟ در این زمینه نه تنها در محاکم قضایی، بلکه در کل کشور مشکل داریم. برای حل این معضل باید هر مدیری در بخش خودش مناسبسازی را در نظر بگیرد و فضای مناسب را برای همه اقشار جامعه ایجاد کند. در قانون برای عدم دسترسی مجازات درجه 5 تا درجه 8 پیشبینی شده است.» وی با اشاره به مثالی بر ضرورت مناسبسازی در محاکم قضایی تأکید کرد و گفت: «در مجتمعهای قضایی اصول مناسبسازی رعایت نشده است و فرد جانباز یا معلولی که میخواهد وارد این مکان شود، حتی اگر این ساختمان دارای آسانسور باشد، باید از تعداد زیادی پله جلوی در ورودی عبور کند تا به آسانسور داخل ساختمان برسد. حال باید چند جوان و خیر پیدا شوند سر و ته ویلچر فرد را گرفته و او را وارد سالن کنند. در مجتمعهای قضایی عموماً چند ساعت وقت صرف میشود تا طرف به نتایجی در پرونده اش دست پیدا کند؛ حال در این زمان اگر نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد، باید چه کار کند؟ اگر اتاق قاضی مربوطه طبقه چهار ساختمان باشد، این فرد معلول چطور میتواند بدون وجود آسانسور از سد پله ها عبور کند؟ در اکثر قوانین به موضوع دسترس پذیری تأکید شده، اما متأسفانه اجرا نشده است.»
بعد از صحبتهای نماینده وزارت امور خارجه در این کارگاه، نوبت به نماینده معلولان رسید تا از مشکلات این قشر و حقوقشان صحبت کند. سهیل معینی، رئیس کمیته مراجع ملی اجرای کنوانسیون حقوق معلولان از اهداف کنوانسیون حقوق معلولان گفت: «دیدگاههای مختلفی در جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه وقتی هنوز افراد عادی در استفاده از مکانهای عمومی، سرویسهای بهداشتی، حمل و نقل و... مشکل دارند چه کار میتوان برای معلولان کرد؟ وقتی حرف از استفاده از مترو و بی آر تی میشود، مسئولان میگویند: «مردم عادی هم با سختی و ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل رو به رو هستند و با فشار سوار و پیاده میشوند. چطور میشود جای مخصوصی را برای معلولان در نظر گرفت؟» وقتی حرف از برابری میزنیم، این دید است که مشکل ایجاد میکند. قرار نیست اول افراد سالم در صف دریافت خدمت قرار گیرند بعد اگر چیزی باقی ماند و فضایی بود، به معلولان دهیم. در کنوانسیون حق جدیدی به معلولان عطا نشده است. افراد معلول همان حقوقی را میخواهند که همه مردم دارند. تمام حرف کنوانسیون آن است که ضد تبعیض کار کنیم. اگر ما میگوییم فرد معلول دارای حقوق است، دارای مسئولیت هم هست و اگر روزی در جایگاه متهم به جرمش رسیدگی میشود، باید حقوقش به عنوان یک انسان رعایت شود. اگر برای معلول قرار زندان صادر شده است، باید تا پایان دوره محکومیت به زندان برود، اما باید شرایط آن زندان مناسب این فرد باشد.» ادامه دارد

.............بهداشت و سلامت

* درمان دیابت و سرطان با روش پزشکی شخصی: معاون دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...، از درمان موفقیتآمیز بیماریهای دیابت و سرطان با روش پزشکی شخصی در ایران خبر داد و گفت: پزشکی شخصی، پزشکی فرادقیق و گامی هدفمند برای درمان بیماریهایی چون مشکلات قلبی-عروقی است. رئیس مرکز تحقیقات پزشکی شخصی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... نیز گفت: در این پزشکی علاوه بر کاهش هزینه ها، کمتر شدن عوارض درمان نیز اتفاق می افتد. دکتر صارمی افزود: در پزشکی شخصی بر اساس  اطلاعات بالینی، پیراپزشکی، ژنومی و محیط، بیماری تشخیص  و درمان او پیشنهاد میشود و داروی مناسب با دوز مناسب در زمان مناسب و برای فرد مناسب انتخاب میشود. همچنین با این طب میتوان فهمید که امکان بروز سرطان چقدر است و در صورت ابتلا، تشخیص زودهنگام را پیشنهاد کرد.

* بهترین درمان سرماخوردگی: کمخوابی و استرس، میزان هورمونهای خاصی را در بدن بالا میبرد که مکانیسم دفاعی بدن را بسیار کند میکنند. متخصصان آلمانی میگویند خواب، نیروی برخی سلولهای ایمنی را تقویت میکند تا به هم بچسبند و سلولهایی را که با ویروس آلوده شده اند، از بین ببرند. مدیر این تحقیقات میگوید: اگر میخواهید سیستم ایمنیتان آماده مبارزه با مهاجمان باشد، هر شب خواب کافی داشته باشید و از استرس مزمن پرهیز کنید.

* خطر گسترش سرخک: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: موارد ابتلاء به سرخک در جهان ۵۰ درصد افزایش یافته است و سال 2018 سرخک جان ۱۳۶ هزار نفر را گرفته است. این سازمان میگوید علت این امر در کشورهای فقیر، عدم دسترسی به واکسن و در کشورهای اروپایی، رواج اطلاعات غلط است که از یک مقاله بی اعتبار سرچشمه گرفته که نشر آن در سراسر جهان منجر به خودداری برخی والدین از ایمن سازی کودکان شده است. این گروه به جنبش "ضد واکسن موسوم است. 

.............وادی شعر

* نصر ا... مردانی در سال 1326 در کازرون به دنیا آمد. دوران کودکی و تحصیلات خود را در همان جا به پایان برد. او به دلیل دارا بودن مسئولیتهای فرهنگی، بسیاری از اوقات خود را در تهران میگذراند. رویکرد مردانی به شعر به سال 1337 باز میگردد. وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به صورت بسیار جدیتر به فعالیت پرداخت و همکاریهای خود را با حوزه هنری آغاز کرد. وی از جمله شاعرانی است که شعرهایش در بیشتر روزنامه ها، مجلات، مجموعه ها و جنگهای ادبی انتشار یافته است. «مردانی» همچنین سرپرستی انجمن ادبی شاعران انقلاب اسلامی شیراز را بر عهده داشت. وی از آغاز دفاع مقدس در بسیاری از سفرهای شاعران به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف جبهه شرکت داشت و در شبهای شعر دفاع و مقاومت و همایشهای سراسری شعر دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت.

مردانی در آخرین روزهای زندگی خود، خواسته بود تا به کربلا برود. به همین دلیل نیز به همراه همسر و دامادش به کربلا رفت و در همان جا در 56 سالگی پس از یک دوره بیماری طولانی، درگذشت. بی تردید برای شاعری چون او که عمری با حماسه و حماسه سرایی زیسته بود، مرگ در بستر بسیار حقیر و ناچیز بود و چنین شاعری را هیچ پایانی این گونه زیبا و ژرف برازنده نبود. پس به تعبیری مردانی که ماهها از رنج بیماری نیاسوده بود و خسته از رنگها و نیرنگها آخرین راه را در توسل به مولا و مراد بزرگ خویش جستجو کرده بود، جان خسته را به مقصد رساند و رهایی را طلب کرد تا به آسمانها پر بگشاید و چنین شد که آخرین چکامه اش را زیبا سرود و مرگ چنان شکوهمند او را دریافت که حسرت بسیاری را بر انگیخت. پیکر او را برای خاکسپاری به زادگاهش کازرون منتقل نمودند. مردانی را میتوان شاعر انقلاب نامید؛ چرا که تمامی کتابهای شعرش در 28 سال گذشته درباره مفاهیم انقلاب و مذهب است. کتاب خون نامه این شاعر مذهبی در سال ۸۲ به عنوان کتاب سال معرفی شد. از مردانی آثاری غیر از شعر نیز باقی مانده؛ از جمله تصحیحی ذوقی از دیوان حافظ با عنوان «حافظ از نگاه مردانی»، اما آن چیزی که در ذهن نسل جوان مانده، قطعه شعری است که در کتاب فارسی دبیرستان آمده است: از خوان خون گذشتند، صبح ظفر سواران، پیغام فتح دارند، آن سوی جبهه یاران؛ در شط سرخ آتش، نعش ستاره میسوخت، خون نامه نبرد است، آیین پاسداران؛ در کربلای ایثار، مردانه در ستیزند، رزمآوران اسلام، با خیل نابکاران؛ در شام سرد سنگر، روشن چراغ خون است، ای آب دیده تر کن، لبهای روزه داران؛ در رزمگاه ایمان، با اسب خون بتازند، تا وادی شهادت، این قوم سربداران؛ گلگونه شهیدان، با خون گل بشویید، تا سرختر نماید، رخسار روزگاران؛ هابیلیان کجایید؟ قابیل دیگر آمد، ننگ است جان سپردن، در دخمه تتاران؛ در بادهای سوزان، نیلوفران خاکی، چشم انتظار آبند، ای روح سبز باران؛ ای ابر پر صلابت، آبی ز دیده بفشان، با مرگ لاله طی شد، افسانه بهاران؛ بیباوران عالم، با چشم دل ببینید، آیینه زمان است، این پیر در جماران.

 

.............سه، چهار، هفت

* خاطره بازی ارکستر سازهای ملی ایران در جشنواره موسیقی: در شامگاه دومین روز از سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، تالار وحدت میزبان ارکستر سازهای ملی ایران شد تا برای مخاطبان موسیقی ایران و جهان، هم خاطره خلق کند و هم خاطرات آثار به یاد ماندنی را یادآوری کند. بخش اول رپرتوار ارکستر سازهای ملی ایران با سوئیت ابن سینا، ساخته فرهاد فخرالدینی آغاز شد. فخر الدینی این قطعه را برای سریال خاطره انگیز ابن سینا، ساخته کیهان رهگذار ساخته بود. چهارگاه برای ویولن و ارکستر، دومین قطعه ای بود که با حضور امین غفاری به عنوان سولیست ویولن اجرا شد. این قطعه را فرهاد فخر الدینی در دهه پنجاه ساخته بود که برای نخستین بار در برنامه شماره صد و هفتاد و یک گلهای تازه اجرا شد که شجاع الدین لشکرلو، سولیست آن اجرا بود. لزگینکا از باله گایانه، سومین قطعه ای بود که ارکستر سازهای ملی آن را اجرا کرد. این قطعه بخشی از باله گایانه اثر آرام خاچاتوریان است. باله گایانه برای اولین بار در نهم دسامبر هزار و نهصد و چهل و دو در شهر پرم روسیه به روی صحنه رفت. در ادامه این کنسرت، وحید تاج به روی صحنه آمد تا تصنیفهای بخش اول را اجرا کند. او قبل از اجرای تصنیف موج که چهارمین قطعه کنسرت بود، گفت: «تصنیف موج از ساخته های استاد فخر الدینی با کلام زنده یاد فریدون مشیری است که خوانندگان بزرگ آن را اجرا کرده اند. یکی از این بزرگان که من در آواز خیلی چیزها از ایشان آموخته ام و مدیون او هستم، استاد محمدرضا شجریان است. آرزو میکنم ایشان به زودی سلامتی کامل را به دست آورند.» تصنیفهای «خوش آمدی» ساخته رضا نارون با کلامی از کاوه و «بهار من» ساخته علی تجویدی با کلامی از منیره طه، پنجمین و ششمین تصنیفهایی بود که تاج اجرا کرد و با اجرای این دو تصنیف، بخش اول کنسرت ارکستر سازهای ملی پایان یافت. بعد از تنفس کوتاه، بخش دوم کنسرت با اجرای ریتمهای رقص آذربایجانی، اثر توفیق قلی اف، آهنگساز شهیر موسیقی فلک آذربایجان آغاز شد. قلیاف این قطعه را برای ناقاره و ارکستر نوشته است که وحید اسداللهی با ساز ناقاره در اجرای این قطعه، ارکستر را همراهی کرد. اجرای اسد اللهی چنان پر شور بود که چند بار تشویق مخاطبان در سالن هنگام اجرای قطعه را به همراه داشت. در ادامه، امین غفاری به عنوان سولیست ویولن قطعات شورآفرین ساخته علی اکبر قربانی، هوراستکاتو ساخته گریگوراش دینیکو و پرواز زنبور عسل اثر کرساک اف، کلاسیسیست شهیر روس را با ارکستر اجرا کرد. در ادامه ارکستر رنگ شرقی، از ساخته های موسی خان معروفی را اجرا کرد تا بعد از آن، وحید تاج برای اجرای چند تصنیف به روی صحنه بیاید. در این قسمت وحید تاج تصنیف به یاد صیاد، اثر جواد لشکری با تنظیم مرتضی حنانه و کلام هدایت نیرسینا را اجرا کرد. مرتضی حنانه این تصنیف را برای ارکستر فارابی تنظیم کرده بود که از اوورتور آن در فیلم سینمایی «تشریفات» استفاده شد.

.............ورزشی

* خراسان رضوی فاتح مسابقات قهرمانی کشور شنای نابینایان شد: شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور شنای نابینایان در بخش مردان، 26 بهمن در مشهد به پایان رسید. در این رقابتها 100 شناگر از 12 استان با هم به رقابت پرداختند. مسابقات در دو رده سنی جوانان زیر 19 سال و بزرگسالان برگزار شد و شناگران در 10 ماده انفرادی، دو ماده تیمی و در سه کلاس پزشکی به مصاف هم رفتند. در نهایت پس از برگزاری مسابقات در دو روز، تیم خراسان رضوی  با 1024 امتیاز قهرمان شد، اصفهان با 675 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و یزد با 588 امتیاز سوم شد. تیمهای تهران با 560 امتیاز، فارس با 487 و مازندران با 210 امتیاز چهارم تا ششم شدند. استانهای البرز، کردستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، مرکزی و زنجان، هفتم تا دوازدهم شدند. حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان کشورمان در مصاحبه با ایران سپید گفت: رقابتها در سطح خوبی برگزار شد؛ به طوری که 30 رکورد ملی در بخش جوانان و بزرگسالان شکسته شد. شریفیان در پاسخ به این سؤال که چرا نتایج مسابقات جوانان و بزرگسالان با هم محاسبه شد؟ گفت: این رقابتها در سالهای قبل به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار میگرفت و در رده سنی جوانان، کاپ و حکم قهرمانی نیز به تیمها تعلق میگرفت. اما چون فدراسیون نابینایان در سال جاری رقابتها را به صورت جشنواره ای برگزار میکرد، تصمیم گرفتند به مجموع دو رده سنی کاپ و حکم قهرمانی بدهند. البته از نظر فنی، این مسئله جوانمردانه نیست، اما تصمیمی است که فدراسیون گرفته و این مسئله نه تنها در شنا، بلکه در سایر رشته های ورزشی نیز به همین شکل عمل شده است. شریفیان در خصوص رقابتهای آتی شنای نابینایان گفت: در صورت موافقت IPC در اردیبهشت ماه سال آینده، مسابقات قهرمانی کشور شنا در مسافت بلند را که جنبه انتخابی تیم ملی برای مسابقات جهانی انگلستان را دارد برگزار خواهیم کرد. «امیر سرمدی»

.............حوادث

* پاکت آبمیوه باعث مرگ دانشآموز شد: بازی دانشآموز دبستانی با پاکت خالی آبمیوه در حیاط مدرسه مرگ وی را رقم زد. رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در این باره به فارس گفت: یکی از دانشآموزان پایه سوم دبستان ابن سینا به نام حسین خالدی ظهر چهارشنبه گذشته در حالی که در حیاط مدرسه به پاکت خالی آبمیوه ضربه میزد، ناگهان پایش سُر خورد و از پشت سر به زمین افتاد که موجب فوت وی شد. وی افزود: بلافاصله معاونان مدرسه بالای سر دانشآموز حاضر شدند و نیروهای امدادی با حضور در محل متوجه شدند که این دانشآموز هیچ علائم حیاتی ندارد که بلافاصله به بیمارستان بقایی اهواز منتقل شد. بنا بر اعلام نیروهای اورژانس، این دانشآموز به محض اصابت سرش با زمین فوت کرده بود.

* گلواژه: یک انقلابی واقعی همان جایی خدمت میکند که به او احتیاج است. چه گوارا

.............اطلاعرسانی

به اطلاع مخاطبان ایران سپید میرساند: تحریریه در نظر دارد برای ویژه نامه نوروزی بخشی را به نوشته های خوانندگان روزنامه اختصاص دهد. از دوستانی که دستی به قلم دارند و علاقمند هستند، میخواهیم شعر، داستان کوتاه، طنز، دلنوشته بهاری، خاطرات سفر و گردشگری و تجربیات نابینایی مرتبط با ایام نوروز را حد اکثر در 700 کلمه و در قالب word  تا دهم اسفند ماه به آدرس ایمیل: m.m198971@yahoo.com

یا به شماره 09127376944 در واتسآپ ارسال نمایند. همچنین تأکید میشود که حق جرح و تعدیل مطالب برای ایران سپید محفوظ است و تنها مطالبی که نوشته خود دوستان بوده و قبلاً در جایی کار نشده باشند و قابلیت چاپ در روزنامه را داشته باشند، در ویژه نامه چاپ خواهند شد. مثل همیشه از همراهی شما خوانندگان عزیز سپاسگزاریم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *