شناسه خبر: 16309 منتشر شده در مورخ: 1397/11/28 ساعت: 09:03 گروه: اجتماعی  
تلاش برای پرداخت بسته حمایتی تا نوروز

تلاش برای پرداخت بسته حمایتی تا نوروز

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه معلولان به شکل الکترونیکی از بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایران سپید  وحید قبادی دانا با بیان اینکه برآورد ما برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان در مصوبه اسفند ماه ۹۶ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود افزود: در حال حاضر برای اجرای این قانون ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۸ پیش بینی شده است. در کمیسیون تلفیق مجلس نیز قول داده شده است که هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای این قانون اضافه شود و امیدواریم که این مبلغ در صحنه علنی مجلس نیز به تصویب برسند. به این ترتیب مجموع مبلغ اختصاص یافته برای این قانون ۲,۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این مبلغ صرف افزایش مستمری، حق پرستاری و افزایش تعداد مددجویان تحت پوشش خواهد شد اظهار کرد: در صورت افزایش این مبلغ این مبالغ روی کارت بانکی مددجویان واریز می‌شود.

قبادی دانا در مورد مستمری کل مددجویان سازمان بهزیستی که حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر هستند توضیح داد: برای مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۷ هزار میلیارد پیش بینی شده که این مبلغ بدون افزایش ۲۰ درصدی مستمری آنها در سال آینده بوده است، اما با توجه به افزایش حداقل حقوق، بودجه مذکور به ۸,۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت تا مستمری مددجویان نیز افزایش ۲۰ درصدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مددجویان سازمان بهزیستی مانند سایر اقشار مردم با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش پول تحت فشار هستند تصریح کرد: برای مثال در صورتی که پیش از بحران اقتصادی مبلغ خرید یک ویلچر ۸۰۰ هزار تومان بود در حال حاضر با حدود دو میلیون تومان نمی‌توان یک ویلچر تهیه کرد؛ در واقع کمک هزینه سازمان بهزیستی ثابت مانده اما مبلغ خرید این کالاهای کمک توان بخشی افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش شفافیت عملکرد سازمان بهزیستی در پرداخت یارانه مراکز توان بخشی روزانه و شبانه نیز گفت: از بهمن ماه یارانه واریز شده به مراکز نگهداری شبانه معلولان به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود؛ پرداخت این مبلغ بیش از این به شکل دستی و از طریق پرداخت به استان‌ها، شهرستانها و سپس مراکز مذکور بود که با تلاش‌های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا با دقت و سرعت بالاتر این مبلغ به شکل الکترونیکی پرداخت شود.

به گفته وی تا پایان اسفند ماه یارانه مراکز روزانه نیز به شکل الکترونیکی پرداخت می‌شود.

قبادی دانا در مورد پرداخت بسته حمایتی وزارت رفاه به مددجویان سازمان بهزیستی که قرار بود تا پایان دهه فجر نیز پرداخت شود گفت: وزارت رفاه در صورتی می‌تواند این بسته حمایتی را پرداخت کند که منابع آن نیز تأمین شده باشد. من و آقای فتاح رئیس کمیته امداد اعلام کردیم تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم یک بسته حمایتی تا پایان دهه فجر و یک بسته حمایتی دیگر تا پایان سال پرداخت کنیم. همچنان نیز از طرف مردم و مددجویان در تلاش هستیم تا این اقدام عملیاتی شود اما نباید فراموش کرد که دولت نیز در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برد و با مشکلاتی رو به رو است. با این حال مطالبه‌گری خود را ادامه خواهیم داد.

وی در مورد عقب افتادن مستمری مددجویان در ماه گذشته نیز اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که مستمری مددجویان به موقع پرداخت شود و برای این کار مبلغی از محل ستاد هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرد. براساس دستور رئیس جمهور و آقای نوبخت پیش از پرداخت حقوق پرسنل سازمانهای دولتی، مستمری مددجویان واریز می‌شود. با این حال تنها یک مورد در ماه گذشته اختلالی در پرداخت این مستمری صورت گرفت که با همکاری دولت و ستاد هدفمندی یارانه‌ها این مشکل برطرف شد.

به گفته وی، افزادی که به طور استثنا ممکن است چند ماه مستمری خود را دریافت نکرده باشند نیز باید به اداره کل‌های سازمان بهزیستی در هر استان مراجعه کنند تا مشکل آنها که ممکن است مربوط به عملیات بانکی باشد برطرف شود./ ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *