شناسه خبر: 16276 منتشر شده در مورخ: 1397/11/25 ساعت: 10:12 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 25 بهمن 1397

روزنامه پنجشنبه 25 بهمن 1397

دولت نهم و دهم پولدارترین دولتها - ایست! این عصای سفید است (بخش پایانی) - توصیه هایی درباره مصرف آنتیبیوتیک - اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل - سه، چهار، هفت - مازندران فاتح مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور شد - اطلاعرسانی

روزنامه ایران سپید

پنجشنبه 25 بهمن 1397

8 جمادی الثانی 1440

14 فوریه 2019

سال بیست و سوم شماره 6074

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

دولت نهم و دهم پولدارترین دولتها 2

ایست! این عصای سفید است (بخش پایانی) 3

توصیه هایی درباره مصرف آنتیبیوتیک 8

اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل 10

سه، چهار، هفت 14

مازندران فاتح مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور شد 18

اطلاعرسانی

.............سیاسی

* دولت نهم و دهم پولدارترین دولتها. بررسی میزان درآمدهای حاصل از فروش نفت در چهل سال اخیر نشان میدهد بالاترین درآمد نفتی ایران در چهل سال اخیر از آن دولت نهم و دهم به ریاست محمود احمدینژاد و کمترین درآمد نفتی متعلق به دولت سوم و چهارم به ریاست آیت ا... خامنه ای بوده است. * سید امیرحسین قاضیزاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اصلاحات ساختاری بودجه ریزی را که مقام معظم رهبری بر آن تمرکز کرده اند، شفاف شدن درآمدها و هزینه های دولت، حذف هزینه های زائد و موازی و پرداختهای نامتعارف، اداره کشور با درآمدهای داخلی، صرف درآمدهای خارجی در توسعه و مطمئنسازی بودجه دفاعی کشور عنوان کرد. * اسماعیلی، رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه وضعیت در زندان قرچک عادی است، گفت: مطمئن هستم بیشترین آزادی را از این زندان خواهیم داشت.

 

............گزارش ویژه

* ایست! این عصای سفید است (بخش سوم): روز گذشته گزارش ایران سپید در مورد تبصره الحاقی به آیین نامه رانندگی در مورد عصای سفید را خواندید و در ادامه ...

آموزشهای تحرک و جهتیابی یکپارچه نیستند: نابینایان برای تردد امن با عصای سفید در کوچه و خیابان آموزشهایی میبینند، اما مشکلی که این آموزشها دارند این است که به دلیل سلیقه ای بودن از فردی به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوتند؛ ولی همه این آموزشها با هدف ایجاد امنیت در تردد نابینایان ارائه میشوند. ابراهیم کربلایی یکی از معلمان سابق مدارس نابینایی که در زمینه آموزشهای تحرک و جهتیابی نیز فعالیت میکند، درباره استفاده از عصا برای عبور از خیابان میگوید: در آموزشهای تحرک و جهتیابی این را داریم که هنگام عبور از خیابان عصا نباید کاملاً افقی باشد؛ چون در این صورت مزاحم عابران دیگر و به عنوان مثال موتورها میشود. همچنین عصا باید کاملاً بالا و در معرض دید رانندگان گرفته شود. او ادامه میدهد: وقتی فرد نابینا از روی صدا متوجه شد ماشینها برای عبور او ایستاده اند، باید عصایش را روی زمین بگذارد و با حرکت زیگزاگ به سمت دیگر خیابان برود. حرکت زیگزاگ عصا موجب میشود فرد متوجه کنده کاری و چاله ها شود و وقتی به لبه جدول وسط خیابان یا انتهای خیابان میرسد، خیلی زود متوجه آن شود. این برای نابینا یک اصل است که در شرایط اضطراب آور که ممکن است روی نحوه عصا زدن او تأثیر بگذارد، عصایش روی زمین تکیه کند. کربلایی تأکید میکند هنگام آماده شدن برای عبور از خیابان، دستی که عصا دارد نباید خیلی جلوتر از فرد باشد؛ چون ممکن است برای دیگران مزاحمت ایجاد کند. - در محیط ترافیک بعضی از افراد نیاز به حمایتهای ویژه ای دارند که این از حقوق شهروندی آنان به حساب میآید. اما ببینیم قانونگذار و راهنمایی و رانندگی چه هدفی از وضع این قانون داشته و قرار است آن را چگونه اجرایی کند؟ سرهنگ محمد ترحمی، رئیس اداره حقوقی راهور ناجا در این زمینه میگوید: نابینایان با استفاده از عصای سفید محیط اطراف خود را رصد میکنند. از این رو قانون عصای سفید در دنیا و در عرصه بین المللی سابقه ای طولانی دارد. ترحمی ادامه میدهد: از  سال گذشته نیروی انتظامی در تبصره یک ماده 130 آیین نامه راهنمایی و رانندگی این موضوع را پیشنهاد کرد که در هیأت دولت تصویب شد که فرد نابینایی که قصد عبور از عرض خیابان را دارد، اگر عصای خود را به صورت افقی نگه دارد، همه رانندگان مکلف به توقف هستند و باید اجازه عبور را به سمع و اطلاع او برسانند حتی در جدول جریمه ها برای عدم توجه به دستور ایست عصای سفید جریمه ای 100 هزار تومانی در نظر گرفته ایم تا اگر راننده ای اطاعت پذیری نداشت و در قبال علامتی که نابینا میدهد متوقف نشد، پلیس یا مأموران کنترل نامحسوس که در محیطهای ترافیک حضور دارند آن را رصد و راننده را جریمه کنند. این میزان جریمه پیشنهاد شده و در روند تصویب قرار گرفته است. او ادامه میدهد: البته در حال حاضر این موضوع در آیین نامه به عنوان وظیفه رانندگان قید شده است، اما برای داشتن ضمانت اجرایی جریمه 100 هزار تومانی هم برای آن در نظر گرفته ایم و در حال دفاع از این پیشنهاد هستیم که به نظر نمیرسد با مشکلی رو به رو شود. در حال حاضر نیز هرچند این جریمه تعلق نمیگیرد، اما رانندگان موظف به انجام آن هستند و اگر راننده ای در انجام این وظیفه اهمال کرد، به هنگام تصادفات رانندگی کارشناسان در صحنه او را مقصر میشناسند.

ترحمی در مورد قید شدن این نکته که هنگام عبور، عصا باید افقی گرفته شود نیز توضیح میدهد: در جلسات کارشناسی این قانون، کارشناسان سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند. البته همواره گلایه ما این بود که کاش در زمان تصویب قانون، سازمان بهزیستی فرد نابینایی را که خودش از عصا استفاده میکند، معرفی میکرد؛ چون ما خودمان پلیس نابینا نداریم که از او مشورت بگیریم. ما دوست داشتیم نابینایانی که پلیس قصد داشته با وضع این قانون از آنها حمایت کند بگویند قانون نقصی دارد یا نه؟ با این همه من به رانندگان و هم نابینایان میگویم افقی نگه داشتن به معنای موازی خیابان نگه داشتن نیست، بلکه منظور این است که فرد نابینا باید عصای خود را به راننده نشان دهد. ما شروع به کار قانون را هم در یکی از مدارس نابینایان اعلام کردیم. سیاق قانون و هدف ما از لفظ افقی نگه داشتن عصا این است که عصای سفید به راننده نشان داده شود؛ چون اگر فرد نابینا عصا را در کنارش نگه دارد، راننده متوجه نمیشود قصد فرد چیست؟ از این رو نشان دادن عصا به راننده قصد او را مثل روز روشن نشان میدهد. در این مدت الزامی شدن ایست در برابر عصای سفید، افسران و کارشناسان ما در استان فارس هم در یک مورد راننده ای را که با دیدن عصا متوقف نشده و این کار منجر به حادثه شده بود، مقصر اعلام کردند. در حال حاضر آیین نامه اجرایی این قانون ابلاغ شده و همه مأموران راهنمایی و رانندگی آموزش لازم را دیده اند.

 

..........بهداشت و سلامت

* توصیه هایی درباره مصرف آنتیبیوتیک: آنتیبیوتیکها برای از بین بردن عفونتهای باکتریایی تجویز میشوند و مصرف نادرست آنها به ویژه در سالهای اخیر موجب مقاوم شدن باکتریها در برابر این داروهای ضروری شده است. آکادمی پزشکی کودکان آمریکا توصیه کرده: داروهای آنتیبیوتیک دقیقاً مطابق با آنچه تجویز شده مصرف شوند. دوره تجویزی داروهای آنتیبیوتیک حتی با وجود بهبود علائم بیماری، کامل شود. از تجویز خودسرانه داروهای آنتیبیوتیک به افراد دیگر خودداری کنید. در صورت اتمام دوره درمان و نیاز به ویزیت مجدد برای اطمینان از بهبودی کامل، از پزشک راهنمایی بگیرید و در صورت عدم بهبودی کامل مجدد به پزشک مراجعه کنید.

* مرگ زودرس با مصرف غذاهای بیش از حد فرآوری شده: افزایش ۱۰ درصدی مصرف مواد غذایی که بیش از حد فرآوری شده است، میتواند خطر مرگ را حدود ۱۴ درصد افزایش دهد. خوراکیهای فوق العاده فرآوری شده از تولیدات صنعتی هستند که حاوی ترکیبات و افزودنیهای متعددی بوده و اغلب به شکل دسر یا خوراکیهایِ آماده برای مصرف عرضه میشوند. مصرف این نوع از مواد غذایی طی چند دهه گذشته به نسبت قابل توجهی بیشتر شده. متخصصان بر این باورند که مصرف این مواد غذایی میتواند مرگ زودهنگام را بر اثر بیماریهای مزمن از جمله سرطان و بیماریهای قلبی-عروقی افزایش دهد. در آمریکا، کانادا و انگلیس خوراکیهای بیش از حد فرآوری شده به ترتیب ۶۱، ۶۲ و ۶۳ درصد از مجموع رژیم غذایی بزرگسالان را تشکیل میدهند.

* تحقیق برای درمان آلزایمر و پارکینسون: رئیس پژوهشگاه رویان ضمن اشاره به اینکه جوابهای خوبی در تحقیقات روی مدلهای حیوانی و در زمینه سیستم عصبی، قطع نخاع، آلزایمر و پارکینسون گرفته شده است، گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم که حمایتهایی را جلب کنیم تا در مدل انسانی هم در قالب کارآزمایی بالینی کار خود را انجام دهیم.

 

..........از شش نقطه جهان

* اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل: قرآن کریم, به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان و راهنمای سعادت بشری و عزیزترین یادگار پیامبر بزرگوار اسلام و حلقه اتحاد مسلمانان جهان, از جایگاه ویژه ای میان پیروان آن پیامبر عظیم الشأن برخوردار است. نابینایان از جمله اقشاری هستند که توجه ویژه ای را نسبت به مطالعه و بهرگیری از رهنمونهای این کتاب عزیز مبذول میدارند و بسیاری از این افراد را میتوان یافت که همواره بخش زیادی از ساعات مطالعه خود را به تدبر در این کتاب انسانساز معطوف داشته اند. ایران، به عنوان یکی از پهناورترین و پر جمعیتترین کشورهای دنیای اسلام، توانسته در طول سالیان اخیر امکانات مناسبی را جهت استفاده نابینایان از قرآن کریم و منابع مطالعاتی مرتبط با آن فراهم کند. از چاپ بریل قرآن کریم گرفته تا تولید انواع نسخ صوتی و ترجمه های مختلف و کتب پژوهشی در خصوص قرآن کریم، به شکل دسترس پذیر برای افراد نابینا. حتی این روزها با پیشرفت تکنولوژی، شاهد گسترش نرم افزارهای ویژه گوشیهای هوشمند یا رایانه در حوزه قرآن کریم هستیم که برای استفاده نابینایان هم مناسبسازی شده اند. این شرایط اما خاص ایران است و شاید به جرأت بتوان گفت کمتر کشور اسلامی را میتوان یافت که به این اندازه در امر دسترس پذیر ساختن منابع مطالعاتی اسلامی برای نابینایان تلاش کرده باشد. در گوشه گوشه دنیا، از سودان گرفته تا آلبانی و از پاکستان تا اتیوپی، نابینایان زیادی هستند که عمری جستجو میکنند تا بتوانند یک نسخه بریل از قرآن را بیابند. در این میان، مراکز خیریه ای هم در سراسر جهان فعالیت میکنند که هدفشان رساندن امکاناتی از این دست، به نابینایان علاقمند در جای جای دنیاست. «اتحادیه جهانی خدمات قرآنی بریل»، یکی از همین قبیل مؤسسات است که طی عمر کوتاه فعالیتهای خود، توانسته خدمات گسترده ای را در این حوزه، در اختیار نابینایان دنیا قرار دهد. این مرکز که با نام اختصاری «IBQS» فعالیت میکند، در حقیقت تلاش دارد با گرد هم آوردن تمامی مراکزی که در مناطق مختلف دنیا در همین راستا مشغول به کار هستند، امکان استفاده همه نابینایان از خدمات بریل قرآنی را فراهم کند. ایده اولیه برای تشکیل چنین مرکزی، در پایان کنفرانسی شکل گرفت که در فوریه 2013 در استانبول و با عنوان «کنفرانس بین المللی قرآن به خط بریل» برگزار گردید. مؤسساتی از کشورهای ترکیه، اندونزی، هندوستان، آفریقای جنوبی، مالزی، عربستان سعودی، پاکستان، مصر، یمن، اردن، انگلستان و فلسطین برای ارائه چنین خدمتی به نابینایان جهان دست به دست هم داده اند. از ایران نیز مرکز رودکی و مؤسسه فرهنگی-قرآنی اصفهان در انجام این امر خیر با این اتحادیه همکاری میکنند. خدمات این اتحادیه معمولاً به شکل برخط در اختیار نابینایان قرار میگیرد. به طوری که افراد نابینا، برای استفاده از هر کدام از خدمات نیازمند مراجعه و ثبت نام در وبسایت اتحادیه هستند. خدمات این مرکز، حوزه های مفید و جذابی را شامل میشوند. ارسال قرآن کریم به خط بریل به سراسر دنیا، یکی از اصلیترین خدماتی است که اتحادیه جهانی قرآن بریل انجام آن را به عهده گرفته است. نابینایان از سراسر دنیا میتوانند در سایت ثبت نام کرده و از یک نسخه قرآن بریل که از طریق پست برایشان ارسال میشود بهره مند شوند. افزون بر این، در خصوص نابینایانی که در کشورهایی زندگی میکنند که یا به دلیل نابینایی، یا به خاطر عدم توجه دولتهای متبوعشان به امر آموزشهای قرآنی، از نعمت سواد قرآنی بیبهره مانده اند، این مرکز امکان آموزش روخوانی قرآن کریم را فراهم ساخته است. به گونه ای که کاربران علاقمند میتوانند فرمهای مربوطه را از طریق وبسایت مذکور پر کرده و از این آموزشها که به شکل برخط و با امکان استفاده از صوت و تصویر و به کمک نرم افزار اسکایپ ارائه میشود، استفاده کنند. وبسایت این مرکز به نشانی: braillequran.org اطلاعات بیشتری را در خصوص دامنه فعالیتهای اتحادیه در اختیار علاقمندان قرار میدهد.

..........سه، چهار، هفت

* با وجود همه گیر شدن شبکه های مجازی و انتشار لحظه به لحظه اخبار از کانالها و گروههای مختلف این شبکه ها، رادیو به عنوان یک رسانه قدیمی تلاش میکند خود را از تکاپو نیندازد و حتی الامکان در انجام رسالت خود که همانا انتشار به موقع اخبار است، کوتاهی نکند. بر همین اساس در پوشش اخبار جشنواره های مهم فجر میکوشد برای مخاطبانش، لحظه لحظه این رویدادهای مهم هنری را گزارش دهد. برنامه «ارغوان هنر» یکی از این برنامه هاست که در طول ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، خبرهای این فستیوال را از رادیو نمایش به گوش مخاطبانش میرساند. به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، در این برنامه به صورت روزانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نمایشهای این دوره از جشنواره تئاتر فجر بررسی میشود. همچنین در این برنامه با دعوت از کارشناسان حوزه تئاتر، مسائل مهم تئاتر ایران در سی و هفت دوره جشنواره تئاتر فجر مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. در بخش دیگری از "ارغوان هنر" گزارشهای اختصاصی و لحظه به لحظه از فضای جشنواره در گفتگو با مسئولین، کارگردانان، بازیگران و سایر عوامل صحنه به اطلاع شنوندگان رادیو نمایش میرسد. گفتنی است این برنامه هر روز در ارتباط تلفنی با مسئولان تئاتر شهرستانها، مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و اجراهای تئاتر فجر قرار خواهد داد. – سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روز گذشته با پیام عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد. در بخشی از پیام صالحی آمده است: برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طراوت و شکوه این رویداد فرهنگی را دوچندان کرده است. همراهی خانواده بزرگ موسیقی از نامآوران این عرصه تا جوانان جویای نام و امیدهای آینده موسیقی کشور در رویداد امسال، از ویژگیهای ارزشمند جشنواره سی و چهارم است که در کنار ریشه های تنومند موسیقی ایرانی، رویشهای انقلاب را در این عرصه به تصویر میکشد. حضور همه گونه های موسیقی در کنار یکدیگر رنگین کمانی از اصالت و خلاقیت و توانایی هنرمندان موسیقی کشورمان را پدید آورده است که در جشنواره سی و چهارم به زیبایی هرچه بیشتر رخ نمایی میکند. تردیدی نیست که امکانات و ظرفیتهای عرصه موسیقی متعلق به همه مناطق، اقوام و گروهها است و از این منظر در جشنواره پیش رو به گروههای خارج از تهران توجهی ویژه شده است. خوشبختانه پس از چند دوره توقف، امسال جشنواره همزمان در برخی استانهای کشور برگزار میشود. از جمله اجراهای خاص در جشنواره موسیقی فجر امسال، حضور مظفر شفیعی، ردیفدان و از شاگردان استاد شجریان همراه با گروه روشناست. حسین اینانلو نوازنده گروه روشنا با اعلام این خبر گفت: «اجرای ما در جشنواره دو بخش خواهد داشت. واقعیت این است که در همه این سالها بخش تکنوازی همیشه برای ما مهم بوده و دوست داشتیم در کنار موسیقی آوازی، به موسیقی سازی هم بپردازیم و برای آن اهمیت قائل شویم. به همین دلیل در بخش اول تکنوازی تنبک و سه تار در دستگاه نوا خواهیم داشت.» اینانلو در توضیح بخش دوم اجرا نیز گفت: «در بخش دوم هم گروه نوازی موسیقی ایرانی با آواز آقای مظفر شفیعی خواهیم داشت که هم اعتبار ویژه ای به اجرا میدهد و هم باعث میشود کار بهتر دیده شود.»

حسین اینانلو همچنین در توضیح بخش دوم اجرای گروه روشنا گفت: «در گروه نوازی در آواز ابوعطا، دشتی و بیات ترک اجرا خواهیم داشت و اجرا را با آواز دشتی تمام میکنیم. همچنین در این بخش سه تار و عود، نی و تنبک و سنتور خواهیم داشت و اکثر قطعات از ساخته های خود من خواهد بود.» وی تصریح کرد: «در بخش دوم تمام اشعار تصنیفهایی که اجرا میشوند، از شعرهای استاد شفیعی کدکنی و ابتهاج خواهد بود.» گفتنیست این گروه ۲۸ بهمن ماه، ساعت ۱۹ در تالار ایوان شمس اجرا خواهد داشت.

 

.............ورزشی

* مازندران فاتح مسابقات پرس سینه قهرمانی کشور شد: مسابقات پرس سینه جشنواره ورزشی نابینایان قهرمانی کشور گرامیداشت دهه فجر با شرکت ۱۲ تیم از قزوین، گلستان، کرمانشاه، قم، البرز، اردبیل، کردستان، مازندران، گیلان، تهران، همدان و کهگیلویه و بویراحمد و به میزبانی استان کردستان برگزار شد. رقابتها در هفت وزن برگزار شد که در نهایت، تیم مازندران با ۷۲ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد، اردبیل با ۵۳ امتیاز دوم شد و گیلان با ۵۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش انفرادی نیز قهرمان قهرمانان این دوره از مسابقات حامد احمدی از مازندران با ۱۰۵ امتیاز، روحان احمدی از گیلان با ۱۰۴ امتیاز و جعفر اسد اللهی از مازندران با ۹۷ امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند. در حاشیه این مسابقات، سمینار داوری پاورلیفتینگ ایبسا با شرکت داوران حاضر در مسابقات برگزار شد.

* فارس قهرمان رقابتهای قهرمانی کشور فوتبال 5 نفره نابینایان شد: در پایان یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور فوتبال 5 نفره نابینایان b1 که با حضور 6 استان در شیراز برگزار شد، فارس عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، کرمان دوم شد و آذربایجان شرقی در جایگاه سوم قرار گرفت. تیمهای البرز، گیلان و تهران به ترتیب چهارم تا ششم شدند. این مسابقات، جنبه انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابتهای آسیایی سال آینده را داشت که نفرات دعوت شده به تیم ملی توسط جواد فلفلی سرمربی و سایر اعضای کادر فنی انتخاب خواهند شد.

* برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی نابینایان در یزد: هیأت ورزش نابینایان استان یزد به مناسبت دهه فجر، جشنواره ای فرهنگی ورزشی در رشته های گلبال، شطرنج، شنای بانوان، آمادگی جسمانی و طنابکشی را برگزار کرد. در کنار این مسابقات، رقابتهای لیگ باشگاهی گلبال برگزار شد که تیم مهربد به مقام اول دست یافت، صنایع چوب و فلز مدرس در جایگاه دوم ایستاد و جامعه نابینایان سوم شد.

 

.............اطلاعرسانی

به اطلاع شما خوانندگان عزیز میرسانیم: به علت تعطیلی روزهای ابتدایی هفته، تماسهای اندکی از شما عزیزان به دفتر روزنامه برای طرح پرسش در ستون چاردیواری داشتیم. به همین دلیل از چاپ این ستون در این هفته صرفنظر کردیم. از همراهی شما سپاسگزاریم.

* مرکز گویای آی نور خدمات زیر را ارائه میدهد: 1- ضبط کتب در تمام سطوح. 2- برگزاری کلاسهای آموزش کامپیوتر و گوشیهای اندروید و نوکیا. 3- فروش عصاهای معمولی و گویدار. 4- تایپ کتب و جزوات و تبدیل آنها به word 5- تشکیل کلاسهای آموزش شطرنج. تلفن تماس: 02133072978-09361659773

* برگزاری جلسات مشاوره و نیاز سنجی در مورد فنون آشپزی و شیرینی پزی به صورت حضوری و تلفنی توسط سرکار خانم شجاعنسب روزهای پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 12؛ به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22880088  تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *