شناسه خبر: 16246 منتشر شده در مورخ: 1397/11/23 ساعت: 09:06 گروه: اجتماعی  
طراحی اولین وب‌سایت خاص افراد دارای RP در کشور

طراحی اولین وب‌سایت خاص افراد دارای RP در کشور

اولین وب سایت خاص افراد دارای (RP) کور رنگی، توسط دانشجوی رشته گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایران سپید  محمدجواد راشدی، دانشجوی طراح وب سایت خاص افراد کوررنگ درباره این فعالیت، گفت: با توجه به تحصیلات و حوزه فعالیتم که به طور تخصصی در حیطه توانبخشی، پزشکی و سلامت است، شرایط قشر دارای کوررنگی به‌عنوان جامعه هدف، در طراحی سایت مورد نظر قرار گرفت.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این سایت برای افراد دارای کوررنگی، اظهار کرد: تمام صفحه‌های سایت، متن‌ها و تصاویر، دارای کنتراست و ترکیب رنگ مناسبی هستند که فرد کوررنگ را قادر می‌کند تا اجزای متن و جزئیات تصاویر را با صحت بالا دریافت کند.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه، اگر تصویری از کنار هم قرار گرفتن رنگ نارنجی هویج و رنگ سبز از سبزیجات دیگر انتخاب شود، فرد دارای کور رنگی قادر به دریافت و تشخیص رنگ نارنجی این تصویر نیست، در نتیجه، تمام تصویر را سبز می بیند و متوجه رنگ هویج در این تصویر نخواهد شد.

راشدی گفت: طیف افراد کوررنگ به‌صورت تخصصی شامل جزئیات زیادی است. اما بطور خلاصه می‌توان به تک‌رنگ‌بینی، دو رنگ‌بینی و سه رنگ‌بینی ناهنجار، به عنوان طیف این افراد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افراد دارای کوررنگی بر خلاف تصور عموم به ندرت رنگ خاکستری را می‌بینند، اما سایت طراحی‌شده، این امکان را برای افراد کوررنگ فراهم کرده که در حین مطالعه مطالب و مشاهده تصاویر روی سایت، با کمترین مشکل روبه رو شوند. ایسنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *