شناسه خبر: 16230 منتشر شده در مورخ: 1397/11/17 ساعت: 12:33 گروه: اجتماعی  
تنها ۵ درصد از ۸۰۰ هزار معلول شدید و خیلی شدید کشور مستمری دریافت می‌کنند
رئیس سازمان بهزیستی کشور:

تنها ۵ درصد از ۸۰۰ هزار معلول شدید و خیلی شدید کشور مستمری دریافت می‌کنند

رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست صمیمی با تشکل ها، موسسات و مراکز غیردولتی بهزیستی کردستان گفت: از 800 هزار نفر معلولانی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند، تنها 40 هزار نفرمعادل 5 درصد مستمری حداقل حقوق دریافت می کنند.

به گزارش ایران سپید  «وحید قبادی دانا» ضمن پاسخ به تمامی خواسته های نمایندگان مددجویان و حاضرین در نشست، اظهار کرد: قانون جامع سازمان بهزیستی در سال 83 مصوب و سال 97 ابلاغ شد که قانون خوبی است و عملی کردن آن بسیاری از مشکلات کنونی را حل خواهد کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلاش برای اجرا کردن این قانون، گفت: گرچه در دولت تدبیر و امید مستمری ها سه برابر شد و مستمری بگیران پشت نوبت هم موفق به دریافت آن شدند اما با توجه به تورم و کاهش ارزش پول مبلغ ناچیزی است. 

وی از وجود یک میلیون و 415 نفر معلول در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 800 هزار نفر دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و می بایست به آنها مستمری کامل پرداخت میشد اما در حال حاضر تنها 40 هزار نفرمعادل 5 درصد افراد آن را دریافت می کنند و تلاش ما رساندن این میزان به 10 درصد است. 

قبادی دانا با اشاره به اینکه 25 هزار نفر در کشور حق پرستاری دریافت می کنند، گفت: برای افزایش آن برنامه ریزی کرده یم اما این افزایش 684 میلیارد تومان بار مالی برای کشور دارد. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر ١٧٨ هزار معلول سرپرست خانوار در کشور داریم که به اندازه یک نفر مستمری می گیرند و برای افزایش میزان دریافتی یارانه های این افراد اقداماتی انجام شده که امید می رود بزودی محقق شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان شد: در قانون بودجه سال ٩٨ میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه معلولان اختصاص یافته که باید استان های مختلف از جمله کردستان برای جذب آن تلاش کنند.

گفتنی است؛ ایجاد اشتغال، کمک به تامین مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی، افزایش اعتبار مراکز نگه داری معتادان و کمپ های ترک اعتیاد، توجه بیش از پیش به مراکز تخصصی مشاوره، کمک هزینه ازدواج و مناسب سازی فضای شهر برای معلولان و توجه بیش از پیش به حوزه اعتیاد از دیگر خواسته ها و مطالب مطرح شده از سوی معلولان در این نشست بود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *