شناسه خبر: 16207 منتشر شده در مورخ: 1397/11/16 ساعت: 12:52 گروه: فرهنگی  
فیلم‌های فجر از 1347 تا امروزِ ایران را ورق می‌زنند
همراه با جشنواره فجر سی‌وهفتم؛ روز هشتم :

فیلم‌های فجر از 1347 تا امروزِ ایران را ورق می‌زنند

سینمادوستان در هشتمین روز از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، روایت‌هایی از اعتیاد، سال‌های پیش از انقلاب و تجارت را در پردیس سینمایی ملت به تماشا می‌نشینند.

به گزارش ایران سپید  برنامه‌های هشتمین روز جشنواره فیلم فجر سی‌وهفتم از ساعت 13 فردا، چهارشنبه 17 بهمن‌ماه آغاز و در مجموع، هفت فیلم کوتاه اکران می‌شود.

در ساعت 15:30 فیلم سینمایی «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، ساعت 18:30 فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگوئی و 21:30 «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در نوبت نمایش قرار دارند.
نشست خبری با اجرای «احسان کرمی» و با حضور عوامل سازنده فیلم‌های سینمایی پس از اکران برگزار می‌شود.

** 7 فیلم کوتاه در یک نوبت اجرایی
«اس» به کارگردانی حامد اصلانی، «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت، «تشریح» به کارگردانی سیاوش شهابی، «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش، «دریای تلخ» به کارگردانی فاطمه احمدی، «رورانس» سوگل رضوانی و «گسل» به کارگردانی سهیل امیر شریفی اکران می‌شوند.

** «متری شش و نیم» دومین ساخته کارگردانی سیمرغ دار
سعید روستایی پس از گذشت چند سال از ساخت فیلم سینمایی موفق «ابد و یک روز»، دومین اثر سینمایی‌اش را با نام «متری شیش و نیم» به سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ آورده است.
فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار ایفای نقش کرده‌اند و نکته دیگر بازی پیمان شریعتی مدیر سابق تئاتر شهر در ساخته سعید روستایی پس از سال‌ها فاصله از فضای بازیگری است.
«متری شیش و نیم» به تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان مانند نخستین ساخته این کارگردان به معضل مواد مخدر پرداخته است.

** «ایده اصلی» تجارت در جزیره جنوبی ایران
آزیتا موگویی که بیشتر به عنوان تهیه‌کننده در سینمای ایران شناخته می‌شود، «ایده اصلی» را به عنوان دومین فیلم سینمایی خود بعد از «تراژدی» کارگردانی و تهیه کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده که ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود.
«ایده اصلی» در فهرست سودای سیمرغ حضور دارد و بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند./ ایرنا

** «سرخپوست» 1347 ایران را روایت می‌کند
دومین اثر «نیما جاویدی» که فیلم‌نامه آن را نیز خود نوشته است مضمونی متفاوت با «ملبورن» اثر قبلی وی دارد.
این فیلم روایتی از ایران سال 1347 است. در خلاصه داستان «سرخپوست» آمده است: زندانی قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاه تازه‌تاسیس شهر در حال تخلیه است. رئیس زندان سرگرد نعمت جاهد به همراه مامورانش مشغول انتقال زندانیان به زندان جدید هستند.
در «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد هنرمندانی چون نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی ایفای نقش کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا 22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *