شناسه خبر: 16188 منتشر شده در مورخ: 1397/11/16 ساعت: 08:48 گروه: اجتماعی  
۶۰ طرح اشتغال مددجویی در مازندران افتتاح می شود/ افزایش مستمری

۶۰ طرح اشتغال مددجویی در مازندران افتتاح می شود/ افزایش مستمری

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: همزمان با دهه فجر ۶۰ طرح اشتغالزایی مددجویان و ۱۵۰ واحد مسکونی جامعه هدف افتتاح و تحویل می شود.

به گزارش ایران سپید سعید آرام در نشست با خبرنگاران با مناسبت دهه فجر با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت از اقشار آسیب پذیر را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر شکل گرفت و حمایت زیادی از گروههای هدف انجام داده است.

وی عنوان کرد: علیرغم محدودیت ها و مشکلات، بهزیستی توانسته خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه دهد.

وی به تاثیرگذاری رسانه های در انعکاس خدمات بهزیستی اظهار داشت: رسانه ها می توانند با آگاهی بخشی و امیدبخشی و تعامل بین مردم و مسئولان، بهزیستی و دولت را در ارائه خدمات مطلوبتر کمک کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران، نقد را یکی از اصلی رسالت رسانه ها و مطبوعات بیان کرد و گفت: بالندگی و توسعه جامعه هدف اصلی ترین ماموریت بهزیستی است.

آرام یادآور شد: تمرکز عمده مشکلات اقتصادی به سمت افراد درمعرض آسیب و جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است و باید بتوانیم خدمات دولت و نظام اسلامی را برای جامعه آسیب پذیر منعکس کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران، فقرزادیی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را یکی از اهداف بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی جامعه است و باید کمک کنیم تا حس نیازمندی به حس توانمندسازی تبدیل شود.

وی با اشاره به پروژه های دهه فجر گفت: دو مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و یک مرکز خانه کوچک معلولان ذهنی در استان افتتاح می شود و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و نگهداری معتادان متجاحر از دیگر برنامه ها است و ۱۵۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی افتتاح می شود.

وی اجرای ۶۰ طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه های دهه فجر بهزیستی برشمرد و گفت: سال ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در استان بودند و این میزان اکنون به ۵۱۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزایش ضریب نفوذ خدمات سازمان بهزیستی را از جمله دلیل رشد شمار افراد تحت پوشش بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب بهزیستی، تغییر در هزینه نگهداری و مستمری جامعه هدف است.

آرام یادآور شد: از ابتدای سال ۹۶ میزان مستمری جامه هدف ۳.۵ برابر شد و تمام افراد تحت پوشش از این طرح بهره مند شدند و از ابتدای سال جاری برای افزایش گستره خدمات حمایتی، گروه جدیدی از افراد تحت پوشش تحت پوشش مستمری قرار گرفتند.

وی گفت: شمار مستمری بگیران جامعه هدف بهزیستی از ۱۸ هزار نفر در سال قبل به بیش از ۴۹ هزار نفر رسیده است و بیش از شش میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف پرداخت شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *